Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityspaketin spekulointi

10.5.2012 21:56

Kysymys:

Yamaha Aerox, vireinä viilattu vakiopytty, S6 Torque control, Leovince ZX. Mikä olis paras mahdollinen vääntövari? Hinnalla ei niin väliä. 8)

Re: Virityspaketin spekulointi

10.5.2012 23:07

Stage6 Sport Pro hyvä vari näillä perusvireillä.

Re: Virityspaketin spekulointi

11.5.2012 13:47

Nonniin, tossa aikasemmin kyselin tota speden laittoa varten muutamaa juttua, mutta nyt on suunnitelmat menny uusiks, eli tulossa tämmönen setti:
-DR evolution 70cc
-Motoforce PWK 21mm setti
-S6 intake kitti
-S6 Pro Replica(löytyy jo valmiiksi)
-S6 Sport Pro vari(löytyy jo valmiiksi)

Skoba on siis Peugeot SF2 LC -08. Olisko jotain huomioitavaa tossa? Koitetaan aluksi, jos miten vakiokytkin pelittää tuon kanssa ja putkeksi tulee S6 Pro kun rahatilanne sallii. Onko nuo motoforcen kaasarit laadukkaita? Ei mitään TNT paskatasoa?

Re: Virityspaketin spekulointi

11.5.2012 18:45

Laadukkaita osiahan ne ovat, vaikka moni muuta väittää. Itse olen ainakin ollut tyytyväinen omiin osiini, kuten myös kaverit.

Re: Virityspaketin spekulointi

11.5.2012 18:57

Selvä homma, tollanen PWK setti tulee sitten ;)

Re: Virityspaketin spekulointi

11.5.2012 22:57

Lisää tuosta perävälijutusta. Perävälitykset laskin pyörittämällä noin 10:1. Miksiköhän sitten tuo huutaa ajaessa niin helposti? Nopeasti jopa roksissa oli tiheemmät välitykset kuin tässä, mutta siltikin ne riittää sinne 100km/h. Tässä vaan sinne 65 max. :o

Re: Virityspaketin spekulointi

12.5.2012 1:59

löytyis tuolta tallin perukoilta tollanen peugeot vivacity ja mietin jos sen ottaisi ajoon. Kysymys kuuluukin millä osilla saisi parhaat tehot irti vakio sylinteristä?

Ajattelin tällästä pakettia

S6 pro replica
19mm kaasari + s6 imukaula (kaasari liian iso)
Joku multivari
ja rullat, vp ja kytkinjouset vaihtoon

Onko jotain muuta mitä tohon pakettiin voisi lisätä? pyttyä en ruve viilailee..

Re: Virityspaketin spekulointi

12.5.2012 13:08

Stage6 Pro replica, 17,5mm kaasari, Stage6 Sport Pro.

Re: Virityspaketin spekulointi

13.5.2012 20:47

Gasket kirjoitti:Pakettia hahmotellut, mutta muutama asia pohdituttaa. Listaan tässä suunnitelmissa olevia osia ja mietintöjä:

- Airsalin 70cc Racing -pytty. Puhutaan 12-15 hv ja täällä on lie vastaavasta saatu 14. Hinta ja laatu vaikuttaisivat kohtaavan.
- Putkeksi tulee kx60 kawan putki, tuossahan vakiona 15 hv jossain 11-12 krpm tienoilla.
- Joku säädettävä vari varmaan tulee tarpeeseen
- Kytkimen ajattelin pitää vakiona ja kokeilla sillä.
- Suutehopuolan ajattelin laittaa
- Mietiskelin S6 big valve intake systemiä. Vai mitä vaikuttaa nämä erilaiset spacerit ja kulmapalat mihinkin? Tai mitkä olisi hyvät ja järkevän hintaiset läpät tähän jos ostaa imukaulan ja läpät erikseen?
- Kaasutin? 21 phbg olisi helppo ja edullinen, toisaalta tuossa kawassakin on 28 mm ja nuo penkkitulokset ajettu 24:lla. Riittääkö 21 hyvin, vai katsooko vaikka 24 litteäluisti TM:n tai jonkun muun? Noita TM:iä pidetään ainakin isommissa pyörissä hyvinä.
-Tarvitsisikohan muuta vielä huomioida?


Katsotaan mitä tulee, mutta lähti tilaukseen:

- tuo 70cc race airsal
- kx:n putki jo olikin ja tätä tuli hahamoteltua, että istuu vallan mallikkaasti pikku muutoksin.
- Variksi Narakun high speed racing V2, koska purkaessa löytyi ulkolautasesta ikävä ylläri ja tuo oli järkevän hintainen vari jossa tuo lautanen tuli mukana.
- Kytkimeen otin otin jotkut punaiset race-jouset ja variin rullia 3g-6g väliltä noin 0,5 g välein. Myös Narakun tiukin +2000 rpm vp jousi lähti matkaan.
- Kaasariksi 24 kopio PWK, kuulemma litteäluistit on jo out ja D-luistit kuuminta hottia. Lisäksi katselin, että tuon mitoille sopivaa materiaalia on tallissa imukaulaa varten. Tuolle sitten vielä 100-120 pääsuutinsetti, 35-58 tyhjäkäntisuutinsetti ja pienin powervalvesuutin vielä varalle.
- Motoforcen racing läpät. Stage6:t kun oli loppu.
- Heavy duty silver special neulalaakeri männäntapille
- Tulppia, vaijereita, bensaletkua, manuaalibensahana jne asennustarpeita

Kauan lie kampiakseli kestää vai tökkääkö virtapuoleen jo alkuunsa...

Re: Virityspaketin spekulointi

13.5.2012 20:55

Olisit tyhjäkäyntisuuttimien sijaan ostanu paremman varin ja vp-jousen. Noilla Narakun osilla voit heittää vesilintua heti kun ne saapuu. (Vaikka ne ei oikee siihen heittämiseenkää sovellu...)

Re: Virityspaketin spekulointi

13.5.2012 21:49

Osaatko sanoa mikä noissa on vialla? Jousi ei kovin kummoista hitecciä ole, eikä varikaan kovin paljoa ihmeellisempi. Kuitenkaan käsittääkseni tuo Naraku ei ihan uusi toimija ole, eikä ihan nimetön nyrkkipajakaan.

Re: Virityspaketin spekulointi

13.5.2012 21:52

Laatu on paskaa, jouset löystyy todella nopeesti eikä noi varitkaan ole yhtä hyviä, kuin esim malossin tai stagen.

Re: Virityspaketin spekulointi

13.5.2012 22:18

13mm akseli, niin vaihtoehtoja löytyi joko tuo Naraku tai Malossi, joilla noin 25e hintaeroa. Ei tuo tietty paljoa jos nuo ihan sutta on. Täytyy harkita jos vielä sitten laittaa nuo vaihtoon.

Re: Virityspaketin spekulointi

13.5.2012 22:29

Kyllä nuo narakut varmaan jollain teharivireillä menis(jouset löystyy niilläkin nopeesti, mutta vari varmaan olis ihan ok), mutta tollasella setillä mikä sulle on tulossa kannattaa panostaa oikeesti siihen varipuoleenkin ;)

Re: Virityspaketin spekulointi

13.5.2012 23:52

Ja mihin vehkeeseen siis on tulossa toi paketti?