Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
4.12.2011 11:08
Ja kyllähän siellä sais olla kevyemmät rullat että kiertäis kunnolla tehoalueella. Joskin kampura ei varmaan hirveesti korkeempia kierroksia kyllä tuu kestää, ainakaan kovin pitkään. Sulla on kyllä vähän turhan kisanen pytty vakiokampuralle, muutenkin Racing oli vähä turha ostos, kun ei siittä saa läheskään kaikkee tehoo, kun tarttis kisasähköt yms. Olisin ite kyllä suositellu vaikka Sport Pro:ta.
No mutta asiaa vielä, kun sehän on puhallinjäähdytteinen moottori, eli se vauhtipyörän päällä oleva tuuletin paiskoo sitä ilmaa pytylle ja kannelle, niin jos sen kopan ottaa siittä päältä pois ja näinhän ei enää käy. Eli sillon se on vaan ajoviimajäähdytteinen. Ite kyllä suosittelisin pitää sen kopan siinä, ja hankkimaan paremmat jäähykamat.
4.12.2011 14:36
Nyt kyllä taisit ymmärtää väärin. Propellin koppa toki on asiallisesti kiinni, vain se sylinterin päällä oleva muoviosa on irroitettu, joka täytyy irroittaa että pyttyyn pääsee käsiksi. Ilmaa toki tulee sieltä sivusta tuulettimen avulla myös, mutta ajoviima siis nyt lisänä. Jos videon katsot niin ymmärrät. No, maksoin tuosta sylinteristä 35e, eli hyvä hankinta oli. Männäksi vaihdoin 2 männänrenkaalla varustetun version. Squish on säädetty hieman suuremmaksi, silti kyllä melko suuret puristukset. 4g rullat aijon laittaa sisäänajon jälkeen, 17,5mm kaasuttimen pidän toistaiseksi. Pieni kulutus noissa phva kaasareissa ja siksi kelvolliset tehot. Toki löytyy 21mm racing kaasutin, mutta sitä en ajatellut vakioalakerran kaveriksi laittaa. Vakiosähköt kyllä riittävät tälle setupille, kyllähän tuosta videosta huomaa että jaksaa kyllä kiertää riittävästi.
4.12.2011 14:47
Et sä tolla kaasarin vaiholla saa tota vakioalakertaa paskaksi, jos se kestää noi, niin ei se kaasaria vaihtamalla hajoa, ei sitä tehoa niin paljon tule lisää. Ja tuolle pytylle vaihtaisin itsessään jo alakerran, mutta voithan tuon ajaa loppuun. Vähän sama asia kuin et vaihtaisi autoon kytkintä turbotettuna, vaan toivot että se kestää ja sit et kummiskaan laittaisi 10hv lisää tuovaa vaparia kytkimen luistamisen pelossa.
Ja toisekseen tuo isompi kaasari on erityisesti ac koneessä erittäin tärkeä, lämmöt laskevat, eli moottori tykkää siitä.
Ja tuon kopan laittaisin hyvin äkkiä takaisin, ei se siinä turhaan ole. Nyttenhän pytty ei viilene joka puolelta, vaan puhaltaa yhteen sivuun.
Eli koppa ja 21mm kiinni mahollisimman nopeesti niin saat nauttia mukavemmasta ja huolettomammasta ajosta, alakerran loppuun saakka
4.12.2011 15:24
Nyt taas voi kysyä, että miksi ostat potenttiaalisesti tehokkaan sylinterin, muttet ota läheskään kaikkia tehoja siitä irti? Järkevää? No ei. Sulle olisi ollut parempi Stage6 Sport Pro, joka on paljon luotettavampi ja tehty sekalaiseen käyttöön.
4.12.2011 15:45
ostin "tehokkaan" sylinterin siksi että satuin sen saamaan taskurahoilla. Kyllä varmasti potkii tämä pytty paremmin kuin sport pro, myös tulevat virit mielessäpitäen. Ei pitäisi jäädä sylinteristä tehot kiinni. 17,5mm-21mm on suositus tälle pytylle stage6 sivuston mukaan, eli pitäisi tämäkin riittää riittävän jäähdytyksen takaamiseksi. Tuo sylinterin koppa on vähän kyseenalainen, sehän on tarkoitettu ihan tavalliseen skootteriin. Mönkijässä taas kone on edessäpäin, eli myös ajoviimaa voidaan käyttää hyväksi. Jossain vaiheessa tullaan varmaan nestetekniikka laittamaan. Mäntiä löytyy kaapista 10kpl, kaikki tähän pyttyyn sopivia. Eli tarvittaessa sen voin vaihtaa parin tonnin välein. Voisin tässä suorittaa empiirisen mittauksen laittamalla pyttyyn lämpöanturin kiinni ja ajamalla ilman koppaa ja sen kanssa. Sitten ei tarvitse sitäkään jäädä spekuloimaan
4.12.2011 16:35
Aeroxin lämpöanturi on kätevä pistää kannen jäähdytysripaan kiinni. Tulpan alle laitettavat ei kestä mitään.
4.12.2011 17:13
jonik1 kirjoitti:Aeroxin lämpöanturi on kätevä pistää kannen jäähdytysripaan kiinni. Tulpan alle laitettavat ei kestä mitään.
Löytyy jo sopiva anturi joka on passeli kannen jäähyripoihin.
Mikä olisi sellainen lämpötila ettei yli kannattaisi mennä? Viime vuonna muistaakseni mönkijässä pyöri lämmöt kovimmillaan n. 100-120c talvella. Pyttynä oli S6 streetrace.
4.12.2011 21:14
120°C on vielä turvallista ajella.
5.12.2011 12:49
Millainen pytty on Motoforce Racing 50cc? Samanlainen kuin S6 50cc "sportti"?
5.12.2011 20:32
Ludixmies kirjoitti:jonik1 kirjoitti:Aeroxin lämpöanturi on kätevä pistää kannen jäähdytysripaan kiinni. Tulpan alle laitettavat ei kestä mitään.
Löytyy jo sopiva anturi joka on passeli kannen jäähyripoihin.
Mikä olisi sellainen lämpötila ettei yli kannattaisi mennä? Viime vuonna muistaakseni mönkijässä pyöri lämmöt kovimmillaan n. 100-120c talvella. Pyttynä oli S6 streetrace.
Noniin, homma mitattu.
Vingutusta kaasu pohjassa sylinterin suojamuovilla lämpötila ~100C
Ilman suojamuovia lämpötila ~90C
Eli muovi tosiaan kannattaa jättää kiinnittämättä näihin mönkijöihin...
17.12.2011 4:06
Mistäs mahtaapi saada 70cc malossi sportin (pysty minarelliin) ylikokosia mäntiä ?
17.12.2011 9:56
EasyParts.nl.
19.12.2011 9:30
Nonni, olis siskon skopaan laitettava kisasempaa pannua, jotain 60cc vois olla ihan hyvä,ei kummiskaan liikaa tehoja pienellle tytölle
joten 60 low-midrace, ehotelkaas jotain, vaihan samalla kaasarin isompaan siitäkin otan ehotuksia vastaan:). skopa on kymco "maantielaiva" super 8.
:D:D on se hyvä kun menopeli painaa melkeen kolme kertaa kuskin verran
19.12.2011 9:33
Ei pahemmiten myydä 60cc pannuja..
70cc malossi sport, s6 pro, multivari, ja 19mm kaasari.
19.12.2011 9:46
Tässä on otettava huomioon mitä myydään näinkin "harvinaiseen malliin" tähän käy siis nuo kymcon agilityn pannut, jotka on ihan suosittujia ulkomailla, kuten sanoin ei mitään liian kisaista pannua, ei ole muutenkaan mikään paras kuski tuo 4ktm kesässä ajava 16v teinityttö
elikkä jotain sportti pyttyä enemminkin, ja kymco on 4t.