Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
26.7.2012 21:01
Joo boosterin vika selvis, toinen m-rengas poikki ja sen yläpuolelta puuttu pala männästä, uus mäntä sisässä ja käy ja kukkuu niinku pitääkin!
27.7.2012 17:20
Mikäs perkele tossa roxis ny on ku rupes tekee sillei et just ku on ssaanu piikin ni pätkäsee sillei oudosti ja sit ku ottaa kaasun pois ni sammuu heti... Sitte toi vesipumpun koppa kuumenee niin perkeleesti ja samalla sähköt sanoivat itsensä irti?!?
28.7.2012 18:19
Reetuhai2 kirjoitti:Kuulostais kyllä just siltä että putki olis tukossa joten kato se. Jos ei pelaa ni sitte perustetaan aivoriihi ja mietitään porukalla.
Olisko aivoriihen paikka
Omasta putkesta poltin karstat ja tarkotus oli se vielä aukasta, mutta vituiks meni. Ostin sitte uuden (käytetyn) putken josta varmuuden vuoks poltin kans karstat, mutta ei mitään vaikutusta. Sammuu tyhjäkäynnillä melkeen heti ilman kaasua eikä lähe vähäänkään lämpimänä käyntiin, rötää ja savuttaa.
28.7.2012 19:01
Hei, ryyppy? Mikä ryyppy sulla on? Jos sähkönen niin rikki tai jumissa ettei mee pois päältä. Se selittäis että kylmänä toimii ja lämpösenä ei.
28.7.2012 19:22
Joo sitä epäilin ihan ekaks itekkin. Sähkönenhän se on, mutta netistä saatujen ohjearvojen mukaan pitäis olla ihan kunnossa. Lämpimänä eli pois päällä sen mittausarvon piti olla 14-15mm niin täydet 15mm oli kun olin koneen käyttänyt lämpimäks ja sen irrotin. Kylmänä oli kans oikeet arvot.
28.7.2012 20:27
Onko sulla tankissa tuoretta bensaa? Olin pienkonekorjaamolla töissä ja tuli sellainen ruohonleikkuri jossa oli samanlaisia oireita kun tuossa ja kaiken tein eikä auttanut mutta sitten neuvottiin vaihtamaan uudet bensat ja heti toimii
28.7.2012 20:38
On tuoreet bensat sisässä
E: Ja nyt ku on noi oikeet säädöt, eli hieman rikkaammat ku ennen, niin ei pysy enään ees kylmänä tyhjäkäynnillä ilman kaasua. Rötää vaan ja savuttaa. 3min tyhjäkäynnin jälkeen ei enään sitte käynnisty ku vasta jäähdyttyä. Eli joku sitä vetää rikkaalle, en vaa ymmärrä mikä sitä vois enään tehdä?
28.7.2012 22:41
Otappa se sähköryyppy pois ja tuki se sen kolo etei se ainakaa oo auki.
29.7.2012 20:58
On kokeiltu tukkia, ei vaikutusta. Mutta nyt on videota:
http://www.youtube.com/watch?v=kt51-H1RMG8&feature=youtu.beEli tollain rötää vaan. Pienemmällä (liian pienellä) suuttimella toimii jopa melkein normaalisti kylmänä, ja alkaa tekemään tota vasta parin minuutin ajon jälkeen. Tossa videossa käynnistyy vielä uudestaan sammuttuaan, mutta jos vielä minuutin olis tyhjäkäynnillä huudattanu, niin ei olis käynnistyny enään. Ja älkää kiinnittäkö huomiota ton putken hitsisaumoihin.. ikinä elämässäni en ollu ennen hitsannu, edes koulussa
29.7.2012 21:04
Noi hitsisaumat.
Täydellisiä.
Mutta ootkos koittanu ilman ilmanputsaria?
29.7.2012 21:15
Oliko omat ekat hitsit sen kauniimpia?
perkele ku eka hitsit päin vittua, ja sitteku joutuu vielä alkaa paikkailemaan niitä niin..
Ja onha se paljon kisasemman näkönen noin.
Mutta on kokeiltu ilman ilmanputsaria, silläkään ei oikein oo mitään vaikutusta. Sen öljypumpun unhdin kyllä kattoa, vois olla siinä vikaa ku puskee alkukäyrästäki väkisin öljyä. Käyn ottamassa sen pois ja sitte jotku 2-3% seokset tankkiin vaan.
29.7.2012 22:08
Eipäs ollu öljypumpussakaan vikaa. 2% seokset laitoin tankkiin ja otin öljypumpun irti, eipä taaskaan mitään vaikutusta. Eihän toi vika voi enään olla missään?
Jos sytytyksessä jotain häikkää, niin voiko tehdä noin? vai mitä tässä lähtis seuraavaks katteleen.
30.7.2012 0:27
Saattas olla sytytyksessä häikkää, jonnensurma mönkijä teki vähän tuon tapaista vikaa kun vauhtipyörästä halkes magneetteja irti ja kokeiltiin aluksi ilman niitä niin teki noin kunnes liimattiin loput magneetit takaisin ja toimi
Ja ootko tosiaan putsannu sen kaasarin aivan täydellisesti niin että otat kaikki suuttimet ja ruuvit irti mitkä irti lähtee ja laitat cleaneria ja paineilmaa sisään myös niistä kaasuttimen imukurkussa olevista pienistä rei'istä nimittäin eikö siellä kaasarin rungon sisässä ole joku "emulsioputki" tai joku tämmöinen johon on pieni ilmakanava, ja se tavallaan "esisekoittaa" pääsuuttimesta tulevan bensan ja ilman ja kaukaa haettuna voisi kuvitella että ei välttämättä toimi oikein jos se on tukossa. Kaukaa haettua siis
Mutta enemmänkin tässä alkaisi epäillä sytytysvikaa. Kato staattori, impulssikäämi ja ettei vauhtipyörä olis löysällä.
Ja ootko läppien kuntoa kattonu?
30.7.2012 10:46
Joo molemmat kaasarit putsattu useaan kertaan ihan kunnolla. Läppiä en oo kyllä kattonu, sen vois tehä seuraavaks. Sen jälkeen pitää alkaa sytytystä tutkimaan, pitää vaan hommata oikeenlainen magneeton ulosvetäjä.
E: Ei ollu läpissä mitään vikaa, sytytyksessä pakko kai sitte olla jotain ongelmaa.
30.7.2012 17:59
Ei ollu staattorissakaan mitään vikaa.. Vakio-suuttimen laitoin takas, niin nyt toimii sen verran paremmin että kiertää melkeenpä ihan puhtaasti loppuun asti ilman rötäämisiä. Savuttaa kuitenkin ja tyhjäkäyntiä ei käy ollenkaan vaikka kuinka yrittää säätää, parhaiten toimii kun seos/ilmaruuvi niin kiinni kuin mahdollista. Starttaa kans erittäin huonosti, tosi vaikeeta ylipäätänsä saada käyntiin. Mitäs sitä seuraavaks tarkistais? vai pitäskö vaan myydä osissa pois..