Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
13.9.2012 21:11
mikah kirjoitti:Noin.
Elikkäs kymcossani on 72cc kiinni ja sen kanssa suositellaan 90-92 koon suutinta vakioputsarin kanssa. Noo, jos laitan 90-92, jomman kumman kiinni vakioputsarin kanssa, kymco tekee siten että pätkii. Ilmaruuvi auki > pätkii, ilmaruuvi kiinni > booaa.
Hyllyssä oli bilteman piper cross suodatin ja tottakai kokeilumielessä iskin kiinni.
Kappas, se toimi. Kiinni on tällä hetkellä 90 suutin, mutta eipä eroa ole vaikka oli 92.
Eli piper crossin kanssa toimii ja saa bensaaa ymsyms, mutta sitten vakioputsarilla pätkii.
Myös 72cc laiton jälkeen tullut ongelma, että ajon jälkeen jos haluaa hetken päästä lähteä, niin eipäs lähdetäkkään. Joutuu kaasarista tyhjentämään bensaa melkein kaikki, kunnes kymco hörähtää iloisesti käyntiin.
Ongelma ei ole ratkennut, on kokeiltu säätää kaasaria ja on kokeiltu puhtaammallakin kaasarilla, ei vaan toimi.
15.9.2012 15:55
Ei perhana
no sain tuon startin pyörimään kun vähän wd40 kanssa kävin startin piuhoja läpi.
Nyt on toinenkin vika
Kun yrittää käynnistää niin starttaa mutta ei käynnisty, kaasarista kuuluu semmonen
"tsäp" ääni ja kaasari pikkusen heilahtaa ja sama uudelleen noin 10-20s sisään.
mikäköhän tuossa vois nyt olla, ite mietin ekana kaasaria? oiskohan joku menny tuota kasatessa nyt pieleen(enkä yhtään ihmettelis
).
15.9.2012 17:21
Mulla oli niinkin ihmeellinen vika että akun miinuksesta ei mennyt starttijohdon lisäksi runkoon johtoa jolloin maat puuttu, ja startatessa paukku vaan vitusti eikä meinannu startata, no kun veti jonkunnäkösen johdon miinuksesta suoraan runkoon ni rupes pelaan..
16.9.2012 12:24
Kaverin puolest kyselen et mikä mahtais olla vikan ku sen skootteri ei lähe millää käyntii ? Viel ei olla tehty sil mitää muutaku uus tulppa ja tulpan hattu ja kaasari putsattu. Puristukset hävinny melkee kokonaa ja välil ku polkee ni se jää jumii sillee et ei meinaa saada melkee millää alas ja sähköstartil ku yrittää ni kuulostaa et vois lähtee käyntii mut ei vaa lähe ja putkest tulee savuu ku polkee tai painaa sähköstarttii. Mikä vois olla vikan ?
16.9.2012 12:29
Avatkaa nyt eka yläkerta, kattokaa että on kaikki kunnossa.
16.9.2012 13:51
Jooh, ei hyödyttäny yhtään tuo johdon laittaminen mulla
alan jo olemaan aikavarma että ei tainnu ajotukset mennä kohdilleen.
Pitääkö sen magneeton vieressä olevan nipukan kohdalla olla se T kirjain vai sen T kirjaimen vieressäoleva viiva? nimittäin muistelen että laitoin siihen sen T kirjaimen viereisen viivan kohdalle
16.9.2012 14:28
Ihan oikein oot tehny, sen viivan kuuluu olla siinä kohdassa.
16.9.2012 17:42
Noin, laitoin vakiosuuttimen takaisin ja vakioputsarilla alkoi pelittämään, ei pätki tai muuta semmoista.
Edelleen ongelmana että ajon jälkeen jos haluaa hetken päästä lähteä, niin eipäs lähdetäkkään. Joutuu kaasarista tyhjentämään bensaa melkein kaikki, kunnes kymco hörähtää iloisesti käyntiin.
18.9.2012 20:15
Morjens
Kyselisin kun omistan tuommoisen Kinroad Windbell rotiskon v. 2005. niin toimiiko PD19J kaasari moitteettomasti siinä? Ei oo tehty muuta kuin laitettu rullat pienemmiksi ja rajoitin pois. Tällä hetkellä on 90 suutin ja pätkii sekä sammuu pysähdyttäessä.
19.9.2012 20:06
Ei se millin vakiota isompi kaasari tunnu missään.. Näitä kinuskeja on 16mm, 18mm ja 19mm kassuilla ja kaikilla toimii jos on toimiakseen.
20.9.2012 21:10
Vielä olisi yksi kysymys että kun en hirveästi näistä tiiä...
niin käykö mikunin 82 suutin vakio Walbro kaasariin (vai mikä malli se on?) eli siis kyseessä 4t.
20.9.2012 22:17
Perkele akku kuoli.. Kannattaako ostaa laturi ja yleismittari vai suoraan uus akku? Tarviiko sitä uutta akkua sit ladata vai onks se valmiiks ladattu? Auttakaa tietämätöntä. Biltemasta, millasta akkua? Paljon ampeereja? Solifer XTR50 Export siis kyseessä. Pistin läheisellä nuorisoasiainkeskuksella lataukseen niin sen jälkeen pääsin ajamaan kotiin asti ja aamulla ei lähe käyntiin. Startilla mittari näyttää about 0,7K mut ei kuitenkaan lähe käyntiin asti. Ideoita jos ton vanhan sais henkiin vai mistä tää johtuu? Poljin on rikki, joten ei polkemallakaan onnistu...
20.9.2012 22:50
sellasta vaan mietin ajankuluksi kun en oikee mitää skoottereista ymmärrä ja aikoja sitte vaihdoin kevyemmät rullat (5.5g) ja sen jälkeen variaattori ei ole pelittänyt kunnolla, keskijalalla kierrokset heittelee miten sattuu, ja kun koittaa ajaa ni kulkee about 30 mittariin.
D eipä tolla tule enää ajettua kun kilvet vietiin pois ku en jaksanut korjata ja avainkii hävis. mut nyt vois ajankuluks korjailla jos ois helppo homma. ja sitten miettiä millä sen sais käyntiin
22.9.2012 0:00
Katkaset CDI:n mustavalkosen (katkasija) johdon niin tulee kipinä, joku kytkin varmaa kannattaa laittaa sen ja rungon väliin että saa joskus sammutettuakin.
Jos vakiorullat tallessa niin voit kokeilla et kulkeeko niillä paremmin, tai sit ettiä vikaa jos löytys muualta (esim. kaasarista) siihen kulun puutteeseen, ei nyt hyvää kiinalaista roskiin heitetä jos kerta toimiikin vielä !!
Santtu25 kirjoitti:Perkele akku kuoli..
Uutta akkua vaan, ei maksa paljoa. Marssit sen vanhan akun kans biltemaan ja ostat samanmoisen, isommasta ei pahempaa mutta tuskin mahtuu akkukoteloon, itellä on 10 Ah akku ja starttaa kyl enemmän ku ilosesti
Tosin penkin alle sijotettuna kun ei akkukoteloon mahdu. Laturi ja yleismittari pitäs löytyä jokasen moponkorjaajan vakiovarustuksesta, mut toki jos et ite sitä kauheesti korjaile niin turhaan sitten niitä ostelet.
23.9.2012 14:55
radon- kirjoitti:Santtu25 kirjoitti:Perkele akku kuoli..
Uutta akkua vaan, ei maksa paljoa. Marssit sen vanhan akun kans biltemaan ja ostat samanmoisen, isommasta ei pahempaa mutta tuskin mahtuu akkukoteloon, itellä on 10 Ah akku ja starttaa kyl enemmän ku ilosesti
Tosin penkin alle sijotettuna kun ei akkukoteloon mahdu. Laturi ja yleismittari pitäs löytyä jokasen moponkorjaajan vakiovarustuksesta, mut toki jos et ite sitä kauheesti korjaile niin turhaan sitten niitä ostelet.
No siis en tiiä onko se kuollu vai mikä mättää. Ei nouse kierrokset ku ehkä vähä yli puoleen väliin tonnia tai vähän yli kun antaa starttia. Poljin on paskana joten en saa poljettuakaa käyntiin. En tiiä et onks akussa virtaa vai ei, vai mikä vittu siinä mättää
Kauheen vaikee homma.
Millanen akku ois paras? Tarviinko laturin vai onks se valmiiks ladattu?