Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
10.7.2012 16:13
^^Näin, tai jos haluaa hifistellä nii onnistuu myös ihan pellistä tekemällä
11.7.2012 16:01
mikäs on menny kun sähköt ei enää yhtää toimi, ensin meni sähköstartti mutta nyt on kaikki valot myös menny..??
ja sitten tulppa kastuu jäähdytinnesteestä, sitä tulee myös ulos putkesta.. kannentiiviste menny?
11.7.2012 17:10
Joo kannentiiviste mennyt.
13.7.2012 4:39
Elikkä avasin muutama päivä sitten Mbk Nitrostani kannen ja katsoin missä kunnossa palotila on, näytti hyvältä, sen jälkeen laitoin kaikki takaisin kiinni niin se ei jaksanu nostaa kierroksia pamahteli vain. Sen jälkeen vaihdoin kaasariksi 26mm stage6 pwk:n ja kiesler racing imukaula setin.Ja nyt kun käynnistää niin savuttaa niin saatanasti ei jaksa yhtään nostaa kierroksia heti sanoo boo, ja tulee putkeen bensaa ja öljyä ihan hirveesti. Ryyppy päällä nostaa pikkusen kierroksia mutta sitte sanoo boo ja joskus nostaa vähän enemmänkin kierroksia ja sitte taas booaa ja sammuu. Bensan seassa 3% seokset, jotka mulla on aina ollut. Eka mulla oli 125 suutin siellä, niin se teki tollasta ja kokeilin vaihtaa 100 niin tekee ihan samaa eli ei vaikuttanu mitään. Joskus myös pamahtaa putkeen. Tulppa on uusi. Ja kun avasin sylinterin niin männän päällä oli aikapaljon öljyä ja bensaa. Vaihdoin samalla sylinterin alapään tiivisteen ja tekee ihan samaa. Voisiko tuo johtua että yleensä yli 24mm kaasuttimiin pitäisi hommata bensapumppu niin sentakia ryypyn kanssa kävisi paremmin? tai onko itään hajua mikä voisi olla vikana? Mahdollisesti laitan huomenna videota vielä tänne.
13.7.2012 10:58
Joo ja virit oli?
13.7.2012 19:33
Saattas kaasutin tulvia ja päästää liikaa bensaa sisään, syitä voi olla jumittunut neulaventtiili, liian korkea bensanpinta tai liian vinossa oleva kaasari. Minkä väristä savua se savuttaa? Jos on valkoista niin saattaa polttaa jäähdytysnestettä eli kannentiiviste vuotaa. Vuodon voi huomata myös siitä jos tulpassa on pieniä vesipisaroita kun sen irrottaa.
14.7.2012 4:33
Kumpaa kannattaa lähteä säätämään: neulaa vai suutinta?
1min lämmittelyn jälkeen kiihtyy hyvin. Ajettuani 5km, pysähdyksistä liikkeelle lähtiessä skootteri kiihtyy hitaasti, mutta vähän ajan päästä ( 5sec ) lähtee kiihtymään.
14.7.2012 10:03
Paljonko ajettu? Varin säädöt tekee myös tuota, ts vastapainejousi
14.7.2012 22:16
Kampuralla 18k. Pytn hoonautin 1500km sitten. Ja juu varin säädöt siellä olikin. 15% kytkin-ja vp-jouset vaihdoin, ja nyt kiihtyy iloisesti. Tosin sais olla varmaan 0.5g painavemmat. Huutaa vinguttaessa lievästi.
15.7.2012 12:27
Onkos kenelläkään tietoa on tuollasessa kymcon 2t agilityssä kierroksen rajoitin tuntuu että kierrä edes 7000rpm
16.7.2012 20:15
Moro, nyt pikaisesti tarviisi vastauksen koska huomenna menossa ostelemaan.
Eli minkä kokoinen suutin kannattaa hommata 72cc sylinterisarjalle, piper crossille ? Skopa on muutenkin rajottamaton.
90 suutin ei riitä edes vakio ilmanputsarin kanssa.
Ja skopa on kymco agility -07 4-tahti
- Kiitos vaivannäöstä !
16.7.2012 20:49
Yhdellä suuttimella et saa muuta kuin pahaa mieltä, koska kukaan tuskin osaa sanoa sopivaa suuttimen kokoa suoraan apteekin hyllyltä. Osta suosiolla useampi suutin, itse lähtisin hakemaan sopivaa kokoa jostain 120 nurkilta. Kaasarin merkki ja malli on hyvä tietää kauppaan mennessä, vaikka taitava myyjä sen pystyy myös selvittämään.
16.7.2012 22:03
Ajattelin vain jotain suuntaa antavaa, koska tiedän että moni motot.nettiläinenkin on fudeensa / baotianiinsa 72cc laittanut, sekä aika monella kaverina vielä tuo pipercrossi.
Mutta joo. Tarkoituksena onkin hommata muutamakin suutin. Mutta ei hirveästi inspais ostella esim 90 koosta isompaan montaa kymnnetä suutinta
Ajattelin että suutin on liian pieni, sillä heti kun mopo lämpenee alkamaan booaamaan.
Mutta esim oli yön pihalla ja aamulla kokeilin (viileä kone, tottakai) niin toimi hetken normaalisti, mutta heti ku lämpeni niin kaasua antaessa "boooo".
17.7.2012 1:04
Kaikkien kinkki virittäjien mukaan Piperi on aivan turha, ei kasva kun äänet. Vakioputsari on kuulemma aivan riittävä 90cc pytylläki. Ja pelkän 72cc:n kanssa yleensä ihmiset laittanu jotain 90-95 suutinta.
17.7.2012 18:41
Noniin, päätin isontaa itse (hiontatahnalla) tuota 90 suutinta isommaksi, koska tuntui että ei saanut sillä bensaa. Ja samalla säädin kohoa niin että menee periaatteessa vapaammaksi. Suutinta en paljoo edes isontanut, tuskin sen verran että edes huomaa. Polkaisin käyntiin. Pörähti ja sammu eikä sen jälkeen suostunut käyntiin lähtemään hetkeen.
Kokeilin toista kaasariakin mutta teki saman.
Päätin kokeilla vakiosuutinta (80) niin lähti käyntiin ja kaasua antaessa hetken kävi mutta sen jälkeen sammui, ei vissiin bensaa saanut enään.
Kiitos !