Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
7.5.2012 19:00
Skootteri siis toki kyseessä. Mopohan se on sekin. Kawan putki nyt vaan sen takia, että moisen sai purkaamolta edullisesti ja "oikeat" asialliset putket maksaa rahaa. Ei tuo kuitenkaan paha ole sovittaa. Tämä on sellainen pienen budjetin hupailu. Nuo TM:t tuttuja tosiaan isommista enskoista, jotka on muutenkin tutumpia.
7.5.2012 19:30
Okei. Vielä tarkennuksea että mikä skootteri? Ja mihin käytöön aiot sen pistää? Airsalille riittää hyvin 21mm, jos et aio viilata. Suurtehopuolasta ei oo mitään tehohyötyä. Variks olis hyvä Stage6 Sport Pro.
7.5.2012 21:11
Kiinakopio vaakaminarelli ac, ei muista merkkiä, joku mystinen. Pihapäristelyyn ja yhteysmopoksi mökille meinasin. Jostain vain lukenut, ettei kipinäteho välttämättä riitä tehokkaammalle pytylle. Jos jonkun kopiokaasarin laittaisi, niin noissa olisi hinnat aika samat koosta riippumatta. Tuolla racing-planetin sivuilla vaan sanotaan 21-24 passaavan sportille ja 26-30 mid-racelle, mikä tuo airsal kai olisi. Sillä isompaa ajattelin. Tosin
täällä näyttäisi 17,5 olevan aika optimi 9,5 hv:lle, niin tuosta pinta-alojen suhteessa laskien 15 hv antaisi inan auki 22 mm. Sikäli tuo 21 voisi olla ihan riittävä, mutta 24:lla saisi kaikki irti.
7.5.2012 22:21
Mikä on, ku kulkee vain jonku 70-80km/h?
Miten tuosta sylkästä sais kaiken irti että kulkis sen 90km/h? KYSE on roxista
Virit:
-Motoforce racing 50cc
-Yasuni R
-Polini speed control
-4,5g rullat
-Motoforce evolution kytkin
-Hebo pun vp-jousi
-Motoforce siniset kytkinjouset
Kokeilin malossin punasta vp-jousta, muttei parantunut
7.5.2012 22:38
Kaasutin on ilmeisesti vakio? Ei sitten ihmekkään ettei kulje. Laita vaikkapa 19 millinen, niin kulkee varmasti enemmän. Lisäksi putki ei ole kaikkein optimaalisin, esimerkiksi Yasuni C16 tai Stage6 R1200 olisivat huomattavasti parempia vaihtoehtoja.
7.5.2012 22:44
Jos kokkeilis 17,5mm kaasaria, niin paljon pitäs kerätä huippuja?
E: Kellään myyä halvalla toimivaa 17,5mm-21mm kaasaria roxiiin, niin pistää YV:tä
8.5.2012 23:47
Mitä jkoljo on muuten mieltä voiko muuten vakio roksi mennä 92kmh pelkällä pro replicalla, varisäädöillä ja monstertarroilla? Täälläpäin liikkuu nimittäin joku ihme roksi..
9.5.2012 0:18
Kaverin neossi meni GPS:ssään mitattuna 95 väljähtäneellä vakiopytyllä ja stage6 proreplicalla. On niissä kuitenkin noissa vaakaminarelleissa sen verran pitkät perävälit, että tuo on hyvin mahdollista.
Jotkut jonnet vaan ei usko. Ja ainiin näin kun tämä kyseinen kaveri ajoi sillä, meni todellakin oikeasti kovaa.
9.5.2012 0:22
Offtopic: Nuo tarrat ovat kyllä uskomattomia. lisäsin jogiini "made in china" tarran niin huiput nousi 25 km/h
9.5.2012 9:35
Jotain oon kuullu, että kaveri pommitti roksilla 95 poliisin tutkaan.
Muistaakseni sillä vireinä oli
-S6 50cc pyttysarja
-S6 pro replica
-multivari
-17.5mm kaasari
Ot: kiinalaiset on ihan mahtavia, jossain on jo vakiona 63cc pytty kiinnijne.
9.5.2012 21:34
Jaa no niin tietenki, jos niissä on pitkät perävälit niin kyllähän se sitten on mahdollista. Onkohan mulla tuossa sitten paljo lyhemmät, en tiiä huutaako se kun koneen ääntä ei kuule enää yli 70kmh vauhdissa
jokuhan voisi mitata roksin perävälityksen tommosella karvalakkimenetelmällä eli pyörittää kytkinkellosta ja laskee montako kertaa se pyörähtää että takarengas pyörähtää kerran. Kihvelissä oli muistaakseni 13:1.
e: vai olikohan 13:1 kun laskujen mukaan sen pitäis mennä noilla yli 110 9000rpm kierroksilla
pitää mitata uudestaan
Viimeksi muokannut Palezu päivämäärä 9.5.2012 21:45, muokattu yhteensä 1 kerran
9.5.2012 22:03
Kiitti. Jaa no on se sitten keewayssakin aika varmasti tuota 13:1 luokkaa tuo välitys mutta silti ihmetyttää että vaikka miten lasken niin saan vastaukseksi yli 120kmh nopeuksia mitä nuo laskennallisesti vois mennä noilla välityksillä 9-10krpm moottorin kierroksilla, olettaen että variaattorin välityssuhde on vaikka 1:2. Joko lasken eeppisesti väärin tai sitte hihnan luisto(sehän luistaa aina jonku verran) aiheuttaa sen että käytännössä nopeus on puolet pienempi. Eikö se näin lasketa että: moottorin kierrosluku tunnissa * variaattorin välityssuhde / perävälien välityssuhde * renkaan kehän pituus muutettuna kilometreiksi? Vähän väärä aihe kyllä
9.5.2012 22:21
Kysäsen sitä, että tässä zonerissa loppuu perävälit jo 65km/h. Onko kannattavaa noita välityksiä vaihdella pidempiin? Italjet formulan välit menee ja ne juuri loppuu sinne 100km/h. Mutta onko ne jo liian pitkät? Virittelyä jaksan tehdä 50cclle, mutta se on vaan tylsää kun ei pysty max huippuja mitä koneesta löytyy testailla kun perävälit rajoittaa.
Ja kyyllä tiiän sen, että normaalisti vasta midracella aletaan perävälityksiä vaihtelee.
Viimeksi muokannut Zoneri päivämäärä 9.5.2012 22:43, muokattu yhteensä 1 kerran
9.5.2012 22:41
Palezu kirjoitti:Mitä jkoljo on muuten mieltä voiko muuten vakio roksi mennä 92kmh pelkällä pro replicalla, varisäädöillä ja monstertarroilla? Täälläpäin liikkuu nimittäin joku ihme roksi..
Ehkä pitkään alamäkeen, mutta kun oikeasti aletaan mittaamaan tasaisella, ei ikinä. Pro Replica on erittäin hyvä putki, mutta tuulenvastus sitäkin kovempi vihollinen.
Löisin hyvillä mielin vaikka Pösöstä vetoa että ei kulje yli yhdeksääkymmentä tasaisella.