Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
27.11.2011 16:15
Kertokaapas mikä näistä pytyistä oli paras: TP:n Trophy vai Motoforcen alumiini sylkkä vai Airsalin 50cc Sportti?
1.12.2011 18:38
Pakoaukossa on taas sellanen 1mm leveä reikä siinä vesijäähdytyksen ja pakoaukon välissä =D
Mut nyt se metalli on tosi ohutta varmaan jotai 0.5mm,nii miten tota kannattaa alkaa paikkaa jos haluu ,et se kestää?
Kestääkö jos paikkaan "plastic padding kemisk metallilla" ,paketissa lukee et kestää 160astetta niin vähän alko epäilyttää , kun pakokaasut on kumminkin jotai 600astetta?
Pystyykö noin ohutta metallii hitsaa migillä?Huomenna vois kokeilla,kun ois taas metallipuolella hitsaamista..
1.12.2011 18:54
Mikä pytty on kyseessä? Mitä materiaalia se on? Suosittelisin joltain ammattilaiselta kysyy että onnistuuko sitä hitsata, ja jos ei onnistu, niin voit koittaa kemiallisella metallilla, en kyllä tiedä kestääkö, pakokaasut on niin kuumia, mutta se kumminkin neutralisoi, kun toisella puolella kiertää jäähyneste.
1.12.2011 19:07
Ihan tollanen roxin valurauta pytty.
1.12.2011 19:12
Nii-in, jaa-a, varmaan jos koulussa metallipuolella oot, niin siellä joku opettaja varmaankin osaa sanooo että voiko sitä onnistuu hitsaa jos kysyt. Ja jos vaan onnistuu niin pyytäisin sitä opee korjaa. Tai jotain muuta joka on hitsannu enemmän kun laki sallii.
1.12.2011 19:28
Juu varmaan kysyn sitä maikkaa jos se voi hitsaa sen.
Se kumminkin aina kävelee hitsi ja raudan pala kädessä,niin luulis sen jos jonkun osaavan hitsaa =D
Vois varmaa samalla kattoo jos koneistas pytystä vähän turhaa rautaa pois nii sais kantta laskettua.
Onko siinä mitään muuta rajaa ,kunhan mäntä ei kolhi kanteen asti? =D
1.12.2011 19:42
No siinä on se raja ettei mäntä ota kantee, ja ettei ala nakuttaa liian puristussuhteen takia. Yleensä maksimina pidetään 0,7mm mitä pitää jättää.
2.12.2011 22:57
No paikkasin sen vuodon väliaikasesti kemiskillä,kun maikka pystyy hitsaa sen vasta ensviikolla.
Mut mikäs tossa on ,kun kylmänä lähtee tosi hyvin heti alussa piikille,mut jonkun 1km ajon jälkeen se hakee piikkii jotai 3sekuntii.
Kiihtyy alussa paremmin,vaikka röpeltääkin(kylmä kone)
2.12.2011 22:59
Miten se siis hakee sitä?
2.12.2011 23:17
Ottaa kierrokset hitaammin sinne tehoalueele.
Ja sitte kytkinjouset on vähän liian löysät nii lämpimänä lähtee liikkelle jo vähän ennen piikkiä,mut kylmänä se ei haittaa,koska tuntuu et vääntää paljon paremmin suoraan siihen tehoaluuelle.
Kytkinjouset vois tietysti vaihtaa kireempii,mut silti toi vika jää tonne =D
Eli tarkemmin sanottuna lämpimänä kone vääntää huonommin..
2.12.2011 23:18
Vp-jousi lämpenee ja löystyy.
3.12.2011 15:31
Ei se tosta vp-jousesta johdu,kaikenlaisii jousii kokeiltu ja aina sama vika..
Mut huomasin et ainakun kone lämpenee niin putkesta alkaa tulee vesihöyryy =D
Varmaa johtuu siitä,ettei kemiski lämpölaajene ton valuraudan mukana ja siihen paikattuun vuotokohtaan tulee pieni rako?
3.12.2011 15:36
Mulla tuo lämpöhyytyminen johtu liian isosta suuttimesta ja kuluneesta hihnasta. Ja mahdollisesti se vp jousi löystyy vieläkin lämmetessään kun kylmänä lähtee paikaltaan kuin raketti kun pikkuisen antaa kaasua mutta lämmenneenä saattaa jäädä risteykseen nopeasti pysäyttäessä pahasti jurnuttamaan eikä meinaa lähtä enää liikkeelle..
3.12.2011 19:55
Tervehdys kaikille!
Tuli iskettyä mönkijään tuollainen Stage6 Racing 70cc sylinterisarja. Alakerralla ajettu aikaisemmin 6tkm vakiokamoilla (Kuripytty + ei paisaria), eli kovalle rasitukselle ei ole joutunut. Vahvistukseksi laitoin hopeoidun neulalaakerin.
Nyt on sisäänajoa ollut n. 200km, ongelmia ei ilmennyt. Kaasuttimena toimii "pieni" 17,5mm avarretulla vakioputsarilla, maksimitehoja ei uskalla tavoitella tuolla alakerralla, jopa 20hp irtoaa tästä optimaalisilla osilla. Putkena Tecnigas Quadder, jossa tehoalue n. 8-13k rpm. Putken paksuus hieman suurempi kuin pakoaukon halkaisija, eli passaa hyvin.
Mitäs on mototlaiset mieltä että kestääkö tuohon laittaa suurempaa kaasutinta / kevyempiä rullia? nyt käytössä n. 4,5g rullat, joilla jenkaa ~9-10k rpm kierroksilla täyskaasulla.
Moottori on siis puhallinjäähdytteinen vaakaminarelli.
Oman logiikan perusteella mönkijän koneen jäähdytystä voidaan parantaa ottamalla se suojamuovi sylinterin päältä pois, jolloin pytty altistuu myös ajoviimalle. Tämä kenties auttaa jäähdytystä? Korjatkaa toki jos jollain on muuta tietoa asiasta.
Turha tulla kauhukuvia kertomaan siitä että alakertani voi hajota koska vain, jos alakerrasta alkaa kuulua sinne kuulumattomia ääniä niin ruvetaan tilaamaan uutta kampuraa.
Tässä kierrättelypätkää:
http://www.youtube.com/watch?v=1ti-kwrYK_U
4.12.2011 10:52
Hommaat tuon Racingin kanssa 24mm kaasarin niin saat varmasti kaiken tehon irti.