Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

4.8.2011 23:54

Minkä väriseen cdin johtoon kytketään ryöstäjä 2001vm gilera stalkerissa?

Kiitos.

Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

8.8.2011 1:31

mikä oli voinu mennä pieleen kö laitoin tuommosen rajottimen mbk nitro 07 malliin ja kytkin kaikki johot oikein ja näin eikä toimi... elikkä menneekö se johto cdi:n valko/siniseen johtoon?

Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

8.8.2011 8:02

Kyllä menee.

Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

8.8.2011 9:25

Sanompahan vain, että sielä on valkosininen ja sinivalkoinen johto.. Se rajottimen piuha menee siihen enemmän valkoseen.
Rajottimen pitäs toimia valkopunasessaki, mutta ei oo kyllä läheskään kaikissa toiminu roxeissa mitä ite kokeillu.

Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

10.8.2011 11:03

Saisiko saisiko aprillia sr tehtyä napilla toimivaa kierrosten rajoitinta? ja jos saa niin miten?

Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

10.8.2011 22:53

Jos ja kun kyseessä on Factory, en usko että onnistuu ihan helposti. Samaa kysymystä ei myöskään tarvitse esittää useassa eri viestiketjussa.

Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

25.8.2011 18:45

Mitenkä tuon perus 16 asentoisen rajottimen kanssa pitäs tehä laitin punasen puna valkoseen niin kun täällä neuvottiin ja musta runkoon ja valo kynän kanssa varmistettu että varmasti saa maata, mutta ei pelaa. Tomisko tuo sitten kun joku kysy kondensaattori rajottimen paikkaa ja neuvottiin sini valkoseen johtoon mangneetolle joten toimiiko tuommonen rajoitin jos sen kokeilis viellä kytkeä siihen mangneeton piuhaan eikä cdi:lle ?

Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

25.8.2011 21:01

Helpoiten oikea johto selviää kun etsit impulssikäämin ja kiinnität rajoittimen punaisen johdon impulssikäämistä lähtevään johtoon.

Tuossa kuvassa näkyy impulssikäämi(musta mötikkä).

Kuva

Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

25.8.2011 21:03

Cdi: ssä mulla ainakin oli Sini-valko ja Valko- sini johto. Vm 09 roxi.
Mulla ainakin toimii kondensaattori rajotin tohon cdi:n valko-siniseen.
Ja sitten vanhemmissa roxeissa oli ton valko-sini johon tilalla puna-valko jos oon oikein ymmärtäny :)

Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

27.8.2011 13:08

^Juuri näin. Eron tunnistaa siitä että vanhemman mallin sähköissä cdi on vähän tulitikkuaskia isompi ja siinä on Yamahan logo. Uudemman mallin sähköissä cdi on sellanen iso boxi, johon menee monta johtoa. Pätee siis kaikkiin Yamahan/Mbk -skoottereihin. Muunmerkkisissä Minarelli -koneisissa skoottereissa, kuten jotkin vanhemmat Apriliat, impulssikäämin johto on valkopunainen. (Näin ainaki oli mun vanhassa Aprilia Rallyssa, jossa oli cdi Yammun logolla)

Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

10.9.2011 13:05

juu elikkä mul on vuoden -99 aerox ja tarvisin ohjeita rajottimen asennukseen ja rajoitin on tämmöinen http://www.tmi-janikaasalainen.fi/kierr ... -3353.html eli esim mistä löydän cdin ja mihin johtoon tulee ryöstätä jne...

Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

10.9.2011 13:12

Ei toimi linkis
Roxin cdi on boksin oikealla puolella, Z-katteen alla. ryöstäjän pistät siihen valko-pun johtoon kun on noin vanha roxi, uudemmissa valko-sin :)

Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

10.9.2011 13:25

Éki kirjoitti:Ei toimi linkis
Roxin cdi on boksin oikealla puolella, Z-katteen alla. ryöstäjän pistät siihen valko-pun johtoon kun on noin vanha roxi, uudemmissa valko-sin :)

ja rajoitin oli siis tämä :D http://www.tmi-janikaasalainen.fi/kierr ... -3353.html

Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

10.9.2011 15:11

Eiköhän tuo niin toimi että pistät Punasen johon cdi:stä tulevaan valko-punaseen kiinni. Sen mustan laitat maihin.

Re: Kierrosluvun rajoittimet #2

10.9.2011 17:54

Éki kirjoitti:Eiköhän tuo niin toimi että pistät Punasen johon cdi:stä tulevaan valko-punaseen kiinni. Sen mustan laitat maihin.

onko se valkopunane johto semmonen liitin johto?