Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

10.8.2009 14:14

Höh ei niitä nesteitä pidä takaisin päästää!

10.8.2009 14:24

No kyllä mää sen tiedän :D Mut siis kerran pari kun on kahva lipsahtanu, niin vetäsee nesteet takasin. Ja kun tuttu soitti eräälle moottoripyöräkorjaajalle, niin vastaus oli että jarrunestesäiliön kannentiiviste rikki tai roska letkussa, koska vetäsee takasin päin. Mutta en sit tiä :O

10.8.2009 14:40

AinaOngelmia kirjoitti:No kyllä mää sen tiedän :D Mut siis kerran pari kun on kahva lipsahtanu, niin vetäsee nesteet takasin. Ja kun tuttu soitti eräälle moottoripyöräkorjaajalle, niin vastaus oli että jarrunestesäiliön kannentiiviste rikki tai roska letkussa, koska vetäsee takasin päin. Mutta en sit tiä :O

kyllä mulla on aina vetäny ilmausruuvista nesteet takasi sisään jos ei oo kiristäny sitä

10.8.2009 14:41

Scarce kirjoitti:
Skobanaattori kirjoitti:Huomasin tossa että roksin takapäästä on kyllä nyt jokku laakerit aika väljät. Eli ilmeisesti vähän niidenkin johdosta jarrut laahaa kun se rengas liikku noin puoli senttiä sivuttain.
Ja sitte se kysymys eli riittääkö jos vaihan vaan noi takapään eli ton vaihteiston laakerit vai pitääkö jostain muualtaki jotain vaihtaa. Mun järjelläni aateltunahan siinä ite vanteessa ei mikää voi olla väljä eikä sieltä koneestakaan voi olla ku ne vaihteiston laakerit. Eikös juu?

Ja ei sitten viisastella eihän. Se rengas on kunnolla kiinni ;)


Joo voisin ottaa vastauksen kanssa tohon samaan hommaan, mulla liikkuu roxin takarengas kans sivuttain vähän. :D

ota rengas irti ja kokeile jos akseli vippasee. jos heiluu nii laakeri menny

10.8.2009 15:16

Joo pistän laakerit tilauksee ei ne niin hirveitä maksa ja eipä se voi oikeen mikään muukaan olla siellä paitti jos on joku akseli vino :roll: mutta eihän se nyt voi olla :)

10.8.2009 16:15

AinaOngelmia kirjoitti:No kyllä mää sen tiedän :D Mut siis kerran pari kun on kahva lipsahtanu, niin vetäsee nesteet takasin. Ja kun tuttu soitti eräälle moottoripyöräkorjaajalle, niin vastaus oli että jarrunestesäiliön kannentiiviste rikki tai roska letkussa, koska vetäsee takasin päin. Mutta en sit tiä :O
No sehän on normaalia, että se vetäsee takasin ne nesteet.

10.8.2009 16:32

Shape kirjoitti:
AinaOngelmia kirjoitti:No kyllä mää sen tiedän :D Mut siis kerran pari kun on kahva lipsahtanu, niin vetäsee nesteet takasin. Ja kun tuttu soitti eräälle moottoripyöräkorjaajalle, niin vastaus oli että jarrunestesäiliön kannentiiviste rikki tai roska letkussa, koska vetäsee takasin päin. Mutta en sit tiä :O
No sehän on normaalia, että se vetäsee takasin ne nesteet.


Näin määkin sen oon käsittäny.. Mutta ihme kyllä kun ei tuu yhtään tuntoo. Ja oikeesti ilmattu ja kauan!

16.8.2009 0:59

En ole iha 100% varma johtuuko tämä ongelma jarruista, mutta epäilen että johtuu. Eli kun ajan kovaa sellaisen asfaltissa olevan töyssyn tai epätasaisuuden yli niin edestä alkaa kuulumaan sellastai vinguntaa "viuviuviu..." ja sama tuli tänään pari kertaa kun kallistin mopoo mutkassa... Vingunta lähtee pois kun hiljentää mopon vauhtia johonkin 10-20km/h.
En tiiä liittyykö tämäkin kyseiseen ongelmaan, mutta etujarrua painettaessa jarru vinkuu... :|

16.8.2009 16:38

Särään tulossa akselivälinpidennystä niin eihän se vaikuta iskarin toimintaan? Meinaan ettei se katkaise iskaria kun kulma suurenee.

16.8.2009 21:19

Mistä johtuu etujarrun vinkuminen ku painaa kevyesti, mutta jos painaa pohjaan ni ei vingu. Vika tuli jarrupalojen vaihdon jälkeen ja kyseessä roxin brembo levyjarru.

17.8.2009 17:50

Palojen materiaali saattaa aiheuttaa kitinän. Näin itsellänikin kun vaihdoin SBS jarrupalat eteen.

18.8.2009 16:26

Minkäslainen koropala pitäis olla särässä ettei tuo iskari menisi poikki? Nyt on malossin RS3 iskari että kestääkö se sen paremmin koropalan kanssa kuin vakio pomppukemppi?

18.8.2009 16:40

Robikol kirjoitti:Minkäslainen koropala pitäis olla särässä ettei tuo iskari menisi poikki? Nyt on malossin RS3 iskari että kestääkö se sen paremmin koropalan kanssa kuin vakio pomppukemppi?


Mitä se koropala siihen poikkimenemiseen vaikuttaa? Mikäli tukeva jne.

18.8.2009 16:44

Itsellä kun meni särästä vakio iskari poikki, niin liikkeen pitäjä selitti että koropalan takia iskari ei pääse joustamaan liitoksesta. Siksihän iskarissa on yläpäässä kumiholkki ja lohkossa on kumiholkki?

18.8.2009 20:09

Onkohan jotain vääntyny vai mitä? Kun tossa kerran kello 12 kulmasta kaatu tuo Roxi sivulle (sain kuitenkin pidettyä kiinni kokoajan) ja eturengas tuli rysähtämällä maahan. Nyt kun katon sitä eturengasta ajaessa niin näyttää siltä että vaikka ajaa ihan suoraan niin se rengas on silti vinossa vasemmalle. Eli mitähän on tapahtunu?