Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

7.11.2011 13:34

Tuota tuota. Tänään kun vilkasin tota pökötin kaasaria, niin näytti et sielt puuttus jotain, seos ruuvi (?) ja onko muuta? En oo mikää kaasari expertti :D
Kuva

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

7.11.2011 16:23

Itekki viimekesän otin tollase irti ja katoin et wtf :lol:

Ei siellä tosiaa sellasta löydy, ihme kyllä minarellin gurtnerissa taas on.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

7.11.2011 17:19

Siis siinä ei oo seos ruuvia ollenkaa :eek: wtf

Aattelin että tosta tyhjäkäynti ruuvin päältä ois se ruuvi tippunu..
No mites helvetissä tässä sitten säädetään seosta? Ja en sitä kyseistä suodatintakaan löytäny, vai onko samassa kun alipaine hana?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

7.11.2011 18:26

Mikäs tuossa tyhjäkäyntiruuvin alapuolella on?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

7.11.2011 19:04

Tuosta en ole varma mikä on, mutta ainakin siinä yksilössä jota asensin oli tuossa seosruuvin kohalla vaan sellane tyhmänmuotone tappi, vähä ku päivastane puolikas kuusiokolo, tai jotai sinnepäi, jota ei voinu kiertää.

Sen verra epäselvä kuva et en 100% varmaks sano mitään. Enkä tiedä onko muovipohjaisella ja alumiinipohjaisella tuossa eroa.

Mut jos toi ois seosruuvi ni eiköhä se ois huomattu jo, on aika selkeessä paikkaa :)

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

7.11.2011 19:32

Shape kirjoitti:Mikäs tuossa tyhjäkäyntiruuvin alapuolella on?


Ei mitään hajua, semmonen kuin lane tuossa kuvaili? Mutta itsekkin huomasin ettei sitä voi millään pyöritellä :/

Onkos siinä sitten vittuakaan järkeä jos siinä on seos ruuvi, muttei sitä voi säätää?
On ne minarellin gurtnerit kyllä parempia kuin nämä pögötin :D

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

7.11.2011 21:59

Shapen vastaus oli lähinnä sarkastinen. Tuo messingin värinen ruuvi tyhjäkäyntiruuvin alapuolella on ihan selvä seosruuvi.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

7.11.2011 22:15

Niin muttakun se ei ole vittu ruuvi.. Sitä ei voi kääntäää. Se on semmonen jännä.
Tuommoinen kuten lane tuossa selitti. Toisin sanottuna siihen ei käy mikään meisseli jne, eli miten sitä seosta sitten säätää ruuvista mitä ei voi kierittää..

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

8.11.2011 17:10

Moro kaikille!

Ongelma
-Toimii aamulla paljon paremmin ku päivällä
-1-3 vaihteella tehot lähtee noin puolella kaasulla hetkeks.
-Toimii kylmällä koneella paremmin

Tekniikka
-Derbi drd pro
-70cc airsal
-Vakioputki jossa puolet alkukäyrän kurista poissa
-32tk-suutin 105 Pääsuutin
-Vakio tulppa

Liikkeessä joskus laitettu säätöihin 70cc:llä ja teharilla 115 pääsuuttimella ja 38-tk suttimella silloinki oli sama ongelma että toimi kylmällä koneella paremmin.Nytten olis tarkotus pistää toimimaan vakioputkella jossa puolet kurista poissa.

Kokeillu 80,90,95 suuttimella ja ne tuntui liian pieniltä,neulaan en oo koskenu.


Kuva
Normaali ajon (10km) jälkeen

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

8.11.2011 17:23

Vaiha vakiopytty, tehari tai ota ainaki siittä vakioputkesta kaikki pois. Tuskin tota ees kunnolla saa säätöihin kun on niin tukkonen.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

8.11.2011 18:23

vakiopytty leiponu, ja veroja en uudestaan ota :| Jotain vinkkejä ? Oma suunitelma olis laittaa pienempi pääsuutin joku 100 jos siitä johtuis toi että toimii aamusin paremmin ja joku 35tk-suutin ja kattoo mitä siihen sanoo.Omasta mielestä käy liian laihalla tulpan perusteella varmaanki toi tyhjäkäynti ?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

8.11.2011 18:48

Mä kyllä suosittelisin vakiopytyn porautamista ja uutta mäntää jos et veroja haluu. Koska ei oo mitään järkee olla 70cc pyttyä jos haluu alle 65 kulkuja.

Mutta tulppa ei oo hyvä tietolähde seoksista, ja tuskin sun niihin tyhjäkänyitsuuttimiin hirveeti tarvii koskee, seosruuvia kääntelemällä tyhjäkäynti sopivaks.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

9.11.2011 15:44

Hävettää kysyä mutta missä on gurnterissa neulaventtiili? jossaki kohon lähellä? Ku tulvii kaasarista bensaa. :lol: Ei oo koskaan tarttenu siihen koskea ku ei ole ollu vastaavanlaista vikaa. :)

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

9.11.2011 16:02

Jokaisessa kaasarissa se on siellä kohon vieressä..

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

13.11.2011 19:53

Mikäköhän on malaguti merkkisessä skootterissa kun kaasarin pohja vuotaa (tai) joku muu koska ylivuoto letku on aivan pohjan juuresta halki (vaikuttaako mitenkää mihinkää) Todellinen ongelmahan on että ei lähde ilman kaasua käyntiin äskeisen kaasarin avauksen jälkeen ennen lähti en koskenut säätöihin vaan putsasin vain kaasarin tyhjäkäynti ei myöskään toimi enään avauksen jälkeen voiko toi kaikki johtua siitä että se letku pohjasta on siitä ihan juuresta halki tai siitä että se vuotaa bensaa todella paljon?