Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
10.11.2011 21:45
Miten noita männänhelmoja kuuluu viilata? PV-Foorumeilta luin ja ymmärsin,mutta näissä roxin männissä on kolme aukkoa.
Kuuluuko kaikkien aukkojen olla portaattomia sylinterissä olevien helmojen kanssa?
Kärsiikö männän käyttöikä ?
Aattelin jos tekis täs samalla helmoihin ne viisteet,ettei sylinteriputken öljykalvo mee pilalle.
10.11.2011 22:39
Öljykalvo tä? Ei näistä nykymopoista oikeastaan auta viilata mitään ja varsinkin kun on läppäohjattu niin ei siitä männänhelman lyhentämisestä ole mitään apua kun ne valmiina olevat reiät ajavat saman asian. Käyttöikä vaan lyhenee jos viilaa.
10.11.2011 22:44
Kyllä viilaaminen kannattaa, eri asia on että mistä. Läppäohjatuissa männän viilaus on melkeen turhaa.
11.11.2011 0:23
Juu,mut jos oon viilannu imuaukkoon leveyttä ja nyt se ei aukee kokonaan ,koska männässä oleva imuhelma on liian kapea,nii eikö sillon sitä männässä olevaa imuhelmaa kuulu leventää myös?
19.11.2011 0:08
Vähän hölmö kysymys mutta auttaako 4-tahdeissa viilata pakoaukkoa isommaksi? Siis jos sylinteri muuten vakio.
19.11.2011 0:18
Et ole tainnut 4T tekniikkaan perehtyä oikein?
Ensinnäkin, 4T sylinterissä ei ole kanavia, on vain imu- ja pakoventtiilit, joita voi avartaa. Ja venttiileitä suurentaa.
19.11.2011 0:18
Ei auta ja eikä ole kannattavaakaan. Venttiilin joudut vaihtamaan isommaksi ja sopivan löytäminen voi olla erittäin tuskaista. Lisäksi venttiilin ja kannen väli pitää saada työstettyä niin hyvin, että se ei vuoda venttiilin ollessa kiinni. Pelkällä kanavan viilamisella ei taas kuuhun kiivetä. Helpommin tehoa irtoaa isommalla sylinterillä ja paremmalla kaasuttimella. Suosittelen perehtymään neli- ja kaksitahdin eroihin, voi avartaa huomattavasti näkemyksiä.
19.11.2011 0:22
Joo kun ei ole nuita 4-tahti pelejä koskaan tullu omistettua mutta Derbi perehdyttänyt jo aika hyvin tuohon 2-tahtien tekniikkaan
Kunhan kysäisin, onhan se hyvä saada näinkin tietoa 4-tahti moottoreiden tekniikasta, kyselemällähän ne asiat selviää.
19.11.2011 14:29
Moi! Nyt on sellanen juttu, että piaggio typhoonissa (03) ei toimi 70cc kunnolla (stage6 sport pro) putkena on stage6 pro replica, variaattorissa on hilut; 5.3g rullat 60% vp-jousi (malossi) ja malossin keltaset kytkinjouset (6000rpm) 70cc:llä vain röpöttää, kilisee kulkee juuri ja juuri 60, ja suuttimia on käyty miljoona kertaa läpi, 75-110, 5 välein. Toki alko käymään laihalla tuolla 75-80 kohalla, muuten tuntui että kävisi rikkaalla. Aina kun typhoonin sai käyntiin niin otti hyvin piikkiä ja toimi n.0.30-1 min, kilinää kuului silti. 50cc:llä (vakio) ja teharilla toimii moitteetta. Ja 70cc:ssä käytettiin 50cc:n männäntappia, oli kyllä todella tiukka jne. neulalaakerikin vaihdettiin jne. Vai olisiko vika vakioläpissä, ettei virtaa kunnolla?
19.11.2011 21:30
Roxin vakiopytyn kannessa on sellanen rinkula palotilassa,niin minkä takia siellä on sellanen?
Tuleehan siitä vähän puristuksia,kun on ylimäärästä metallia palotilassa,mut luulis ,et se haittaa palotapahtumaa,koska se rajottaa sitä palamista sivuille päin.
Onko vakiopytyssä tän muotonen pakoaukko,näyttää et tota ois korotettu ja muutenkin aika kulmikas.
Klik
20.11.2011 0:19
Kulmikas se on yleensä, mutta on tota selvästi viilattu.
20.11.2011 16:49
Mitäs tossa vielä uskaltaa villata,kun pakon korkeutta tuntuu olevan melkeen vesijäähdytyksen puolelle ja leveyttäkin melkeen 68%.Gepsii kulki vaan 72 ,nii pitäs saada kiertää paremmin.
Vireinä kumminkin tehari,multivari ja 17.5mm kaasari ,niin vähän ihmetyttää ,kun kulki noin huonosti.
21.11.2011 0:50
Imua seuraavaks. Mutta mees tonne
viilaustopiciin kyselee lisää.
21.11.2011 22:24
vaikuttaako jos sylinteristä on helma pois?
Tässä kuva:
http://www.tmi-janikaasalainen.fi/sylinteri-morini-viallinen-p-7946.htmlSaisi vaan niin halvalla:D
22.11.2011 2:06
En usko tuosta olevan haittaa. Muista tehdä pyöristys.