Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
23.5.2013 15:44
juu täytyy koittaa. Ilmottelen tänne sitte että miten se käyttäytyy ilman koppa
24.5.2013 0:43
noniin tuli koitettua ilman koppaa eikä ollut mitään vaikutusta.....
24.5.2013 6:58
Jaa-a
Nyt en kyllä osaa sanoa..
24.5.2013 12:56
juu no vaihdan tuon roxin pois luultavasti tämän viikonlopun aikana
24.5.2013 13:29
No ei kait siitä sen takii kärsi luopua, ei saa luovuttaa!
24.5.2013 16:37
Tsekkaa missä kunnossa rullat on. Ne voivat huonokuntoisina aiheuttaa tuollaista. Sitten pura takavarin pakka, huuhtele bräkleenillä ja asenna uusien öljyjen kera. Ota levytkin irti toisistaan. CRC litium-molybdeenirasva on sopiva takapakkaan. Jossei auta, laita violetti VP.
25.5.2013 10:40
juu noh ei tulllutkaan vaihdettua tuota roxia
ja se ei johdu tuosta ongelmasta
mutta siis omasta mielestäni kytkin nappaa vedon liian aikaisin koska se ottaa vedon tosi alhasilla kierroksilla jo ja siksi pitää ajaa se 10 metriä että kierrokset nousee ja putki pääsee tehoalueelle. Ja eikö nuo kytkinjouset pitäisi olla kyllä tarpeeksi jäykät että sen ei pitäisi ottaa vetoa liian alhaalla. Voiko siis koko kytkimessä olla joku vikana
?
25.5.2013 10:52
Ehkä nimittäin tuo kuulostaa oudolta.
itellä joggerissa otti kyllä ylhäältä suoraan piikille, oli vakio kytkin ja kaikki malossin punaset.
26.5.2013 10:01
Suosittelisin kuuntelemaan jos joku neuvoo täällä jotain. Vika tuskin on kytkimessä, sillä kuten sanoit, eka kiihdytys onnistuu ihan hyvin. Siksi vikaa kannattaa etsiä muualta varista. Perusteena tähän on seuraava ajattelumalli:
Kun lähdet kiihdyttämään paikoiltaan hetken seisonnan jälkeen, variaattori on välitysalueensa alkupäässä. Kytkin lähtee pyörimään, ja lopulta nappaa kytkinkelloon, ja sitten mennään. Tässä vaiheessa variaattori alkaa kelaamaan välityksiä.
Sitten taas jos variaattori ei ole ihan täydellisessä tikissä, ja lähdet kiihdyttämään juuri pysähtymisen jälkeen tai todella pienestä vauhdista, variaattori ei välttämättä ole aivan välitysalueensa alkupäässä. Kun painat kaasua, kytkin pyörii kovempaa kuin normaalisti johtuen variaattorin välityksestä. Näinollen tuntuu että se nappaa aikaisemmin kiinni, vaikka tosiasiassa se nappaa ihan samoilla kierroksilla kiinni omasta mielestään.
Kannattaa siis varmistaa että variaattori toimii normaalisti, ja palautuu välityssuhteen alkuun pikaisesti. En ole tässä rajaamassa kytkintä pois kuvioista, mutta pidän kytkinongelmaa epätodennäköisenä.
e: Oletan että käytät laadukkaita kytkinjousia, jotka eivät ota itseensä moottorin lämpeämisestä.
29.5.2013 23:59
Yamaha-Pojun saappaissa kurkistaisin vielä kerran kytkimen puoleen. Katso ensinnäkin että kaikki jouset ovat varmasti paikallaan ja että kytkinpalat liikkuvat ylös ja alas sujuvasti. Itselläni pomppasi kytkinjousi paikaltaan ja ongelma oli 100% samanlainen kuin sinulla. Ja itseänikin ensiksi hämäsi tuo että eka kiihdytys on repivä ja sen jälkeen risteyksissä laahustetaan kävelyvauhtia. Erään toisen kerran tuo sama on tullut koettua myös yksinkertaisesti löystyneillä jousilla ja ongelma tuolloinkin sama. Takavariaattori oli 35km työmatkan jälkeen niin kuuma ettei paljain sormin ollut mitään asiaa räveltämään.
Sitten kokeilisin vaikkapa Stage6 jäykimmillä jousilla, koska Malossin jouset kusee omien kokemusteni perusteella aika raskaasti. Veikkaan että vääriä jousia tullut myös ihan liikkeidenkin toimesta koska paketeissa ei lue mitään tietoja ja värikoodit ei ole samoja joka merkeille.
2.6.2013 20:16
Mikähän ihme tossa nyt on kun esim. keuliessa ekat 15min lähtee suoraan vapaalta vetää hyvin ja sitten kun on jonkin aikaa siinä rällänny käy sillai että ei enää vedäkkään lähöstä vaan jostain kahestakympistä lähtee vetää. Ja nyt tälläset kiinni kytkin jouset 50%, vp 50% ja rullat 6.3g joten mikäköhän siellä nyt oikein maksaa?
2.6.2013 20:29
Variaattori lämpenee --> jouset löystyvät.
2.6.2013 20:40
No siis kyllähän se lämpenee mutta kummasti alta 15 min aivan bränikkä stage6 hardi muuttuu vakion tasoiseksi ja kytkin jouset myös ja kytkin kellossahan on myös tuuletin ja olen tehnyt tuuletus aukkoja kytkimen ja varin päähän koppaan. Mikäli kyse on vain siitä että kuumenee samoin tein onko nämä "tuning" varikopat aivan jonnenjoutavia ja pystyykö näitä käyttämään sateen tullen?
2.6.2013 21:14
Kyllä se parkkipaikkakikkailu pistää variaattorin koville, lähes jatkuva kytkimen luistaminen keulaa nostaessa kyllä lämmittää. Samaa voi edelleen tehdä, vaikka ei olisi koko variaattorin koppaa paikoillaan, kun sitä lämmöntuottoa löytyy kiitettävästi.
13.6.2013 15:55
Elikkä olis kysymyksen paikka
Variaattoria avatessa kävi ilmi että on ilmeisesti edellisellä avauskerralla hukkunut 2kpl variaattorin liukupaloja ja se on ollut yli 5tkm kiinni vain yhdellä. Mitään muuta varsinaista ongelmaa en ole huomannut muuta kuin ikävä kilinä kun skootteria kallistaa jommallekummalle puolelle. Voiko 2kpl liukupalan puuttuminen olla tehnyt mitään varsinaista vahinkoa? Uudet on tarkoitus ostaa, mutta kyselisin vain että voiko vahinkoa olla sattunut.