Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
28.10.2011 22:35
Laitoin skobaan uudet stefat,laakerit,kampuran ja uuden hoonatun pytyn.Mut nyt koneesta kuuluu jotai iha ihme äänii välil röpöttää,matalampi ääni,käy epätasasesti ja jos kaasusta vääntää nii kierrokset ei nouse yhtään alkaa vaa röpöttää lisää.. =D Jos stefat vuotaa nii käykö noin?
29.10.2011 13:15
Oiskoha mahollist laittaa stage6 racing 70cc pytty (vaakaminarelli) Peugeot TKR:ä misä on sit taas pystysylinteri? ja jos onnistuu ni miten soveltuu stage6 sport pro varin, stage6 pro replican, dellorton 17,5mm ja tehoimukaulan kans? muut osat vakiot
Viimeksi muokannut Top-Secret päivämäärä 29.10.2011 13:25, muokattu yhteensä 1 kerran
29.10.2011 13:21
Ei varmasti toimi oikein. Ja sitten,
Shape kirjoitti:Reetuhai2 kirjoitti:Sanoisin että on turha pistää sitä S6R pyttyä jos ei pistä muitakin osia.
Nimenomaan. Tehoja pelkällä 21 mm kaasarin kanssa oli varmasti vähemmän, mitä kunnollisessa sport-setupissa.
S6R tarttee kaveriks niin paljon osaa,
Shape kirjoitti:Osiakin joutuu vaihtamaan paljon, mm. vahvistettu kampiakseli, C4-laakerit, lohkoja viilata/muokata, kaasuttimeksi 24-28 millinen, läppäventtiili, putkeksi C20/21, sytytys, variaattori, takalautanen, kytkin, kytkinkello ja _paljon_ säätöosia. Hintaa kertyy noin 1500 euroa.
Ja jos aiot jokapäiväiseen ajoon, niin ei ole mitään järkeä. Ei se kestä. Hankit Stage6 Sport Pron tai vaikka StreetRacen.
29.10.2011 13:42
Top-Secret kirjoitti:Oiskoha mahollist laittaa stage6 racing 70cc pytty (vaakaminarelli) Peugeot TKR:ä misä on sit taas pystysylinteri? ja jos onnistuu ni miten soveltuu stage6 sport pro varin, stage6 pro replican, dellorton 17,5mm ja tehoimukaulan kans? muut osat vakiot
pro replica putki on liian tukkoinen tuolle sylinterille, kaasari liian pieni vaatii 21-24mm kaasarin tuo stage 6 racing. vaakaminarellin pyttyä ei saa kiinni tkr:n koska tkr:n imukaula on kiinni suoraan pytyn kyljessä, vaakaminarellissa imukaula on lohkoissa. tässä linkissä sylinteri joka on tarkoitettu tkr:n ja tehoja lähes yhtä paljon kuin s6 racingissä
https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... -70cc.html
29.10.2011 13:55
Voisin sanoa että onnittelen aivan helvetisti sitä, joka onnistuu saamaan perus 70cc airsalista yhtä paljon tehoa ulos kun S6R:stä.
29.10.2011 14:21
Yhtä paljon? Airsalissa tehot jää noin 10 heppaan, kun taas S6 Racingillä päästään sinne 16-18 heppaan. Siinä se pieni ero.
29.10.2011 14:44
Tarkistin stefat,imukaulan,pakoputken,vaihdoin tulpan,putsasin kaasarin/ilmanputsarin kaikki oli kunnossa,mut silti toi skoba ei kestä yhtään kierroksia.Jos vääntää kaasusta niin kierrokset vaan laskee ja alkaa röpeltää ja köhimään.Suuttimet on kokeiltu 90-120kokoja ennen on aina toiminu 120 hyvin.Voisko johtuu siitä ,et kampikammiossa on enemmän puristuksia ,kun vaihoin s6 hpc kampuran sinne? Skoba siis toimii tyhjäkäynnillä ihan nätisti ,mut ei kestä kaasua yhtään.
29.10.2011 22:07
Shape kirjoitti:Yhtä paljon? Airsalissa tehot jää noin 10 heppaan, kun taas S6 Racingillä päästään sinne 16-18 heppaan. Siinä se pieni ero.
Reetuhai2 kirjoitti:Voisin sanoa että onnittelen aivan helvetisti sitä, joka onnistuu saamaan perus 70cc airsalista yhtä paljon tehoa ulos kun S6R:stä.
taisitte sekoittaa kaksi eri sylinteriä
https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... Sport.html https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... -70cc.html http://scooternations.com/mid-race-cyli ... -t524.html <--tässä linkissä penkitys stage 6 racingillä ja airsal racing pytyillä r1200 putkella, airsalin tehot 13,9hp ja stage 6 tehot 14,89. eli ainoastaan 1hp vähemmän tehoa.
pytty jonka linkkasin oli airsalin 70cc RACING eli sama pytty joka on testissä, tosin testissä olevat sylinterit ovat penkitetty aerox:llä ei peugeot tkr. peugeot tkr:stä irtoaa varmaan se 10-12hp airsal racingista mutta silti pitäisi olla melkein vastaava kuin stage6 racing jos sitä tehtäisiin peugeottiin.
ja siihen stage 6 racingiin niin se on se modular versio josta irtoaa se 18hp ei tuo perus racing.
1.11.2011 18:33
Pari korjausta.. TKR:n imukaula ei todellakaan ole kiinni pytyn kyljessä, vaan lohkossa. Ja Pösöön myydään vain Stage6 Racingin modulaarista versiota.
1.11.2011 23:50
Oho sekoitin yamaha bws ja pösö tkr sen sylinterin kanssa. Missä sellaisia stage6 racing modulareja myydään? Scooterattacissa kireimmät pytyt mitä tkr:n myydään ovat airsal racing, mhr replica, polini corsa ja motoforce racing.
2.11.2011 18:48
Valitset skootteriksi Speedfightin, niin johan alkaa löytymään. Toki joudut tekemään esimerkiksi samanlaisen vesijäähymodauksen
kuin minulla.
3.11.2011 19:20
Nopein vastaus ikinä kiitos! Pitää saada Roxi viel tänää viel ajoon
Eli:
Tilasin kaasalaiselta Stage6 sport prohon tiiviste sarjan. Kaikki tuli messissä, ehkä vähän liiankin paljon.
Eli kannentiivisteet on ouraid. Mutta sitten tuli 1 ''paperinen'' tiiviste pytyn ja lohkojenväliin ja sit viel lisäks 4x saman laisia mutta metallisia
Mutta jos tarkkoja ollaan niin ne on eri paksusia. Noin 0-2mm välillä. Eli kuuluuko nämä metalliset laittaa tuon perus tiivisteen kaveriksi vai mitä ihmettä ?
3.11.2011 20:00
Voit laittaa niitä pahvisen kaveriksi, kyse on squishin säätämisestä. Eli käytännössä ne metalliset (tulevat pahvisen ja pytyn väliin) säätävät männän ja kannen välistä rakoa. Ideaalitilanteessa se on noin 0,7 mm, ei vähemmän kuin 0,6 mm. Maksimissaan 1 mm jos haluat säilyttää tehot.
Squish on helppo mitata kun kasaat sylinterin, älä kiristä tiukkaan. Sitten juotostinaa tulpanreiästä, pyörität konetta ja mittaat tinan paksuuden. Joudut siis ehkä purkamaan ja kasaamaan sylkän pariin kertaan, mutta tosiaan kantta on turha laittaa kireälle, ja voit kasata testaukset kuivina.
3.11.2011 20:41
Juu, kiitosta!!
Taidan vain näin pikaisesti jättää säätämiset jollekkin toiselle kerralle. Eli pistän vaikka tuon kaikista ohuimman sinne kokeilemisen nimissä, tuskin on mitään haittakaan. Näyttäs olevan todella ohut.
Aina täällä tulee vähän viisaammaks
3.11.2011 21:30
on siitä jotain haittaa jos liian ohut tiiviste ja männän ja kannen väli menee liian pieneksi. kannattaa enneminkin laittaa mielummin hieman paksumpi kuin liian ohut.