Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
23.5.2009 11:12
musti[ kirjoitti:http://www.mc-scatter.com/catalog/product_info.php?cPath=23_50_60_1805&products_id=709 tos on toi boosterin "oikea" takaiskari. jos on ylä 10 ala 8... eli onko 28 senttinen liian pitkä boosteriiin ja iskari mitä ooon kattonu on tämä
http://www.tmi-janikaasalainen.com/inde ... x=12&list=
Korvaa vaan koropalan, jos on pitempi iskari. Boosterin vakiohan on 245mm ja toi 280mm, näin ollen melkein sama(5mm ero), onko sulla boosterin iskari koropalalla vai pelkästään toi iskari.
Ite ostaisin ehkä 260/265mm pitkän iskarin ja siihen viel koropala, niin ois itelle sopivan korkunen, ei kyllä ollu paha toi 80mm korotus, mikä tossa omassa oli vuoden verran. Mut koropalalle on hyvä jättää vähän varaa, siitä on helppo säätää korkeutta, mutta jos ostaisit suotaan 300mm iskarin, niin et sais matalemmaks, toisinku jos ostat ton 260mm ja siihen 40mm koropala.
Tosin penkki rupee muistuttamaan liukumäkeä aika hyvin.
24.5.2009 0:22
Larppari kirjoitti:musti[ kirjoitti:http://www.mc-scatter.com/catalog/product_info.php?cPath=23_50_60_1805&products_id=709 tos on toi boosterin "oikea" takaiskari. jos on ylä 10 ala 8... eli onko 28 senttinen liian pitkä boosteriiin ja iskari mitä ooon kattonu on tämä
http://www.tmi-janikaasalainen.com/inde ... x=12&list=
Korvaa vaan koropalan, jos on pitempi iskari. Boosterin vakiohan on 245mm ja toi 280mm, näin ollen melkein sama(5mm ero), onko sulla boosterin iskari koropalalla vai pelkästään toi iskari.
Ite ostaisin ehkä 260/265mm pitkän iskarin ja siihen viel koropala, niin ois itelle sopivan korkunen, ei kyllä ollu paha toi 80mm korotus, mikä tossa omassa oli vuoden verran. Mut koropalalle on hyvä jättää vähän varaa, siitä on helppo säätää korkeutta, mutta jos ostaisit suotaan 300mm iskarin, niin et sais matalemmaks, toisinku jos ostat ton 260mm ja siihen 40mm koropala.
Tosin penkki rupee muistuttamaan liukumäkeä aika hyvin.
taidan ostaa ton 280mm ku on halvin..... ja eipä tarvi koropalaa ostaa tai tehä.
7.6.2009 21:30
Osataanko täällä kertoa että mikähän mahtaa olla vikana kun takajarrukahva (rumpujarru) ei palaudu kunnolla kahvan vaihdon jälkeen. Eli siis se jää palautumatta ~0.5cm eli jarruvalo jää justjust päälle.
Eikös sen kahvan jousen tule olla siten että sen jousen "häntä" siellä kolossa (vaikea selittää mutta niinkuin kahvaanpäin...) ?
Edit: korjaantu melkeen kokonaan yön aikana kun laitoin vähän crc:tä...
9.6.2009 15:29
Deilow:
Siellä lohkojen takapäässä rumpujarrun vieressä on se vaijerin toinen pää jossa on erikoisen näkönen mutteri, niin kiristä siitä että jarru ottaa aikasemmin kiinni jolloin kahva menee kans kauemmaksi.
29.6.2009 1:08
Mä asensin mun mopoon 6-mäntäset brembot ja pysähtyy täyzii!!
Taakse asensin sitte yheksä mäntäset ja kuus sylinteriset tupla brembot..
15.7.2009 19:32
Meneekö aeroxin s6 oversize 280mm jarrylevy+adapteri yamaha bw´ssään?
15.7.2009 22:52
oltsu.pernu kirjoitti:Meneekö aeroxin s6 oversize 280mm jarrylevy+adapteri yamaha bw´ssään?
Ei mahdu BeWessin vanteelle, muistaakseni 230mm on isoin levy joka mahtu vakiovanteelle satulan kanssa.
22.7.2009 0:50
Olen ostanut skootterin kuukaus sitten ja nyt aloin purkaa jarrut siitä niin siellä oli palat menneet aivan loppuun ja etujarrusylinteri ei toimi. no purin sen ja puhdistelin osat ja silleen. kun aukasin jarrusatulan kahtia niin sieltä tuli jotain tiivisteiden riekaileita. Osaako joku sanoo mitää tiivisteitä sinne kuuluu ja pitääkö siellä olla o-rengas siinä reijän kohdalla mistä tulee jarrunestepaine sinne satulan sisään?
Kävin kysymässä liikkeistä jarrusatulan korjaussarjaa missä ois tiivisteet ja muut tarvittavat osat , niin apriliaan on ainostaan koko pakettia myynnissä...tosi outoa. hintakin oli kohillaan joku 170€
Jos joku on purkanut ja osaa sanoa mitä tiivisteitä sinne kuuluisi laittaa, tai sitten jos jollain on hyvä konsti saada se tiiviiksi niin kommenttia tänne.
Kiitos
-JP-
22.7.2009 1:02
Ois roxin keula menettäny tehonsa ja öljyt pitäs vaihtaa niin onko se niin vaivatonta että pumput irti, öljyt pihalle ja uudet sisään ja paketti kasaan? vai pitääkö ne sisälmykset putsata ennen uusia öljyjä?
E: niin ja stefat pitäs varmaanki vaihtaa samalla?
25.7.2009 19:57
http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... l-57l.htmlMinkälaiset renkaat, halvat ja komiat ainakin. Onko jollain kokemusta kyseisistä kumeista?
26.7.2009 15:12
Larppari kirjoitti:http://www.easyparts.nl/showarticles_info/0143535003/0-968-156-7-41-235-1221-254/Band-Maxima-140-60-13-Tl-57l.html
Minkälaiset renkaat, halvat ja komiat ainakin. Onko jollain kokemusta kyseisistä kumeista?
Käytännössä renkaiden hinta on suoraan verrannollinen laatuun. Eli ihan halpoja ei kannata ostaa. Eivät pidä.
26.7.2009 18:55
^ Vaikea olla olematta samaa mieltä. T. "Michelinin Pilot Sportit nyt ja jatkossa"
26.7.2009 23:04
Mikähän on bwässän etujarrussa ku painaa sitä ni se niinku alkaa hirveesti tärisee ja jarruttaa sillee epä tasasesti? Kaveri arveli että ois levy kierossa. Voiko tota levyä jotenkin oikasta vai pitääkö ostaa uusi?
27.7.2009 11:53
Mites iso projekti olisi vaihtaa etu ja takajarrut isompiin(parempiin) kun ei oikein vakiot jaksa pysäyttää nykyisestä huipusta minun kokoista kuski+skootteriyhdistelmää.
Mistä mä yleensäkin tiedän mitkä jarrut menee ja minkäkokoiset?
Kyseessä siis 09 vivacity.
27.7.2009 12:21
Vaihda nyt ihan ensimmäiseksi jarrupalat parempiin, esimerkiksi Malossin sporttipalat ovat hyvät. Räjäytyskuvista tuo kone näyttäisi vähän speedfightin koneelta, jos se on, on mahdollista vaihtaa taakse levyjarru.