Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
4.8.2009 17:03
Joo tuli tossa vähän pitkä lainaus. Mutta mikä tossa mopossa sitten oikeen olis? Se siis aina välillä antaa hyvän kipinän ja välillä sit taas semmosen että hyvä kun sen kipinän näkee. Kovasti yrittää käyntiin mutta ei vaan lähde.
Toista magnetoa staattoreineen, sytytyspuolaa, cdi:tä kokeiltu, sekä uusi tulppa ja tulpanhattu on kiinni. Eli kaikki virtavehkeet on vaihdettu mutta ei vaan toimi
5.8.2009 11:40
tkthaman kirjoitti:Joo tuli tossa vähän pitkä lainaus. Mutta mikä tossa mopossa sitten oikeen olis? Se siis aina välillä antaa hyvän kipinän ja välillä sit taas semmosen että hyvä kun sen kipinän näkee. Kovasti yrittää käyntiin mutta ei vaan lähde.
Toista magnetoa staattoreineen, sytytyspuolaa, cdi:tä kokeiltu, sekä uusi tulppa ja tulpanhattu on kiinni. Eli kaikki virtavehkeet on vaihdettu mutta ei vaan toimi
Oletko uusinut tulpanjohdon?
5.8.2009 13:16
Toista koko sytytyspuolaa on kokeiltu.
5.8.2009 14:21
Ootko tarkistanu johtojen kunnon?
6.8.2009 12:47
Mulla oli semmonen vika että maadoitusjohto oli huonosti.. Luulin että vika oli kaasarissa kun kulki niin pätkien ja vein huoltoon kun kiinnostus loppui
Että tarkista maadoitus vielä varmuuden vuoksi
7.8.2009 16:33
Maadoitus jutut on kunnossa.
10.8.2009 22:01
Olisiko ehdotusta vianetsintään piaggio typhoon 04:n kanssa? Kipinää ei tule (eikös se pitäisi näkyä, kun koittaa startata johto kiinni tulpassa ja tulpan runko kiinni mopon rungossa?). Tulpassa vika ei ilmeisesti ole, sillä olen kokeillut kahdella tulpalla. Mitä pitäisi kokeilla seuraavaksi?
Käynnistymisessä oli vikaa aiemminkin. Luulin sen johtuvan liian rikkaasta seoksesta, koska tulppa oli aina märkä ja sen kuivaamalla kone yleensä lähti laakista käyntiin, mutta ilmeisesti tällä sähkövialla lienee jotain tekemistä asian kanssa. Käynnistyttyään kone toimi kyllä ihan ok:sti. Välillä sammui tyhjäkäynnillä, mutta sen sain säädettyä kohdilleen kaasarista.
11.8.2009 10:03
T-Teppo kirjoitti:Olisiko ehdotusta vianetsintään piaggio typhoon 04:n kanssa? Kipinää ei tule (eikös se pitäisi näkyä, kun koittaa startata johto kiinni tulpassa ja tulpan runko kiinni mopon rungossa?). Tulpassa vika ei ilmeisesti ole, sillä olen kokeillut kahdella tulpalla. Mitä pitäisi kokeilla seuraavaksi?
Käynnistymisessä oli vikaa aiemminkin. Luulin sen johtuvan liian rikkaasta seoksesta, koska tulppa oli aina märkä ja sen kuivaamalla kone yleensä lähti laakista käyntiin, mutta ilmeisesti tällä sähkövialla lienee jotain tekemistä asian kanssa. Käynnistyttyään kone toimi kyllä ihan ok:sti. Välillä sammui tyhjäkäynnillä, mutta sen sain säädettyä kohdilleen kaasarista.
Järjestyksessä vaihtamaan, tulppa, tulpanhattu, tulpanjohto. Noi ainakin ekaksi vaihtoon ja testaa.
12.8.2009 17:40
Nyt olis sen verran paha tilanne että pitäisi mahdollisimman nopeasti saada tietää minkälainen tulppa kuuluu Keeway hurricane 4-t värkkiin.. Olisin syvästi kiitollinen jos joku viittisi tarkistaa koko numero kirjain yhdistelmän?
15.8.2009 16:38
Tulin nopsaan tarkistamaan yhen jutun. Eli jos on tulpan kärki aivan musta, saako mopo silloin liikaa ilmaa vai mites?
15.8.2009 18:05
Jusu. kirjoitti:Tulin nopsaan tarkistamaan yhen jutun. Eli jos on tulpan kärki aivan musta, saako mopo silloin liikaa ilmaa vai mites?
jos tulppa on musta ja vetinen se saa liikaa bensaa, eli käy liian rikkaalla, jos tulppa on täysin kuiva se saa liian vähän bensaa eli käy liian laihalla mikä ei ole moottorille hyväksi.
17.8.2009 0:00
Minkälainen vaikutus skootteriin olisi jos laittaisi vakio tulpan tilalle NGK Iridium tulpan?
Entä jos vaihtaisi vakiopuolan tilalle Narakun suurtehopuolan?
Vaikuttaako jotenkin käynnistymiseen, käyntiin jne?
Skootteri on siis Yamaha Neos
17.8.2009 15:46
Noi iridium tulpat kestää pidempään ku tavalliset ja antaa ne kai hieman paremman kipinän, mutta ei semmosella lisää tehoo tuu.
17.8.2009 17:48
Eikä puolan vaihdollakaan saavuteta mitään.