Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
18.5.2013 23:01
Varmaa ollu jotenki löysällä se mutteri, ko päässy kuluttaan ne boorit pois siittä.
18.5.2013 23:11
thounimakarooni kirjoitti:Zoneri kirjoitti:Onkos tuommonen variaattorin valmistaja kun "hebo" hyvä tekemään variaattoreita? Saisin vaan uutena tuommosen 40 €:oon eebaystä.
Hebo NG-varin mukana tuleva vp-jousi (50%) on loistava, ei löysty ja koskaan tarvinnu pelleillä vp-jousten kanssa se jousi kiinni. Muu vari olikin sitten ihan perseestä, toimi vain todella kevyillä rullilla (muutenkin vaikea säädettävä), ja kulutti rullat puhki parinsadan kilsan ajon jälkeen.
Ookei. No jätän sitten tuon ostamatta.
21.5.2013 20:39
Kysytääs nyt typeriä mutta aina pittää varmistaa!
Eli meneekös nyt tämä multivarin rajoitusprikka JOKAISEEN multivariin, eli siis vaakaminarelliin olis tarkotus laittaa...
http://moposport.fi/fi/rajoitinprikka-m ... ZuwybUUSTY
21.5.2013 22:14
noniin elikkäs mikä prkle tuota roxia vaivaa. Vireinä s6 pro replica, malossin punainen vp ja malossin punaiset kytkinjouset ja laitoin nuo kytkinjouset narakun kytkimeen millä ei pitäisi olla merkitystä? koska nuo malossin jouset kumminki istuivat hyvin sinne lisäksi vaihdoin malossin uuden kytkinkellon, ekan kerran kun koitin niin kytkin irroitti huomattavasti ylempänä kuin aiemmin mutta sitten ne jouset tuntui jotenki löystyvän mikä tuntuu mahdottomalta koska ajoin vain pienen testilenkin max 5km ja sama vanha ongelma tuli esille joka on että kun paikaltaan lähtee niin pitää ajaa about 15-20 metriä ennenkuin se suostuu ottamaan piikkiä, etenee vain todella hiljaa mutta sitten kun se pääsee piikille niin lähtee niinkuin kuuluukin ja kiertää hyvin. Rupee olemaan ideat lopussa tässä kohtaa, ainoat mahdollisuudet mitä itselläni on mielessä on variaattorin hihna tai kaasarin säädöt. Mutta skootteri ei kummiskaan booaile tai röpötä niin siksi en usko noihin kaasarin säätöihin. Ja voisiko remmi oireilla noin kun se on lopussa/luistaa? Sen huomasin myös että variaattori on mielestäni kuumempi kuin normaalisti mutta voi olla että sen kuvittelen vain. Elikkäs mistä te fiksummat alkaisitte etsimään ongelmaa?
22.5.2013 7:17
Itellä autto ko toin varikoppaan jäähytys reikiä.
Jouset löysty ko ne kuumeni niin paljo.
Mul o galleriassa pari kuvaa jos tahot vilkasta.
Ja kanttii kattoo ettei läpät raota, se rötää niinku mullaki jos ne raottaa.
Ja tosta en oo satavarma käykö ne jouset naraku kytkimeen.
Itellä oli malossin jouset vakio kytkimessä jotka oli tarkotettu vakio kytkimeen.
Onko sulla ne jouset malossin kytkimeen vai vakio kytkimeen..
22.5.2013 8:58
joo siis ne jouset on just siihen vakiokytkimeen tarkotettu ja tuo narakun kytkin on aikalailla vakion tapainen. Ja mites sitte ku tekee jäähdytysreikiä siihen varikoppaan niin miten se vesisateessa sitten toimii että pääseekö variaattoriin vettä? Ja ei kai tuon pitäisi läpistä olla kiinni koska moottori tuntuu käyvän kuitenkin hyvin?
22.5.2013 11:17
No pääseehän sinne, mutta ei siinä oikeen oo vaihtoehtoja.
22.5.2013 12:30
jees mut onko sulla ideoita miks toi kytkin ei kuuminkaan nappaa niitä kierroksia sieltä ylhäältä vaikka on niin jäykät jouset?
22.5.2013 17:31
Eks sanonu et se ensin nappas, mut sitte löysty?
Tekeeks se aina sen?
Mikkä rullat sul on?
Ja koitappa ajaa ilman varikoppaa.
22.5.2013 23:35
Mitä haittaa on, jos kytkin on 107mm, mutta kytkinkello 112? Ja miten jäähdytetty kytkinkello eroaa vakiosta?
23.5.2013 0:17
Ei ota kytkin kiinni. Jäähdytetyn etuna on ilmeisesti se, että kytkin (ja jouset) ei kuumene jolloin jouset ei löysty(?) Sellainen hankitan vasta kun ruvetaan virittämään. Ja kytkimen halkasija mitataan kytkinkellosta (eihän sitä kolmikenkäsessä kytkimessä voi edes mitata kytkimestä!).
23.5.2013 11:56
siis se tekee aina sen että ensin lähtee sillai että ottaa ne kierrokset ylhäältä kiinni mutta toisessa kiihdytyksessä nappaa kierrokset taas tosi alhaalta kiinni.
23.5.2013 12:52
Hmm, oisko mahollista et kytkin lasittus aina.
Kato onko se lasittunu.
Jos niin sitte se luistaa
23.5.2013 13:00
no mutta kytkin näyttää hyvä kuntoselta ja se on tosi vähän ajettu ei ole lasittunu ja uusi kytkinkello niin en oikee usko siihe
23.5.2013 13:50
Merkillistä. Ota varikoppa pois ja koita kattoo mitä se tekeepi.