Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

24.12.2013 13:34

Ei ole vielä välttämätöntä, mutta pidä huoli että etuvariaattorin mutteri tulee kokonaan kunnossa olevan kierteen alueelle. Voit käyttää kampiakselin paikallisella koneistamolla/autopajalla, he leikkaavat hajonneen kierteen speksiin, jotta saat varin mutterin paikoilleen vahingoittamatta ehjiä kierteitä.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

1.1.2014 15:35

Onko Piaggion AC ja LC koneiden lohkoissa eroja? Kuinka vaikeaa olisi toteuttaa AC -> LC modi AC alakerralla ja sähköisellä vesipumpulla?

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

6.1.2014 22:33

Roxin koneremppa menossa. Millasta kampuraa sinne kannattaisi vakion tilalle laittaa? Vakio pytyllä siis mennään. Ite oon kattellu tätä https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... force.html Mutta arveluttaa hieman että onko noista motoforcen tekeleistä mihinkään. Kertokaas mielipiteenne! :lol:

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

10.1.2014 18:51

Hintalaatusuhteeltaan tuo motoforce on paremmasta päästä, vakioon koneeseen tuo linkkaamasi kampura on ihan nokko.

jkoljo edit: jätän tän tähän, piti ihan googlata :D http://urbaanisanakirja.com/word/nokko/

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

21.1.2014 21:18

ajattelin tuossa männän vaihtaa ekaa kertaa itse ni huomasin samal et kampiakseli näyttäis olevan väljä, ei liiku ylös taikka alas mutta sivuttain, kannattaaks pelätä et kampiakseli tai laakerit ois paskana? :s
http://www.youtube.com/watch?v=s9SVFHSpNDo

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

21.1.2014 22:54

Sivuttaisvälys ei haittaa, kunhan ei liiku yhtään ylös-alas, sitä välystä ei edes välttämättä tunne sormilla. Jos ekaa mäntää vaihdat (10 - 20tkm) niin tuskin siellä pitkittäisvälystä on ellei sitten ole raiskattu oikein kunnolla.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

2.2.2014 19:44

Minulla oli pösössä 70cc sylinteri kiinni ja aika kevyet rullat. Nyt tässä joku aikaa sitten kun vaihdoin vakiopytyn takaisin, niin kampiakselin päässä oleva ratas on ruvennut hieman heittämään. Kampiakselia kun pyörittää, niin ratas tekee jossain kohtaa jonkun verran sivuttaisheittoa. Kokeilin myös toisella rattaalla, mutta sekin tekee samaa. Eli voiko kampiakseli olla hieman kierossa vai voiko johtua siitä että kampiakselilla on jo rullailtu sellaiset 22 tkm ?

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

5.2.2014 21:55

Kampura on saattanut saada iskun, jolloin se on hieman kierossa. Tsekkaa onko itse kampiakselissa heittoa, vai ainoastaan rattaassa.

Kiero kampiakseli on vaaraksi laakereille, ja heikentää moottorin suorituskykyä. Muutenkin 22 tkm rullattu kampura alkaa olemaan vaihdon tarpeessa.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

10.2.2014 0:15

Jep, kyllä kampiakselissa on heittoa, magneetosta kokeiltu ylös-alas heittoa, niin liikkui jonkun verran. Onneks on valmiina jo vahvistettu alakerta tossa oottamassa, mutta jäi vain mietityttämään asia :D

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

27.4.2014 11:35

Mooi taas vähän pähkäiltävää eli mulla on nytten roxin lohkossa stg6 bws kampura kiinni. Roxilla ja bewessil on samat laakerit että stefat kuinka sitten on mahdollista että magneeton puolella kynnen mentävä rako kampuran ja stefan välis? Kampura liikkuu myöskin pitkittäis suunnassa aika reilusti (c4 kiinni) mutta ei niitten pitäs niin "väljät" olla. Stefasta vielä pitääkö roxissa upota syvällekkin magneeton puolella?

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

1.5.2014 0:17

Kellää tietoa roxin variaattorin puolen kampuran stefasta et onko sille jotaki yleistä numeroa tai et mikkä sen mitat on?

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

3.5.2014 11:44

Minun pitäisi omasta mopostani vaihtaa stefat, kampiakseli ja runkolaakerit. Onko hankala homma aloittelijalle. On hyvät työkalut kamera millä voi räpsiä kuvia ainut mikä puuttuu on kokemus moottorin purkamisesta (mutta isälläni on kokemusta mopoista joka voi auttaa). Mitäs sanotte kannataako lähteä itse purkaan vai viedä liikkeeseen. Liikkeeseen ei ole vielä vara viedä, pitäisi käydä töissä koko kesä jolloin mopolla ei voi ajaa sinä aikana. :(

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

3.5.2014 11:45

Lisätäkseni tuohon äsköiseen viestiini niin olen kyllä lukenut miten hommatehdään ja kahtonut videoita. :)

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

4.5.2014 11:07

Eikä se loppujen lopuks ole niin vaikeeta kun miltä vaikuttaa. Kunhan ei oo minuuttiaikataulua, eli on käyttää aikaa tarvittaessa, kunnon työkalut (ei mitään yhet papukajat, rikkinäinen ristipää ja ikivanha jakoavain), puhtaat työtilat, yleensäkkin tilaa sille koneelle ettei senttien päässä ole ylimäärästä mutterikasaa.

Aina konehommissa puhtaus on puoli ruokaa, pesee koneen kunnolla ennenkun nyhtää sen pyödälle ja räjäyttää. Jotakin kuviakin kannattaa ottaa, riippuen kuin hyvä muisti on. Itellä se kuvien ottaminen vaan jää, mutta onneks viina ei oo viel kaikkee sulattanu :D Kaikki pienet ja monimutkaset osat kannattaa kyllä kuvata, muistaa mihin ne menee, mitenpäim jne.

Itekkin kun ensimmäisen kerran avasin koneen ni käytin vaan kunnolla aikaa, paikat oli puhtaat ja pienet osat johonkin talteen sekä huonoks menneet pultit uusiks vaan samantien.

Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

24.5.2014 12:57

Joo auttakaapa tyhmää ja kertokaa onko tämä ihan käypä kampiakseli vakiopytylle, eli onko tää se pitkäiskunen kampiakseli vai ei 8o ? Tulee Minarelli am6 mottiin kiinni. http://www.gearparts24.de/kurbelwelle-m ... a3820.html