Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

16.9.2014 17:58

TeamRacing kirjoitti:Tarkoitus myös saada lähtemään aikas rivakkaasti ja tarvittaessa stunttailuun ;)

Kannattaa unohtaa kiinan 4T tuossa tapauksessa kokonaan.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

21.9.2014 3:23

Mitenkähän mahtaa olla, käykö näistä kummatkaan suoraan vm. 09 nelitahti Kymco Agilityyn?

http://www.tori.fi/kymenlaakso/Keeway_s ... m?ca=1&w=3

http://www.tori.fi/varsinais-suomi/Skoo ... m?ca=1&w=3

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

30.9.2014 16:05

Moi!

Onko tuosta virijavaran myymästä virinokasta yhtään tehollista hyötyä? Onko kellään kokemuksia?

http://www.virijavara.fi/kauppa/product ... .php?p=164 tuota meinaan

82cc pytyn vaihdoin viikko sitten ja nyt jaksaa 2 päällä kulkeakkin ihan kohtuullisesti. Muuta isompaa virittelyä en oo vielä ehtinyt tekeen ;)

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

30.9.2014 17:03

Mulla on kyseinen nokka. Kyllä siitä pikkuvenaisellakin kannella on hyötyä, mutta isovenaisella hyöty on suhteellisesti suurempi. Eli kyllä se ihan käypä nokka on. Pikkuvenainen kansi jos on käytössä, niin niitä pitkävenaisen heebeleitä suosittelisin sille kaveriksi.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

30.9.2014 17:08

Itellä on, kyllä se pikkasen kiihtyvyyttä lisää. Omassa skopassa on tosin 69mm venat, saattaa olla rajumpi muutos vanhassa lyhytvenaisessa.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

3.10.2014 19:17

Koko syksyn ajan oon miettiny, että mikä on lingken-skootterin rajoittimen johto? Tosiaan cdi-boksissa on yksi liitin, josta olen katkaissut pinkin johdon. Katkaisulla ei kuitenkaan ollut huippunopeuden kanssa mitään tekemistä. Jos jollain on asiasta tietoa, niin valaise!

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

3.10.2014 20:00

Jos rajoitinta edes on, niin se on joko cdi boksin sisällä (jolloin vaihdat boksin rajoittamattomaan) tai sitten on se nopeusrajoittimen johto. Jälkimmäisessä variaattorista tulee johto cdi boksille (alla olevassa kuvassa nro 5). Useimmissa ei ole minkäänlaista kierrosrajoitinta. Eipä nämä paskat pääosin moista kaipaakaan. Moottori on itsessään jo vakiona yksi suuri kuristin.

AC-CDI bokseja voi muutes sekoittaa melkolailla hyvin. Olen kytkenyt omaan ropposeeni 5, 6 sekä 2+4 liittimellä oleva cdi boksit ja hyvin toimi. http://www.mediafire.com/view/asuu42k2t ... e2gad.jpg#

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

4.10.2014 14:34

Retroilija kirjoitti:Itellä on, kyllä se pikkasen kiihtyvyyttä lisää. Omassa skopassa on tosin 69mm venat, saattaa olla rajumpi muutos vanhassa lyhytvenaisessa.
-Zone- kirjoitti:
Mulla on kyseinen nokka. Kyllä siitä pikkuvenaisellakin kannella on hyötyä, mutta isovenaisella hyöty on suhteellisesti suurempi. Eli kyllä se ihan käypä nokka on. Pikkuvenainen kansi jos on käytössä, niin niitä pitkävenaisen heebeleitä suosittelisin sille kaveriksi.


Kiitos avusta, nokka tilattu!

Seuraavaksi ajattelin hommata uutta kantta ja variaattoriin uusia palikoita

Mitäs kansia suosittelette 82cc kanssa?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

9.10.2014 16:06

Virijavaran nokka auttoi yllättävän paljon, kiihdytyksessä huomattava ero ja huippunopeutta tuli reilut 15km/h lisää :)

Kuinkas usein muutes kannattaa tuo nokkaketju vaihtaa? koneella ajettu reilu 11tkm...

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

9.10.2014 16:29

Edeellisellä koneella ajoin 21 000km ja nokkaketju on vielä täysin käyttökelpoinen. Meinaan sen kyllä samalla vaihtaa kun remppaan ton ex koneen täysin muutoinkin.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

16.10.2014 18:41

Mikähän helvetti hänellä on? Videosta ei kuulu kovin hyvin mutta koneesta kuuluu kolinaa ja moottorijarruttaessa semmosta suhinaa kautta särinää. Kiihdyttäessä ääni käy huminaksi joka kuulostaa melkein siltä kuin takana ajais toinen rätkä. :o
Koneessa on öljyä mutta sen enempää en oo uskaltanu alkaa repimään auki. Uskaltaakohan tolla vielä ajaa sen viistoista kilometriä mitä huomenna on pakko ennen ku pääsee lomalle?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

20.10.2014 17:30

Millä saa ohitettu cdi boksin? kyseessä on keeway hurricane 4tahti.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

20.10.2014 19:21

Jos tarkoitat ohittamista, niin vedä kaikki cdi:n johdot poikki + yhteen niin cdi on taatusti ohitettu. Jos taas meinaat että sulla on cdi boksi jossa on kierrosrajoitin, niin sitä et saa ohitettua, vaan hommaat rajoittamattoman boksin. Jos sulla on se variaattorin nopeusrajoitin (6 nastainen cdi yhdellä liittimellä), niin irrotat vaan sen variaattorista tulevan johdon.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

22.10.2014 1:22

Ei sattus olee kenelläkää tarvetta 50-82cc BAOTIAN skootterin osille, löytyy tosissaan kaasaria, lohkoja muutamat, Nokkia, rattaita, varia, kytkintä jotain, Imukaulaa 17-26mm, Varinhihnaa ehkäpä... Kaikkee löytyis kuhan etin vain & Kuvia SAA !

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

9.11.2014 13:10

Veli rupesi ''huoltamaan'' ja hän oli irroittanut kaasarin seosruuvin kokonaan!! Miten sen saa oikeisiin asetuksiin laitettua ja sitten viikko sitten n. 300metrin ajon jälkein rupesi buuamaan kaasuataessa?! :eek: :roll: