Mulla on kyseinen nokka. Kyllä siitä pikkuvenaisellakin kannella on hyötyä, mutta isovenaisella hyöty on suhteellisesti suurempi. Eli kyllä se ihan käypä nokka on. Pikkuvenainen kansi jos on käytössä, niin niitä pitkävenaisen heebeleitä suosittelisin sille kaveriksi.
Koko syksyn ajan oon miettiny, että mikä on lingken-skootterin rajoittimen johto? Tosiaan cdi-boksissa on yksi liitin, josta olen katkaissut pinkin johdon. Katkaisulla ei kuitenkaan ollut huippunopeuden kanssa mitään tekemistä. Jos jollain on asiasta tietoa, niin valaise!
Jos rajoitinta edes on, niin se on joko cdi boksin sisällä (jolloin vaihdat boksin rajoittamattomaan) tai sitten on se nopeusrajoittimen johto. Jälkimmäisessä variaattorista tulee johto cdi boksille (alla olevassa kuvassa nro 5). Useimmissa ei ole minkäänlaista kierrosrajoitinta. Eipä nämä paskat pääosin moista kaipaakaan. Moottori on itsessään jo vakiona yksi suuri kuristin.
Retroilija kirjoitti:Itellä on, kyllä se pikkasen kiihtyvyyttä lisää. Omassa skopassa on tosin 69mm venat, saattaa olla rajumpi muutos vanhassa lyhytvenaisessa.
-Zone- kirjoitti: Mulla on kyseinen nokka. Kyllä siitä pikkuvenaisellakin kannella on hyötyä, mutta isovenaisella hyöty on suhteellisesti suurempi. Eli kyllä se ihan käypä nokka on. Pikkuvenainen kansi jos on käytössä, niin niitä pitkävenaisen heebeleitä suosittelisin sille kaveriksi.
Kiitos avusta, nokka tilattu!
Seuraavaksi ajattelin hommata uutta kantta ja variaattoriin uusia palikoita
Edeellisellä koneella ajoin 21 000km ja nokkaketju on vielä täysin käyttökelpoinen. Meinaan sen kyllä samalla vaihtaa kun remppaan ton ex koneen täysin muutoinkin.
Mikähän helvetti hänellä on? Videosta ei kuulu kovin hyvin mutta koneesta kuuluu kolinaa ja moottorijarruttaessa semmosta suhinaa kautta särinää. Kiihdyttäessä ääni käy huminaksi joka kuulostaa melkein siltä kuin takana ajais toinen rätkä. :o Koneessa on öljyä mutta sen enempää en oo uskaltanu alkaa repimään auki. Uskaltaakohan tolla vielä ajaa sen viistoista kilometriä mitä huomenna on pakko ennen ku pääsee lomalle?
Jos tarkoitat ohittamista, niin vedä kaikki cdi:n johdot poikki + yhteen niin cdi on taatusti ohitettu. Jos taas meinaat että sulla on cdi boksi jossa on kierrosrajoitin, niin sitä et saa ohitettua, vaan hommaat rajoittamattoman boksin. Jos sulla on se variaattorin nopeusrajoitin (6 nastainen cdi yhdellä liittimellä), niin irrotat vaan sen variaattorista tulevan johdon.
Veli rupesi ''huoltamaan'' ja hän oli irroittanut kaasarin seosruuvin kokonaan!! Miten sen saa oikeisiin asetuksiin laitettua ja sitten viikko sitten n. 300metrin ajon jälkein rupesi buuamaan kaasuataessa?!