Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
20.7.2012 12:09
Onhan se mahdollista, ite nähny useemmanki sellasen tapauksen. Mutta pääasia että vika löyty ja menopeli toimii taas.
[quote="erska420"]malossi blaaablllaaabllaaaa..... ilmanputsariblaabllaaalbblalaa.... ja pipercrossblaalblalalbllaa....[quote]
Tiedätkö, musta tuntuu ettei kukaan oo enää perillä mitä sä olet tehny, ja mitä et ole tehny sille vehkeelles. Tai mitä osia sulla siinä on, ja mikä oli ongelma. Ensin:
1.Opettele kirjottaa selvästi.
2.Kerro tarkalleen mitä osia siinä on, mitä on vaihdettu. (Ilmanputsari, putki, kaasari, pytty, kaikki...)
3.Lue edes tietopankista kaasarin säätö artikkeli.
Tottakai se toimii isommalla suuttimella kun sanotaan, kun kaikki käsittivät että haluat säädöt putkelle(?) ja vakioputsarille. Mutta jos sulla onki vapari, se muuttaa suuttimen kokoa ainaki toiset 15numeroa. Sen takia täytys tietää kaikki mitä sä oot sille tehny että voi antaa edes neuvoa, minkä kokosta suutinta kannattaa koittaa.
20.7.2012 13:47
okei eli nyt kerron ihan kaikille osat mitä siihen on vaihdettu alkuperäsestä
malossin 50cc sport pytty, dellorto 17.5 kaasari, malossin fly kytkin, malossin rullanpidike, stage 6 voimansiirtolevyt, 4.2 grammaset rullat, prikka kiinne, stage 6 pro replica putki, malossin ilmanputsari jossa pipercross päällä, 120 suutin, vakio kytkinkello, malossin keltaiset kytkinjouset (50%) malossin punainen vp jousi (50%) ! muuta en ainakaan nyt keksi D: ja ongelmahan oli se että nitro lähtee kylmällä koneella heti piikillä kiihtymään mutta ei enään sen jälkeen vaan siihen tulee 3-5sek viive
kiitos
22.7.2012 9:25
Laitappas Malossin punaiset kytkinjouset niin pitäisi parantua.
22.7.2012 20:10
Elikkä mulla ois taas tälläinen ongelma derbissä tällä kertaa teknisestä osiosta.. Kaasua vääntäessä aluksi kuuluu normaali ääni mutta kun pistää pohjaan kuuluu mykkä ääni putkesta ja tukehtuu. 2 kertaa jättänyt tienlaitaan samasta syystä!! Viime kerran jälkeen ei lähde enään käyntiin taikka lähtee mutta tukehtuu heti. Suuttimet ovat vaihettu vakioihin enempää en osaa. Tarviin neuvoja sillä nyt on Mikkelissä jo 1 miitti jäänyt väliin ja mikäli toinen tulloo niin pakko päästä mukaan. Kyseessä Derbi Senda X-Race 2007 SM ja tämä vika alkoi kaatumisen yhteydessä mutta uskon että mopossa piiloskeli tämä vika aijemminkin mutta paljastui vasta kun lipat tuli heitettyä.
22.7.2012 20:42
1.Tää on skootteripuoli.
2.Kukaan ei osaa tolla perusteella sanoo oikeestaan mitään.
3.Kerro kysyessäs myös virit ja sääöt, mitä on tehty.
22.7.2012 21:46
Starttiongelmiin kaipailis vielä apuja. Elikkäs kylmänä skoba lähtee heti käyntiin sähköstartilla niinku kuuluuki ja mopo käy hyvin (käy ehkä jonkuverran lämpimämpänä kuin ennen ja tyhjäkäyntiä hankala säätää että pysyis käynnissä?). Kun kone ajettu lämpimäksi, pari kilsaa riittää, niin eipä lähde sähköstartilla enään käyntiin. Antaa jäähtyä 15 min, niin lähtee käymään taas nätisti. Kiksi romuna joten sillä en voi kokeilla lähtiskö kuumana, mutta tuntuu kyllä että ton sähköstartin piirissä on vikaa.
Bendixin ja etuvarin lautasen rattaat ehjänä, kahella eri akulla kokeiltu jotka molemmat pariin kertaan latailtu täyteen. Vastaladatuilla akuilla lupailee kyllä enemmän ja lähtee vähemmän jäähdytyksen jälkeen käyntiin. Vieläkö olis jotain mitä vois tarkistaa tai missä vika vois olla? voiko starttimoottoria esim tarkistaa jotenki jne.? Tai vieläkö vika vois mahdollisesti olla jossain muualla? automaattiryypyn toiminta tarkistettu ainakin, eikä suuttimien puolesta pitäs liian rikkaalla käydä. Ilmanputsari putsattu, kaasari käyty paineilman kanssa läpi. Mäntä just kyllä vaihdettu jos jotenki vaikuttaa, ei kyllä heti ollu tota ongelmaa sen jälkeen.
22.7.2012 21:48
Millos viimeks tulppaa vaihdettu? Oothan tyhjäkäynnin säätäny hyväks lämpimällä koneella?
22.7.2012 21:54
Tulppa vaihdettu männänvaihdon yhteydessä n.200km sitten, kokeiltu myös toisella tulpalla. Ja tyhjäkäynti on säädetty lämpimälle koneelle, täysin kylmänä kyllä niillä säädöillä kierrokset jää huutamaan aika komeesti kunnes minuutin/pari on lämmitelly.
22.7.2012 21:59
Koitappa vähän isommalla suuttimella. Jos käy laihalla niin voi käynnistyä huonommin.
22.7.2012 22:09
Ei se pääsuutin siihen käyntiinlähtöön edelleenkään vaikuta (saatan kyllä olla ite joskus mumissut päinvastaista mutta kantani on tällä hetkellä tuo), neulan asento ainakin itelläni vaikuttaa, mutta JamppaT kokeile laittaa seosruuvia vähän rikkaammalle eli kiinnipäin, mulla oli niin että kylmänä lähti hyvin käyntiin mutta kun sähköryyppy meni pois päältä niin sammu heti koska seosruuvi oli liian laihalla, pisti rikkaammalle niin kävi hyvin.
22.7.2012 22:11
Mites toi muuten menee toi ilmaruuvi, sisälle päin niin rikkaalle ja ulos niin laihemmalle?
22.7.2012 22:16
Juurikin näin. Yleispätevänä ohjeena voi pitää 1-1½ kierrosta auki, jos tarvitsee yli 3 kierrosta aukaista, niin silloin pitää jo tyhjäkäyntisuutinta vaihtaa.
22.7.2012 22:28
Palezu kirjoitti:... mutta JamppaT kokeile laittaa seosruuvia vähän rikkaammalle eli kiinnipäin, mulla oli niin että kylmänä lähti hyvin käyntiin mutta kun sähköryyppy meni pois päältä niin sammu heti koska seosruuvi oli liian laihalla, pisti rikkaammalle niin kävi hyvin.
Joo nyt vasta tajusin että onha tossa mun kaasarissa seosruuvikin
Ilmaruuvia oon vaan pyöritelly. En ollu aikasemmin siis tajunnu ku se on toi alempi:
http://imageshack.us/photo/my-images/860/gurtner.jpg/ eli miten ihmeessä tota säädetään ku ei oo mitään kantaa tossa?
E: Vai meneekö ne just toistepäin, mutta kumminkin
23.7.2012 10:12
Ossaako kukkaan tietää mikä vois aiheuttaa semmosta ongelmaa skootterissa ettei ota täysiä kierroksia tekemälläkään. Kulkee paremmin hieman vajaalla kaasulla kuin kaasu pohjassa, vajaalta kaasulta kun lyö kaasun pohjaan niin kierrokset ei nouse vaan junnaa ja laskee ei siis ota niitä huippuja mitä ennen. Myös alamäkeen saattaa kiihtyä sekuntin tai pari ja sitten kierrosten nousu tökkää ja laskee. Skootteri on siis gilera stalker. Vika ilmenee prikan kanssa ja ilman prikkaa putki tällä hetkellä gianelli go. On koitettu pari numeroa isompaa suutinta, pienempää suutinta, uusi tulppa sekä uudella puolalla/CDi on koitettu, mutta vika pysyy.
23.7.2012 12:02
Vari huonoissa säädöissä?