Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
24.6.2012 16:31
Minulla on Aprilian Sr 50R Factory ja ihmettelen, että mistä tiedän mikä moottori minulla / onko sillä väliä (Tarkoitan siis Piagion taikka aprilian moottoria)
Toinen kysymys: Mikä olisi paras tapa parantaa kiihtyvyyttä mopooni? (Vireinä ei mitään, budjeti about 200e)
24.6.2012 17:16
No parasta tapahan on hankkia tehoputki+ kaikki säätö tarvikkeet.
24.6.2012 17:28
Tietopankki kirjoitti:sr50R Factory on vuonna 2005 markkinoille saapunut Piaggion moottorilla varustettu skootter
Ja pelkkää kiihtyvyyttä ei oikein voi parantaa ilman mitään osia ja halvalla.
Tietty voi laittaa just esim. teharin mutta pitää prikan paikallaan.
24.6.2012 20:26
Kääntä kirjoitti:Tietopankki kirjoitti:sr50R Factory on vuonna 2005 markkinoille saapunut Piaggion moottorilla varustettu skootter
Ja pelkkää kiihtyvyyttä ei oikein voi parantaa ilman mitään osia ja halvalla.
Tietty voi laittaa just esim. teharin mutta pitää prikan paikallaan.
Osia on tuohon sr50R Factory joko aprilian moottorilla taikka piaggion moottorilla joten aprilian moottorilla oleviakin on myynnissä??
24.6.2012 20:40
Se on Piaggio meillä Euroopassa.
24.6.2012 23:28
Mikä käyntivälys sylkän ja männän välille näissä skoottereissa sopiva? Huomenna menossa sylkkä hoonaukseen, niin osaa sitten ostaa oikeen kokosen männän. Mikä olis sellanen optimivälys, ja mitkä menee viel ääritapauksissa, jos ei just oikeeta mäntää löydy hyllyltä?
Jännää ku stormilla C koko on 59.93 ja moposportissa C on 59.55-59.6
25.6.2012 12:45
Mikä nyt on hyosungissa? Kaasu hirtti kiinni enduropätkillä eikä palautunut millään. Ajoin kaasu hirttäneenä kotia asti ja sammutin skootterin. Unohdin laittaa etukatteen paikoilleen joka samalla reissulla irtosi, täten skootteri seisoi ulkona viikon ajan niin, että vettä saatoi CDI-boxiin, akkuun ym sähköihin. Nyt ei lähde käyntiin? Eihän käynnistämiseen akku ole edes tarpeen? Apua!!
25.6.2012 14:12
mikah kirjoitti:Juu elikkäs minulla on tuommoinen kymco agility.
Noo lähdin tässä pari päivää sitten käymään sillä kaupungissa ja ensimmäisissä valoissa sitten sammu, eikä lähtenyt enään käyntiin vaikka kuinka aloin heti polkemaan, joten peräkärry kyydillä takaisin kotiin.
Kotona avasin kaasarin ja putsasin paine ilmalla, ja heti parin polkasun jälkeen kymco lähti taas käyntiin kuin unelma.
Seuraavaksi päätin lähteä kokeilemaan että toimii. Pääsin noin reilut puol kilometriä kunnes alko "booaa" ja nopeus laski 10km/h ja heti kun päästi kaasun pois, kone sammui ja vaihteeksi ei lähtenyt käyntiin.
Mikäköhän mahtaa olla vikana?
Joo elikkäs nyt on vaihettu kaasari sekä sähköryyppy, mutta kummallakaan vika ei korjaantunut.
Polkasee käyntiin niin käy tyhjäkäynnillä vähän aikaa kunnes sammuu (kaasusta sammuu heti) eikä lähde hetkeen sen jälkeen käyntiin. Kokeiltu säätää ja putsata mutta ei niin ei.
Voikohan tässä olla kyse että puristuksia vain 5,8kg/cm2 ?
25.6.2012 16:04
Tartteekos tuo Stage6 sport pro kytkin (107mm) oman kytkinkellon, kun roxin vakio kello ei siihen sovi. Tai meneehän se , mutta siis tiukkaan.
Paketissa luki kyllä 107mm ja tota kelloa ei varmaan edes saa 112mm ?
25.6.2012 16:09
Ei kyl kelloilla pitäs olla mitää eroja koolla.
Mut multa lähtee toho s6 kello kyllä jos tarttit
25.6.2012 17:29
Onko se sun vakio kellos 105mm vai 107mm? Mittaa. Jos se on 105mm, nii ei ihme ettei käy, mut kyl ainakin 107mm kellon pitäs käydä.
26.6.2012 14:30
Juu 105mm oli. Tietopankissakin luki, että vanhemmissa minarellin koneissa on 105mm. ( huomasin vasta äskön.
Pitääpi sitten ostaa 107mm kello
26.6.2012 22:57
mikä meni vikaa, kun otin varin kopan irti ja siellä oli tosi ohut prikka ja otin sen pois eikä huippu nopeus kasvanut? Skoba on sym jet4r 2t
26.6.2012 23:00
Otit jonkun prikan pois, mitä ei olis pitäny.
27.6.2012 0:14
Kuvauksen perusteella onnistuit poistamaan päätymutterin alla olevan prikan jonka tarkoituksena on estää päätymutteria syömästä uraa variaattorin kiinteään lautaseen. Variaattorin avautumista rajoittava prikka löytyy hihnan alta, lautasten välistä. Vaihtoehtoisesti prikka voi olla osa variaattorin liukuholkkia kuten Kymcon tapauksissa, tai variaattorissa voi olla ruuveilla kiinnitetty rajoitinkaulus.