21.12.2013 22:45
24.9.2014 19:49
28.9.2014 18:02
3.10.2014 18:15
3.10.2014 18:20
11.4.2015 20:50
11.4.2015 21:26
11.4.2015 21:30
Retroilija kirjoitti:Riittää periaatteessa, mutta ite laittaisin sulakkeen väliin ja virran releen kautta virtakytkimestä. Ei ole kovin hauskaa kun unohdat valot päälle tai pikkujonne käy pistämässä ne päälle ja akku tyhjenee.
6.9.2015 20:55
Retroilija kirjoitti:Riittää periaatteessa, mutta ite laittaisin sulakkeen väliin ja virran releen kautta virtakytkimestä. Ei ole kovin hauskaa kun unohdat valot päälle tai pikkujonne käy pistämässä ne päälle ja akku tyhjenee.
6.9.2015 21:44
6.9.2015 21:57
Retroilija kirjoitti:Motonetistähän niitä saa ja valikoima on suuri.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/481758/L ... 20mm-sis2A
2A sulakkeen pitäisi riittää, mutta ota varmuuden vuoksi myös ~5A sulake.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/481964/M ... napa-yleis
Akun plus-navasta pätkä +-1mm2 johtoa johon ruuvaat kiinni sulakerasian, napaisuudella ei ole väliä. Rasiasta lisää johtoa releen 3-napaan. Ledien plus-johto tulee 5-napaan.
Katso testivalolla tai yleismittarilla virtalukon pohjasta johto johon tulee 12V vain silloin kun virta on päällä ja napsauta siihen rosvoliitin, johon taas pätkä johtoa. Voit myös kuoria johdosta pätkän eristettä pois, kietaista johtojen säikeet toisiinsa, vapaaehtoisesti tinata liittimen ja laittaa sähköteippiä päälle. Tämä johto tulee 1-napaan. 2-napaan laitat johdon joka menee joko runkoon tai johonkin maajohtoon.
Tankoon, katteeseen tai minne vaan haluamasi erillisen kytkimen laitat minkä tahansa johdon väliin. Kuuntele tarkkaan ja käännä virrat päälle. Jos kuulet naksahduksen releestä, operaatio on onnistunut. Jos et, tarkista kaikki liitännät, etenkin maajohto.
21.10.2015 15:56
26.12.2016 2:24