Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
9.7.2009 12:40
MaNe93 kirjoitti:karkulainen kirjoitti:MaNe93 kirjoitti:Minulla olisi pienoinen ongelma.... Minulla on tuollainen kiinalainen ihme skotteri. Ja kun viimeksi sen sammutin niin ennenkuin sammutin niin se pari kertaa pätkäs siinä käydesää ja kun lopulta sammtuin sen niin sitten se ei ole enää lähtenyt käyntiin eikä tullut kipinää. Tulpan vaihto ei auttanut olisiko vika cdi boksissa?
Minkälainen tulpanhattu sinulla on?
http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... ts_id=5060tommonen se on.
Vaihda sen kunnolliseen, esim NGK.
9.7.2009 14:05
Kestääkö vaihtorele jos sen pistää konkkarajoittimen väliin? Eli siis siten että sytyspuolalta lähtevään johtoon tehdään ryöstökytkentä ja sen ja maihin menevän kondensaattorin väliin laitetaan 12v vaihtorele. Vai millasia jännitetta/virtaa tuossa kulkee?
9.7.2009 15:07
Super8 kirjoitti:Kestääkö vaihtorele jos sen pistää konkkarajoittimen väliin? Eli siis siten että sytyspuolalta lähtevään johtoon tehdään ryöstökytkentä ja sen ja maihin menevän kondensaattorin väliin laitetaan 12v vaihtorele. Vai millasia jännitetta/virtaa tuossa kulkee?
Kestää, 12v on pelkästään ohjausjännite. Releet pystyvät yleensä kytkemään ainakin 230v asti. Impulssikäämissä liikkuu noin 20-40v jännite todella pienellä virralla.
12.7.2009 22:33
Miksköhä kymconi hajottaa koko ajan tulppia? Ne hajoo aina pikku hiljaa, ekaks pätkii korkeilla kierroksilla ja lopuks vauhti hiipuu ja hiipuu kunnes sammuu.. Kymcossa on siis 70cc + tarvittavat "kisaosat". Öljyseokset on 3%. Suutin on 120. Oisko vika sit puolassa tai jossai ku kaikki muut on kohdallaan? Käytän BR9HS-tulppia ja ne hajoo aika nopeesti kun taas BR8HSA kestää vähän pitempään
17.7.2009 23:52
kertokaas mulle kun pihaan raahattiin cpi popcorn ja vikana "ei käynnisty". minä tutkimaan ja kipinä hukassa mutta vain välillä. sain sen käymään pari kertaa noin 15sec ja sen jälkeen ei mitään. akku on ladattu, startti pyörittä hyvin, toista puolaa kokeiltu. vikaa en vain löydä. onko puolan johdoilla väliä kumpi on kummassa johdot musta ja valko/musta ja puolassa musta ja vihreä liitin.
ei ole vähään aikaan tullut näihin 2-tahti vehkeisiin koskettua.
18.7.2009 11:47
luusmu kirjoitti:kertokaas mulle kun pihaan raahattiin cpi popcorn ja vikana "ei käynnisty". minä tutkimaan ja kipinä hukassa mutta vain välillä. sain sen käymään pari kertaa noin 15sec ja sen jälkeen ei mitään. akku on ladattu, startti pyörittä hyvin, toista puolaa kokeiltu. vikaa en vain löydä. onko puolan johdoilla väliä kumpi on kummassa johdot musta ja valko/musta ja puolassa musta ja vihreä liitin.
ei ole vähään aikaan tullut näihin 2-tahti vehkeisiin koskettua.
Musta jossa valkonen raita vihreeseen, mut ei sillä kuitenkaan mitään väliä tunnu olevan. Vika voi olla myös cdi-boxissa tai magneetossa puolan lisäksi. Sylinterin ja männän kunto kannattaa myös tarkistaa.
18.7.2009 12:25
jonik1 kirjoitti:luusmu kirjoitti:kertokaas mulle kun pihaan raahattiin cpi popcorn ja vikana "ei käynnisty". minä tutkimaan ja kipinä hukassa mutta vain välillä. sain sen käymään pari kertaa noin 15sec ja sen jälkeen ei mitään. akku on ladattu, startti pyörittä hyvin, toista puolaa kokeiltu. vikaa en vain löydä. onko puolan johdoilla väliä kumpi on kummassa johdot musta ja valko/musta ja puolassa musta ja vihreä liitin.
ei ole vähään aikaan tullut näihin 2-tahti vehkeisiin koskettua.
Musta jossa valkonen raita vihreeseen, mut ei sillä kuitenkaan mitään väliä tunnu olevan. Vika voi olla myös cdi-boxissa tai magneetossa puolan lisäksi. Sylinterin ja männän kunto kannattaa myös tarkistaa.
pystyykö cdi ja magneetttoa jotenki tutkimaan toimiiko ne. yleismittari kyllä löytyy jos vaan tietäis mitä mittais ja mitä arvoja pitäs saada
18.7.2009 22:21
Hei, mulla just samaa vikaa kymcossa..... Kipinä tosin tuntuisi tulevan kokoajan mutta silti ei tahdo toimia ja välillä saan sen käymään ja pystyn ajamaankin 150 metriä... Täytyy olla jotain sytytysvikaa kun ei tahdo käynnistyä vaikka tulpan reiästä kaataa bensaa.
Kerrutko mullekin jos tuon CDI-boxin ja puolan pystyy jotenkin tarkistamaan ettei tarvi turhaan ostaa.
Alan kyllä itse kallistua CDI-boxiin, koska eräs gernin huoltomies sanoi minulle, että jos magneeton takainen puola/ käämi on rikki niin ei pitäisi tulla kipinää ollenkaan.
24.7.2009 11:48
missä vika kun nitro ei halu käynnistyä ? katoin jos tulee kipinää mutta tulee vain pieni kipinä tulpasta kun laitan sen sylinteriä vasten? Ja ostin uuden tulpan ja kokeilin mutta vain ihan pieni kipinä. Missa vika vois olla ?
25.7.2009 21:03
Mulla vika oli CDI-boxissa. Kipinä on kyllä näissä kärjellisissä vehkeissä pieni, mutta kyllä sen pitää selvästi erottua ja kuulua sellanen pieni napsuminen aina kun kipinä tulee.
25.7.2009 21:49
LiVe-sport kirjoitti:Mulla vika oli CDI-boxissa. Kipinä on kyllä näissä kärjellisissä vehkeissä pieni, mutta kyllä sen pitää selvästi erottua ja kuulua sellanen pieni napsuminen aina kun kipinä tulee.
Yleensä sytytys ei ole kärjellinen skoottereissa, esim. Nitrossa.
25.7.2009 21:53
tomì kirjoitti:LiVe-sport kirjoitti:Mulla vika oli CDI-boxissa. Kipinä on kyllä näissä kärjellisissä vehkeissä pieni, mutta kyllä sen pitää selvästi erottua ja kuulua sellanen pieni napsuminen aina kun kipinä tulee.
Yleensä sytytys ei ole kärjellinen skoottereissa, esim. Nitrossa.
Jeps, ja kannattaa aina muistaa, mistä ne CDI kirjaimet tulee
26.7.2009 10:55
mikä feeluna heikko kipinmä puola johto ja hattu ja tulppa vaihdettu?
26.7.2009 14:38
Kuinkapaljon pitäs sytytyspuolalle tulla voltteja? Skootteri antaa siis erittäin surkean kipinän ja ei käynisty.
Jos oikein luettiin yleismittaria niin sinne tuli max 18 volttia että onko normaali?
edit: Kipinä ei myöskään sillee "napsu" miten tossa ylhäällä oli sanottu
26.7.2009 15:11
Ei siitä pidätkään kuulua mitään napsumista.