Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
27.4.2013 18:29
Mikähän on Yamaha Jogr:ssä kun ei meinaa enää kulkea multivarin ja malossin keltaisen vastapainejousen laiton jälkeen. Huippunopeus ja kiihtyvyys vain huonontuivat. Kun ajan skootteria täydellä kaasulla se hyytyy, eikä tätä ongelmaa ollut ennen. Kaasariinkin on vaihdettu noin 10 pykälää isompi suutin. Putkena minulla on kiinni Gianelli GO.
27.4.2013 18:58
Rullat? Kytkinjouset?
27.4.2013 19:01
Rullia olen kokeillut vakioita sekä gramman kevyeimpiä ja molemmilla kulki melko samalla lailla. Kytkinjousia en ole vaihtanut, täytyy varmaan sitten niitä kokeilla vaihtaa.
27.4.2013 19:45
Onhan rullat varmasti oikean kokoset.
Nimittäin multivariinhan menee eri rullat entä vakioon.
27.4.2013 19:58
Rullien oikeasta koosta en kyllä mene takuuseen.. minkä kokoiset olisi sitten oikeat
. Ja mikä auttaisi tuohon kaasutus ongelmaan, vaikka tämä ei ihan oikea ketju sitä olekkaan kysyä?
Viimeksi muokannut dyyd päivämäärä 27.4.2013 20:43, muokattu yhteensä 1 kerran
27.4.2013 20:06
Kumpi tärkeämpää kikkailussa/keulimisessa, variaattori vaiko kytkin? aivan vakio lusmu tuo taitaa olla paitti prikka pois.
27.4.2013 22:27
smouk kirjoitti:Rullien oikeasta koosta en kyllä mene takuuseen.. minkä kokoiset olisi sitten oikeat
. Ja mikä auttaisi tuohon kaasutus ongelmaan, vaikka tämä ei ihan oikea ketju sitä olekkaan kysyä?
Jos sulla malossin multivari siinä on niin ei se liiku mihinkään joggerin omilla rullilla.
Ne pitää olla samankokoset mikkä tulee multivarin mukana, en nyt muista mitkä.
Oisko ollu 13x16 en mene takuuseen.
28.4.2013 9:16
Mutivarin rullat ovat 16x13.
28.4.2013 11:55
Sudee kirjoitti:Mutivarin rullat ovat 16x13.
Oho hups meni näköjään noi luvut väärinpäin
29.4.2013 22:40
kertokaas ny viisaammat mikä tuota roxia vaivaa. Elikkäs kylmällä koneella nappaa piikkiä suht normaalisti mutta lämpimänä ei ota piikki millään tasasella. Kierrokset nousee just niin ettei ota piikkiä ja jää junnaamaan siihen eikä ota piikkiä sitten millään tasasella mutta kun tulee joku alamäki niin siihen taas ottaa piikin mutta ei yhtä repäsevää kuin sen kuuluisi olla. Itse veikkaan vp jousta tai kytkinjousia. Tällä hetkellä valkonen malossin vp ja top racingin vihreet jouset. Ja virinä tässä sitte oli s6 pro replica ja malossin multivari
E: ja aiemmin toiminut melko hyvin niin että pitänyt ajaa joku 10 metriä että ottaa piikin mutta nyt ei ota sitä ollenkaan
29.4.2013 23:20
Kytkinjouset = fail
Vastapainejousi = FAIL
Laita vastapainejouseksi
Malossin punanen tai
Stage6 medium ja kytkinjousiksi Malossin punaset tai oranssit/punaset
näistä.
Rulliksi vaikka 5-grammames tai 4,5 grammaset, kokoa 16x13.
Laitoin linkit, kun nykymoposählääjille tuntuu oikeiden varin yms. osien osto ylihankalalta.
30.4.2013 7:00
Joo elikkä siis tosiaan niinku jo sanottiin
Malossin punasta vaan kehiin, en tiiä miten seki tuntuu niin ylihankalalta nykyään ko
kaikkihan täälä aina niitä käyttää/suosittelee proreplican kanssa.
Esim pari sivua takaapäinki varmasti löytyy jos vähä viitsii hakea.
30.4.2013 7:34
jees tarkotus on ollut hankkia noi malossin punaset jouset kytkimeen ja vpseen mutta kun en ollu aivan varma että onko vika niissä
9.5.2013 21:18
Ääh auttakaas. Omistan Aprilia SR50R kaasarimallin skootterin joka kulkee 45. Mitkä on alkuperäsen variaattorin prikan sisä- ja ulkohalkasija? Paljonko niistä pitäs hioa ja mistä jotta kulkis vähän alta 10km/h lujempaa? Pikku viri siis, ei vissii helpommin saa ku hiomalla prikkaa?
9.5.2013 21:58
Alkuperäisen prikan mittoja ei tähän hätään löydy, mutta prikan leveyttä kannattaa hioa noin kolmanneksen verran jos nopeudeksi halutaan sellaiset 60km/h. Prikan tarkoitushan on estää variaattorin etulevyjä liikkumasta kiinni toisiinsa ja täten pitää välityssuhde hieman pienempänä. Eli mitä ohuempi prikka, sitä lähemmäs etulevyt pääsevät toisiaan ja sitä kovempi huippunopeus saavutetaan.
Prikan kaventaminen on varsin helppo keino huippunopuden kasvattamiseen jos mopo halutaan kuitenkin pitää vielä alle 65km/h kulkevana. Vakioksi palauttaminen onnistuu ostamalla uusi prikka valtuutetusta huollosta, hintaa sille tulee alle kympin verran.