Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

14.8.2012 22:18

Siis venavälykset..... Säädä ne.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

14.8.2012 22:26

Imuvuotoa?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

14.8.2012 22:31

okei pitää kattoo/säätää venttiili välykset. Tost imuvuodost en sit tiiä ku se puhaltaa moottori käynnissä ja ku antaa kaasuu nii jostain nokkaketjun kiristimen kohdalta ilmaa ja imukaulaa en saa irti ku toine pultti pyörii tyhjää. mut kiitoksia palataan asiaan jos ei rupee toimimaan

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

15.8.2012 0:31

Muista että kun on puhallinjäähdytteinen kone niin kyllähän se jostain puhaltaa sitä jäähdytysilmaa.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

15.8.2012 14:19

Joo elikkäs mikä mahtas olla kun oma kymco tekee sillein, että esim ajaa lyhyen matkan ja pysähtyy yli 5minuutiksi. Niin ei lähde enään käyntiin, vaan jotuu tyhjentämään kaasarista hieman bensaa ennen kuin lähtee taas polkasemalla käyntiin. Pitkien ajomatkojen jälkeen tätä ongelmaa ei ole.

Ja kiinni on piper cross ilmanputsari, koska vakio putsarilla ei saa käyntiin ollenkaan, vaikka kaasari olisi tyhjä.

Ja siis tällä hetkellä 72cc sylinterisarja kiinni ja kaasuttimessa (18,5mm kaasutin) 92nen suutin ja tosiaan tuo piper cross. Toimii muuten normaalisti eikä tunnu että ei saisi bensaa.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

16.8.2012 21:22

kattosin välykset sormituntumalla ja ei ollú yhtää löysät. Noh sit otin imukaulan pois ja sain toisenki pultin vaik pyöri tyhjää ja ihmekkös tuo ettei tyhjäkäynti pelaa ku imukaulan tiivisteen kunto on tämä: Kuva
:lol: pitää uus hankkii vaa

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

17.8.2012 0:11

Mutta ei niitä välyksiä kyllä sormituntumalla säädetä.... Ei niistä ainakaan tuu hyvät.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

17.8.2012 7:41

Mutta siis pystyyhän ne nyt suunnilleen sormituntumalla katsomaan, että onko ne ihan vituillaan.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

17.8.2012 8:12

No voi, mutta silti pitää muistaa ettei siinä isoo heittoo tarvii olla kun vaikuttaa jo mukavasti.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

17.8.2012 13:34

Reetuhai2 kirjoitti:No voi, mutta silti pitää muistaa ettei siinä isoo heittoo tarvii olla kun vaikuttaa jo mukavasti.


Itellä ainakin väljys oli tasan 1, ja silti toimi moitteemasti. Ja kun muunsin sen siihen 0,08 -0,1 niin ei toiminta muuttunut yhtään.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

17.8.2012 17:14

eli näis kiinaskodeis on vakiokaasaris, normi suutin koko 88? ku ittel välil hyytyy tai ei kierrä loppuu skode, joskus kiertää. Sit joskus ku antaa nopeesti kaasua nii booahtaa vähän..
aattelin tilata 90 ja 92 suuttimet..
ja vakiokaasariin menee M4 kierteelliset? harmi ku ittel on m5 kierteellisiä jo valmiina :s..

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

17.8.2012 17:24

Siis itellä ainakin vakiokaasarissa 80 suutin m5 kierteellä, tosin kymco kyseessä, tiedä muista.
Kannattaa avata ja katsoa ensin. Sittenpähän saa tietää :)

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

17.8.2012 20:29

Tosiaan kannattaa ensimmäisenä avata kaasutin ja katsoa mikä siellä on kiinni.
Itselläni on kiinni virijavarasta hommattu Mikunin nimikkeellä oleva kaasutin, jossa on kiinni 95 numeron M4 kierteellä oleva suutin, ehkä juuri ja juuri liian suuri, tulppa on oikein tumman ruskea ja mustan väliltä, mutta ei nokea viellä sentään.
Kun keli viilenee ja ilman happipitoisuus kasvaa niin eipähän ainakaan mene laihalle.

Ensi viikolla pitäsi tulla saksan puolelta http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139qmb-152qmi-157qmj/LeoVince-Scoot-L-12-Forextreme-Auspuff-50-90ccm-mit-E-Nummer_1 tämmöinen, tilasin viime viikolla ja sain reilulla 60€:lla kun oli tarjouksessa. Orkkis putki helisee sisälmyksiltäänsä ja tuossa on jonkin sortin E-hyväksyntä mukamas.

Kattoo miten tuon saa nyt kulkemaan tuolla 50cc pytyllä. Luulin että siinä olisi ollut isompi kiinni kun ihmisten viestejä tolkuttoman laiskoista kulkineista lueskelin, mutta ei ollutkaan kun käytin padan auki.
Aika perso on kyllä bensalle tuolla koristamattomana ja hieman isommalla kaasuttimella, laitanaan menee 3l/100km ainetta tässä työmatka-ajossa espoosta helsingin puolelle. Tosin jaksaa kyllä mm. lauttasaaren mäet kivuta lähes 50km/h vauhtia ylös. Ei se voima tyhjästä tule :lol:

Btw, onko kenellään ideaa miksi ei anna kipinää kun starttaa sähköllä, pyörittää todella railakkaasti(johtuu 18Ah akusta joka sijoitettu istuimen alle) startilla, mutta ei tule ollenkaan kipinää tulpalle, potkasemalla lähtee kerrasta käyntiin vaikka ei kovasti potkasiskaan.
Ei tuossa jalkastartissa mitään muuta vikaa ole, mutta rasittaa aina nostaa keskijalalle tuo kymco...

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

19.8.2012 20:56

joooh täytyy kurkistaa omaa kaasuttimee. ja joo ei ittelläkää tää mikää helvetin laiska oo, kyllä tä kiihtyy sun muuta iha mukavasti eikä hyydy mäissä.
luotettavamman tuntunen ku eka mopo rieju ja paljon letkeempi ajaa.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

19.8.2012 21:53

mikah kirjoitti:Joo elikkäs mikä mahtas olla kun oma kymco tekee sillein, että esim ajaa lyhyen matkan ja pysähtyy yli 5minuutiksi. Niin ei lähde enään käyntiin, vaan jotuu tyhjentämään kaasarista hieman bensaa ennen kuin lähtee taas polkasemalla käyntiin. Pitkien ajomatkojen jälkeen tätä ongelmaa ei ole.

Ja kiinni on piper cross ilmanputsari, koska vakio putsarilla ei saa käyntiin ollenkaan, vaikka kaasari olisi tyhjä.

Ja siis tällä hetkellä 72cc sylinterisarja kiinni ja kaasuttimessa (18,5mm kaasutin) 92nen suutin ja tosiaan tuo piper cross. Toimii muuten normaalisti eikä tunnu että ei saisi bensaa.