Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityspaketin spekulointi

17.4.2012 11:26

Kiitoksia :)

Virtaukset pelaa kunnolla, avarat kaulat yms. löytyy. Mäntä onokeinpäin, tulppa vakiota vastaava 9- arvoinen. Kansi on pytyn oma ja muoto on ainakin helvetin hyvän näköinen.

Ja ton pintaa syvemmältä virittämisen olen toteuttanut, lohkojen virtauksia todella varovasti paranneltu rösöjä poistamalla.

Kaverilla sama setti nestepytyllä, jossa 2os. pako vakiona meinasi lähteä käistä ekoilla ajoilla,suti ja kekesi sikana. Tuo taas on kuin oma ex stuppi vakiopadalla ja replicalla, ei ota tosin yhtä kovaa piikkiä.

Mite muute jos kansi vuotaa, niin voiko olla vaan vitun lussu? Ku tuossa oli kerran imuvuoto jonka paikallistin kanteen, tosin eipä toi ole ikinä kovempaa kulkenutkaan. Kun ei tunnu vuotavan mistään, koska ei leijuta kiekkoja tai mitään. Paikallaan kiertää kuin moottorisaha, ihan jumalattoman kireän tuntuinen. Ajossa vaan teho loppuu kesken, lähtee paikaltaan kuin tykki, mutta ei vaan tahdo kulkea. Noilla roxin väleillä pitäs kummiski satasen pintaan mennä.

Re: Virityspaketin spekulointi

17.4.2012 22:32

Oon miettiny tota 70cc Stalkkerin putkee, että mikä siinä kannattas olla. Käytettynä ei Stage6 Pro:ta meinaa Piaggion koneeseen mistää löytää, niin mietin että kumpi on tehokkaampi, Yasuni Z vai Pro Replica.

Setuppi siis:
-Malossi 70cc Sport
-17,5mm Dellu PHVA
-Malossi EVO vari
-Vakioputsari
-Ja se kysymysmerkki, Stage6 Pro Replica vai Yasuni Z?

Sitten myös, että paljonko mahtaa saada tehoa lisää, jos vaihtaa vaparin, tai modaa vakioputsaria? Onko ero isokin, kumminkin haluun pitää ton aika vakion näkösenä, ja imuäänet hiljasena.

Re: Virityspaketin spekulointi

18.4.2012 8:06

LaneKit, onhan se mahdollista että tehonpuute johtuu kannen vuotamisesta. Epäilisin tässä vaiheessa variaattorin säätöjä, varsinkin kun kerta se lähtee hienosti paikaltaan. Kuinka paljon kierroksia se kone ottaa paikaltaan lähdettäessä? Entä kovemmassa vauhdissa kiihdytettäessä? Variaattorisi saattaa olla liian suurille kierroksille säädetty, RSII ei ole mikään kiekkaputki. Sen paras tehoalue on yleensä jossain 8500-9000 rpm tuntumassa.

Re: Virityspaketin spekulointi

18.4.2012 12:47

Ite kokeilisin alkuun kevyempiä rullia ja tarkistaisin hihnan liikkuvuuden. Omien testien mukaan RS2 vetää hyvin 7500-10500rpm. Mulla taitaa olla tuosta putkesta pätkä youtubessa. Oli kyllä melko alatehonen sille setille, huiput muistaakseni vajaa satku. http://www.youtube.com/watch?v=HwFk6Pxflt8

Re: Virityspaketin spekulointi

18.4.2012 13:22

Jaajaa. Itellä oli replicalla ja vakiopadalla 5g rullat ja niillä oli vähän kiekkanen. Joku 5,2g ois ollut optimi, koska 5,5g lämpimänä laski liikaa.

Nyt on 6,5g, että onkohan miten lähellä. Kiihtyy kahden sähkötolpan välillä noilla 60 ja viimeeksi oli tyyliin 5g ja meni 65 :eek:

Kaverilla sama setti ja rullat joilla replica toimi hyvin, keuli kaasusta ja kulki päälle satasta. Ainut ero että itellä AC ja 1os pako, kun kaverilla LC ja 2- os pako.

Taian suosiolla laittaa ne nestekamat kiinni ja ostaa jonkun halvan 70c:n. Putkea en vaihda RS2:sesta ja kassuna toimii 17,5, joten vaihtoehoja taitaa olla streetrace ja sit toi LC airsali. Muut menee hinnassa törkeen koviksi.

Enää pitää kokeilla tolla itse modatulla vakiokannella, jos sillä ei ala kulkemaan, niin lähtee kyllä pytty vekeen. Vähän tuntuisi että kansi saattaa vuotaa, vaikka muita merkkejä ei ole kuin tehottomuus, ei huuda, leijaa yms.

Viimesykynä kun tuon kasasin, niin ajoin 2pv tolla, ei ollut tehoja ja kolmannen päivän aamuna vitunmoinen imuvuoto, huuti tapissa ja ei lähtenyt uudstaan tulille. Kannentiivisteen vaihdolla toimii nytten, stefojen ja muiden vaihto ei auttanut mitään.

Ton hihnan liikkuvuuden ajattelin kanssa tarkistaa, tussilla viivat vareihin ja baanalle. Pitää katella kohan kelit paranevat.

Kiitoksia asiallisista vastauksista :)

Ja käytettyjä hyväkuntoisia LC minarellin pyttyjä saa tarjota, ilman mäntää tai männällä.


Mikäs on muutes halvin kunnollinen pumppu? Boshin 750l/h saisi 38e, mutta onko motonetissä tai jossakin halvempaa?

Re: Virityspaketin spekulointi

18.4.2012 14:47

Reichin pumput ovat aika suosittuja ja halpojakin, mutta niillä on paha tapa levitä käsiin. Jäähdytyksen kanssa ei kannata pelleillä, joten kannattaa pysyä juurikin siinä Boschissa. Itse taisin ostaa omani 45 eurolla Tammer-Dieselistä, tuo Motonetin hinta kuullostaa siis hyvältä :)

Re: Virityspaketin spekulointi

18.4.2012 18:10

Osaakos kukaan sanoa onko tohon mun settiin tehokkaampi Pro Replica, vai Yasuni Z? Ylhäällä on lisää.

Re: Virityspaketin spekulointi

18.4.2012 18:56

Nyt ku saatii LC keskustelu hyrräämää, ni onkos mitään ideaa, että saisi jonkun merkkivalon, joka syttyy jos pumppu menee epäkuntoon? Eli valo palaa kun pumppu pyörii. Itse en keksi toteutustapaa, mutta elektroniikan tunneilla voisi väsätä vaikka minkälaista logiikkaa.

Ainakin merkkivalon pumpun päälläoloon ajattelin asentaa, mutta olisi kiva tietää pumpun toimintakunto. Ja miten saisi HALVALLA selville jäähynesteen lämpöjä, edes suunnilleen. Analogiviisari autotyyliin käy, digi olisi tietenkin plussaa. Joku ledisätös kelpaisi kanssa, kohan on halpa ja kertoo ylikuumentumisesta. Ei jaksais alkaa mistää piikin mittaristosta tuhoamaan, vaikka tosta nassen mittarista kyllä tollanekin löytyisi.

Re: Virityspaketin spekulointi

18.4.2012 21:47

Tossa ois ainaski yks lämpömittari: http://www.scootzstore.fi/stage6-lampomittari-oranssi-p-934.html.

Re: Virityspaketin spekulointi

19.4.2012 17:34

Vähän turhan raju hinta. Varmana laatukamaa viimosen päälle ja Larzulla on hinnat kyllä polettu alas, mutta itelle kelpaa joku china/handmade 15e viritys kyllä oikein hyvin. Oikeastaan ei tarvitse näyttää kuin jonkinlainen arvo, jolloin pystyn katsomaan että jos näyttää siihen verrattuna omituisia lukuja niin ei ole kaikki kohdallaan. Eli ei tarvitse näyttää asteita. Vaika 6 lediä rivissä riittää. Jos vaikka 2 palaa, niin ok, jos 4 palaa niin alkaa olla kuuma.

Re: Virityspaketin spekulointi

19.4.2012 17:44

Kannattaa tsekata UK:n eBayn valikoimaa.

Re: Virityspaketin spekulointi

20.4.2012 19:17

Biltemasta tai Motonetistä lämpömittari.

Mietin tossa että mahtaisko syyläri saada tarpeeksi ilmaa jos sen asentaisi johonki penkin alle, ottaisi ton boxin pois ja rakentais siihen raudasta jonkun kehikon. Jalkatapit tulisi syylärin sivuille. Katteettomaan roxiin mietin tota. Painoa säästyisi kun saisi lyhyemmät letkut, ja saisi keulaan kliinimmän ilmeen. Toivottavasti ymmärsitte :lol:

Re: Virityspaketin spekulointi

21.4.2012 20:36

Reetuhai2 kirjoitti:Osaakos kukaan sanoa onko tohon mun settiin tehokkaampi Pro Replica, vai Yasuni Z? Ylhäällä on lisää.

Re: Virityspaketin spekulointi

21.4.2012 20:44

Muutamia dynokäppyröitä:


http://www.pedparts.co.uk/ekmps/shops/t ... n/dyn2.jpg

http://www.pedparts.co.uk/ekmps/shops/t ... gn/dyn.jpg


Dynon mukaan yasuni z on aika nuhanen putki. Tai no miten se luokittelee.
No tää käppyrä ei liity mitenkään, mutta hyvin viilaus auttaa sylkkiin. Heppoja tuli lisää 0.5hp!
http://www.pedparts.co.uk/c/asset/zip-porting.jpg

Re: Virityspaketin spekulointi

21.4.2012 21:05

En ite ainakaa sanois että toi Yasuni on mitenkää nuhanen, omasta mielestä aika hyvä putki. Mutta haluisin tietää, kumpi olis parempi toho mun kokoonpanoon.