Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.7.2011 16:16

Buxyy kirjoitti:
Dementikko kirjoitti:Mutta tosiaan, miks kukaan yleensä ostaa Pro Replican jos Pro käy yhtä hyvin 50cc:n kanssa?

Mietein kans samaa, ku kaikkialla kuitenki sanotaan et toi Pro replica on paras putki vakiosylinterille vaik Pro putkellahan saa kulkee skopan paljo enemmä ku pro replicalla ja se viel on kaikkein paras putki 70cc :llekkin.

ja gillie: Yleensä se kuristus on kiinni siinä alkukäyrässä kahdella hitsipisteellä, ja sen saa todella helposti irti. Pelkät tongitkin riittää sen kurin irroitukseen.


Jep,kiitos. Joissain on lie ollut "vaikeasti irroitettavia" kureja ja siksi tämä Polinin kurin kiinnitys/paikka kiinnostaa. Oletin myös että on siinä käyrän suulla mutta varma en ollut. Onko tämä nyt sitten varmaa tietoa :)

Ja tuosta Pro:sta: onko tuolle mitään varmuutta että olisi parempi putki kuin esim. tämä Polini SuperRace 70cc sportin kanssa? Tosin en ole edes pureen käypää Pro:ta mistään vielä löytänyt. Ainakaan sopivuuslistoissa ei Purejet:tia mainita.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.7.2011 16:27

J__L kirjoitti:
Buxyy kirjoitti:
Dementikko kirjoitti:Mutta tosiaan, miks kukaan yleensä ostaa Pro Replican jos Pro käy yhtä hyvin 50cc:n kanssa?

Mietein kans samaa, ku kaikkialla kuitenki sanotaan et toi Pro replica on paras putki vakiosylinterille vaik Pro putkellahan saa kulkee skopan paljo enemmä ku pro replicalla ja se viel on kaikkein paras putki 70cc :llekkin.

ja gillie: Yleensä se kuristus on kiinni siinä alkukäyrässä kahdella hitsipisteellä, ja sen saa todella helposti irti. Pelkät tongitkin riittää sen kurin irroitukseen.


Jos sanotaan että 150e maksava s6 pro on paras putki 70cc:lle niin mikä esim polini evolution tai malossin putkissa maksaa sen 300e? Vai ovatko ne sitten suunniteltu malossiin ja polinin sylintereille että repii ja raapii niillä sitten oikein kunnolla pelkästään?


Malossis ja polinis maksaa iha vaa se nimi. s6 on kyl laadukkain/paras omast mielestä, mut ne ei jaksa onneks alkaa korottaa itteää. Enskoissaki 350e malossin putki jää 100-0 tk carreralle mitä saa 170e :lol:

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.7.2011 16:29

gillie kirjoitti:Ja tuosta Pro:sta: onko tuolle mitään varmuutta että olisi parempi putki kuin esim. tämä Polini SuperRace 70cc sportin kanssa? Tosin en ole edes pureen käypää Pro:ta mistään vielä löytänyt. Ainakaan sopivuuslistoissa ei Purejet:tia mainita.

Ei tosiaan taida olla näille Piaggion suorasuihkutuskoneille edes tarjolla noita S6:n putkia. En ainakaan itse ole myöskään mistään bongannut.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.7.2011 17:00

Eihän tuo SuperRace nyt ihan hurjan hintainen ole, alimmillaan reilut 230e. Ja en vielä ole oikein parempaakaan vaihtoehtoa löytänyt. Yasuni R tuohon on saatavilla mutta hintaero vain n.40e ja jotenkin tuntuu että tuo Polini olisi taas tulevaisuuden lisäsuunnitelmia varten sopivampi...

Ehdotuksia saa tosiaan antaa jos mieleen jotain tulee!

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

28.7.2011 22:20

J__L kirjoitti:Jos sanotaan että 150e maksava s6 pro on paras putki 70cc:lle niin mikä esim polini evolution tai malossin putkissa maksaa sen 300e? Vai ovatko ne sitten suunniteltu malossiin ja polinin sylintereille että repii ja raapii niillä sitten oikein kunnolla pelkästään?

Se riippuu ihan mikä 70cc kyllähän tuo pro vielä esim. s6 sp:llä on hyvä. Racingille jo vähän turhan tukkoinen ilmeisesti. Mutta kyllä varmasti hyvä putki juurikin tuon takia että toimii niin 50cc:llä ja 70cc:llä jos ei nyt mikään älyttömän kireä pytty ole.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

31.7.2011 13:53

Mitä putkea suosittelette trekkeriin joka olis tulossa stuntti käyttöön ja muuta viriä olisi

malossi 70cc
19mm kaasari
s6 multivari + myöhemmin muut varin säädöt
tällä hetkellä on putkena gianelli go

Entäs mikäs putki oisi sellanen joka kannattaa ostaa ihan normi ajoo että saa tehoa hyvi irti tolta setiltä?
budjetti on max noin 150e (käytettynä meinaan putken ostaa)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

31.7.2011 14:04

Tecnigas RS II sekalaiseen ajoon.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

31.7.2011 17:46

Stage6 pro replica on ihan hyvä ja sit laserin putki kans on ihan hyvä ja kyllähän se tolla gianelli extra cr putkellaki toimii. Itellä just toi gianelli mut vaa 50cc kisapytyllä. :D Niin ja uuden gianellin saa 100 eurolla easylta.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

2.8.2011 11:07

elikkäs tollane leovince zx tulos ni paljon se menee. ku tos mun nrg on 12mm kaasari :lol:

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

2.8.2011 11:41

Oikein säädettynä n.80 repii huippuja.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

2.8.2011 13:56

Mites toi Yasuni Z? Onko parempi kuin Pro Replica vakiopytylle?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

3.8.2011 0:29

Ei todellakaan ole parempi, stage6 pro replica on yksi tehokkaimmista putkista vakiopytylle.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

3.8.2011 15:48

Yasuni o paras ku se on laiska ja maksaa enite :lol:

Ainaki meil päi kaikki jonnet o iha kikseis ku kertoo yasunista ku se on nii harvinaine ja "tehokas".

Ykski vaihto s6:sen sellasee, haukku stagen maanrakoo ku kulki vaa 65, ku ei osannu säätää varia :lol:

Mut itel on stage ja helvetin kova piikki ja pintakaasul matka-ajoo 80 ja sit tos jossaki 90 loppuu perä :|

Sutii ja kekee.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

3.8.2011 17:50

Oisko toi Leovince TT hyvä putki kun haussa ois joku halpa perus tehari. Millanen teho ero tolla ja ZX:llä on? Ja sit viel ku Easyllä luki että tulee jousia ja rullia mukana ni tuleeko siinä kaikki mitä tarvii, ettei tarvi tilata varin osia erikseen?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

3.8.2011 19:24

ZX on ylävääntöisempi. TT on hyvä hinta-laatusuhteeltaan ja tehokaskin. Sopivat rullat tulevat muistaakseni mukana. Sitten vielä tilaat 15% vastapainejousen ja kytkinjouset sekä suurennat suutinta n. kymmenen numeroa.