Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

2.10.2011 23:06

Jos meinaat sitä mallia niin varmaankin phva, ainakin omassa missä on sähköryyppy.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

3.10.2011 7:52

Mutta kattelet niitä kaasarin kylkiä ja siellä sitet jossain on se kaasarin malli.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

3.10.2011 21:46

THX! Mutta miten sen kaasuttajan neulaventtiili avataan?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

4.10.2011 13:22

Kaasarin pohja auki, parilla ruuvilla kiinni sitten kohoa kiinni pitävä pieni tappi irti jolloinka koko kohon saa irroitettua. Neulaventtiili on kohossa kiinni kai jollain klipsillä, napsasee vaan irti.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

10.10.2011 13:31

THX man!

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

10.10.2011 22:56

Ihan infona kerron tämän. 10 numeroa pienemmällä suuttimella voi pakolämmöt nousta jopa 200 astetta. Koneen toimintaan ei ollut suuttimen pienentämisella juurikaan vaikutusta, eli kone voi käydä jopa vaarallisen laihalla ilman booaamista. Siksi kaasuttimen säätämisessä seuraava muistisääntö pätee: Aloita rikkaalla, pysyt rikkaana.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

10.10.2011 23:13

Joo ja sen voi monesti jopa pakoputkesta huomata että milloin käy liian laihalla, nimittäin putki joskus suorastaan hohkaa lämpöä niin että sen tuntee melkein puolen metrin päähän. Itsellä hohkas silleen vakiosuuttimella ja vaihdoinkin äkkiä isompaa tilalle ja lämpö tippui selvästi. Aloittelijan voi ehkä olla vähän vaikea huomata milloin putki vastaa grilliä mutta eron voi huomata jos kokeilee.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

11.10.2011 6:59

No veikkaan että itselläni on suht sopiva suutin (85) vaikka putki ottanut paisarista ja sen jälkeen väriä oikein kunnolla, muuttunut siniseksi, taasen alkukäyrästä ei väriä ole ottanut yhtään :DD
liekkö johtuu että kiillotin ton putken. ;)

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

11.10.2011 14:34

Tuli ostettua 21mm phbn dellorto tuon vanhan 17.5mm tilallalle. Minkälaisesta suutinkoosta kannattaa lähteä liikkeelle, 17.5mm oli 105 kokoinen suutin.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

11.10.2011 15:00

Kokeile aluksi vaikkapa 100-110 välillä suutinta.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

16.10.2011 14:40

Onko porukalla kokemuksia että pystyykö vakio imukaulaa avartamaan vaikkapa dremelillä+hiomarullalla?
Syntyykö siitä mitään vai onko tuhoon tuomittu ajatus? :roll:

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

16.10.2011 17:23

Kyllähän noita on tehty, mutta ei se todellakaan helppoa ole. Nyrkkisääntönä on ehkä se, että vain jos tiedät homman onnistuvan, osaat tehdä sen Dremelillä ;)

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

18.10.2011 20:19

Onko boost bottlen ''säiliön'' olla myös tietyn kokoinen, kun ajattelin tehdä omaan skoboon boost bottlen?
Vai käykö joku vahva pieni pullo?
(tiedän, että tämä ei kuulu tänne, en vaan jaksanu uutta ketjua tehdä. :lol: )

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

18.10.2011 21:03

Sen todellakin pitää olla juuri oikean kokoinen, ja käytännössä tehoa et saa "normaalilla" boost bottlella muuta kuin lumevaikutuksen kautta. Kunnollinen boost bottle tulee todella paksulla letkulla kiinni aivan imukaulan lähelle, ja imukaulan tulee käytännössä olla rankasti modattu boost bottlea varten. Lisäksi kannattaa pitää mielessä, että boost bottlesta on hieman hyötyä vain todella tehokkaissa vehkeissä.

Netistä löytyy exel-kaavat bb:n tekemistä varten, mikäli olet vielä kiinnostunut asiasta. Tsekkaa tietopankki. Toisaalta täytyy vielä summata, että ei maksa vaivaa.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

19.10.2011 18:32

mikähän aprilia sr -02 (kaasari koneella oleva ilmajäähy eli minarelli..) vaivaa ku ajelin kavereitten kaa n.10km ekaks toimi ihan normaalisti sit ku olin ajamassa kotiin ni boooooo... vaikka olis ryyppy päällä ni silti tekee samaa.. sit ku pomppii ajessa ni ei mitään rupee kulkemaan jonkun aikaa,mutta sit taas kohta booooo...

tulppa vai kaasarissa paskaa ?? :D