Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
30.5.2013 17:06
Moi, semmosta kyselisin että kuinka tuon mutterin saa auki? Ei ihan räikällä heti ainakaan lähtenyt auki..
Onko jotain vinkkejä? Pitääkö saada 'lukittua' johonkin/jotenkin? Koitin kyllä sieltä sun täältä pitää käsin kiinni mutta eipä ollut apua...
30.5.2013 19:58
Kannattas kysyy mopopuolelta mutta junttaa joku laudanpätkä rattaiden väliin. Mitään hirmuisen kovaa tavaraa ei kannata laittaa väliin muuten kuulu naps ja ratas on entinen. Pulttipyssystä olisi iso apu.
30.5.2013 23:38
Kaveri pitää kiinni kytkinkruunusta ja samalla väännät räikällä auki tuon mutterin. Aukee aika nätisti niin.
1.6.2013 20:06
olis sellanen ongelma että kampura pitäis saada uusi. Nykyinen kampura on 10mm männän tapilla mutta variaattorin puoli on 16mm. Ja skootteri on kiinalainen. Kävisikö jokin aidon minarellin kampura tuohon jos vaihtaisi variaattorin ynnä muut. Vai meneekö olenkaan magneetto tuohon aitoon kampuraan??
1.6.2013 21:12
Mulla olis yks tuollainen 4000km ajettu kampura ylimääräisenä. Jos laittaa Aeroxin kampuran, joutuu vaihtamaan sytytyksen osat ja etuvarin. Muuten menee kyllä suoraan. Toinen vaihtoehto on laittaa CPI:n kampura ja vaihtaa 12mm männäntapilla oleva mäntä.
1.6.2013 21:24
juu elikkäs ei viittis vaihtaa mäntää kuin ei löydy tuota 70cc motoforcen mäntää 12mm. Ekös ole ollut puhetta sellaisesta neulalaakerista mikä pienentää koon 12 millistä 10 milliin. Ja jos on niin voiko joku linkata ystävällisesti sellaista scooter attackistä. Ja en mielellään laita vakiokampuraa kuin on tullut sen kanssa aikas paljon heitto 70cc kanssa (ajettu vain 2000km)
2.6.2013 15:15
Ei ole olemassa näihin tuollaista neulalaakeria. Moottorisahaan kyllä saa, mutta ei tule varmasti kestämään. Tuo mun kampura on Top Racingin vahvistettu täysympyrä, ei tehdä enää. Tuo on tarkoitettu -03 ja vanhempaan CPI:hin. Jos kiinnostaa, pistä yv. Laitetaan hinta kohdalleen.
2.6.2013 20:45
tarkoitan tälläistä neulalaakeria
https://www.scooter-attack.com/shop/#!/en/Benzhou/YY50QT-27-50/Crankshafts/Crankshaft-Main-Bearings-und-Conrod-Bearings/S6802055-Stage6-small-end-bearing-12mm-for-Peugeot-12-10mm-reduction-bearing-10x-17x-13mm.html. Mites meneekös tuollainen motoforcen kampuraan kuin tekstissä lukee että ei malossin tai stagen kampuraan vaan vakioon.
mikäs kone toi on oikeen kuin lukee joka osassa JOG90, eli onko sama kuin nämä cpiit
2.6.2013 21:59
Ei ole sopivaa neulalaakeria tehty Minarelliin tuohon tarkoitukseen. Tuo pösön ei sovi, pitäisi olla 10x16x13mm.
Jogin osia on ainakin Keewayssa ja Jonwayssa, CPI:n osat on omia. Käytännössä samoja nuo kaikki kuitenkin on tekniikaltaan.
2.6.2013 22:33
kuis tuota neulalaakeria myydään sitten minarellinkin koneeseen.
Löytyykö sopivaa mäntää tuohon motoforcen sport 70cchen kuin en ole viellä löytänyt
Ja sitä ihmettelen että kuinkas on tuo 10mm tapilla ja 16mm variaatorin puolella vaikka skootteri on 2012. Ja katsoin suoralla mallilla scooter attackistä kampuraa mutta siellä ei ole kuin 12mm olevia. Ja skootteri on benzhou
29.9.2013 19:36
Magneeton vauhtipyörän kolo:
http://aijaa.com/SBqHGDVanha kampiakseli:
http://aijaa.com/GhxajSUusi kampiakseli:
http://aijaa.com/8mS5QwEli ongelmana on että lukittuuko magneeton vauhtipyörä enää?
Kampuran tapin huomattiin puuttuvan vasta kun lohkot oli kasassa haittaako se?
Kampiakseli on tarkoitettu Peugeot vivacityyn, mutta siinä ei ole tappia. Uusi kampiakseli on top racingin. Kiitos vastauksista jo etukäteen:)
30.9.2013 14:26
Mitäs mieltä olette että kestääkö vakio kampiakseli 70 cc dopplerin sportti pytyn, 17.5 mm kaasarin ja yasunin z kanssa. Skootterihan on piaggio typhoon.
21.11.2013 11:56
Enpä tiedä saako täälä kysellä nelarikoneista mutta kyselempä silti...
4000 ajetun Kymco Super 8:n (4t) kampuralla on noin 3-5 kympin päittäisvälys ja ihan selkeästi liikkuu petilaakerit pesissään (aksiaalivälys vain). Lohkot avattuani kampura tuli nätisti ulos ilman mitään kampuran lohkosta työntäjiä.
Mites, eikai tämä kuulu näin olla? onkos joku kuullut hyvästä keinosta saada laakeri tiukasti lokoon? Oisko suositella jotain laakerivalmistajaa jolla olis hieman erilainen tuo ulkomitan toleranssi? Varmaan tuo jakopäänratas lähtee prässäämällä pois kuten laakerikin yleensä?
21.11.2013 15:17
Kyllähän sen pitäs siellä napakasti olla kiinni. Koita laakeriliimalla laittaa.
21.11.2013 16:42
Mietin vaan että onko tarkotus että laakeripesä on sen verran tiukka että laakeri ei lähde pyörimään pesässään, mutta päittäisvälys ois silti. Mitä oon löytäny infoa tuosta niin kuulemma oikean puolen öljypumpunrattaan ja kampuran limpun välissä voi olla shimmilevy "oikean välyksen aikaansaamiseksi"
Perskatin korjaamomanuaali ei puhu tuosta mitään...