3.7.2009 19:25
3.7.2009 20:45
_samppavil_ kirjoitti:speedfightin koneen sain nyt viimein kasattua ja paikoilleen ja jopa käyntiinkin, mutta kaasu pohjassa ei kierrä kuin n.2000-4000 eikö nouse kierrokset enempää ja jos päästää kaasun niin heti sammuu ja valotkaan ei toimi. mutta jos kaasuvaijeri osuu runkoon niin iskee kipinää vähän ja alkaa kiertää normaalisti ja valotkin toimii. eli vaikuttas joltain maadotus ongelmalta mutta en kyllä käsitä miten tollanen on mahdollista?
ei mikään ihan normi vika
eli mitä ne syylärin vieressä olevat komponentit on jokka on pultattu runkoon. vissiin jotain vastuksia kun niissä lukee. 80w 6.6ohm ja 13w 6.6 ohm tai jottain tonne päin. niin voisko ne olla paskana?
ja jos koskee rungon paljaaseen kohtaan niin tuntuu pini sähkövirta. eihän se oo normaalia?
nyt tarvis tosiaan apuja kun oma järki ei tommosta enään käsitä
3.7.2009 23:22
4.7.2009 14:48
4.7.2009 18:07
Snuuk kirjoitti:Mistä noita saa ^ Ite en oo törmänny vielä missään, tai en oo kattonu tarpeeks tarkasti
4.7.2009 18:39
5.7.2009 13:51
_JuISSI_ kirjoitti:_samppavil_ kirjoitti:speedfightin koneen sain nyt viimein kasattua ja paikoilleen ja jopa käyntiinkin, mutta kaasu pohjassa ei kierrä kuin n.2000-4000 eikö nouse kierrokset enempää ja jos päästää kaasun niin heti sammuu ja valotkaan ei toimi. mutta jos kaasuvaijeri osuu runkoon niin iskee kipinää vähän ja alkaa kiertää normaalisti ja valotkin toimii. eli vaikuttas joltain maadotus ongelmalta mutta en kyllä käsitä miten tollanen on mahdollista?
ei mikään ihan normi vika
eli mitä ne syylärin vieressä olevat komponentit on jokka on pultattu runkoon. vissiin jotain vastuksia kun niissä lukee. 80w 6.6ohm ja 13w 6.6 ohm tai jottain tonne päin. niin voisko ne olla paskana?
ja jos koskee rungon paljaaseen kohtaan niin tuntuu pini sähkövirta. eihän se oo normaalia?
nyt tarvis tosiaan apuja kun oma järki ei tommosta enään käsitä
Ootko maadottanu sen moottorin? Nitroissa tulee ainaki maadotus johto siihen pulttiin kiinni, millä laitetaan starttimoottori kiinni lohkoihin, varmaan faiteissa aikalailla sama juttu..
5.7.2009 21:14
5.7.2009 21:28
jkoljo kirjoitti:Tuli sitten ostettua HPI 2006, ja mietiskelen sen säätämistä ja asentamista. Aion hoitaa homman ilman mikrometrejä ja muita turhakkeita, HPI:n oman ohjeen mukaan (netissä) mäntä 2-4mm yläkuolokohdasta ja staattori kohdalleen. Tämän jälkeen herää kysymys, mistä tiedän milloin sytytys on liian aikaisessa ja milloin liian myöhäisessä? Tuohon kahteen milliin mahtuu kuitenkin aika iso määrä asteita.
5.7.2009 23:57
Nimetön kirjoitti:Sun pitäs tietää se tarkka millimäärä yläkuolokohdasta.
HPI kirjoitti:Put a micrometer into the hole of the sparkplug of the cylinder. Turn the crankshaft until the piston has reached its most upper position. Once done, lock the micrometer. The piston is now barely touching the micrometer. Turn back the micrometer a bit, so that the piston is placed at 2 to 4 mm before its most upper position. You can play around with this setting for a bit, to find out which setting works best for your engine.
6.7.2009 9:13
jkoljo kirjoitti:Nimetön kirjoitti:Sun pitäs tietää se tarkka millimäärä yläkuolokohdasta.
Hmm, HPI:n sivuilla ohjeistetaan että 2-4mm, ei sen tarkemmin. Osaatko sanoa miten kone oireilee jos sytytys on pielessä jompaan kumpaan suuntaan?HPI kirjoitti:Put a micrometer into the hole of the sparkplug of the cylinder. Turn the crankshaft until the piston has reached its most upper position. Once done, lock the micrometer. The piston is now barely touching the micrometer. Turn back the micrometer a bit, so that the piston is placed at 2 to 4 mm before its most upper position. You can play around with this setting for a bit, to find out which setting works best for your engine.
6.7.2009 12:32
8.7.2009 22:21
9.7.2009 1:09
MaNe93 kirjoitti:Minulla olisi pienoinen ongelma.... Minulla on tuollainen kiinalainen ihme skotteri. Ja kun viimeksi sen sammutin niin ennenkuin sammutin niin se pari kertaa pätkäs siinä käydesää ja kun lopulta sammtuin sen niin sitten se ei ole enää lähtenyt käyntiin eikä tullut kipinää. Tulpan vaihto ei auttanut olisiko vika cdi boksissa?
9.7.2009 2:02
karkulainen kirjoitti:MaNe93 kirjoitti:Minulla olisi pienoinen ongelma.... Minulla on tuollainen kiinalainen ihme skotteri. Ja kun viimeksi sen sammutin niin ennenkuin sammutin niin se pari kertaa pätkäs siinä käydesää ja kun lopulta sammtuin sen niin sitten se ei ole enää lähtenyt käyntiin eikä tullut kipinää. Tulpan vaihto ei auttanut olisiko vika cdi boksissa?
Minkälainen tulpanhattu sinulla on?