Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityspaketin spekulointi

13.4.2012 16:34

Reetuhai2 kirjoitti:Pidä vakiopytty niin kauna, että saat vaihettuu/ostettuu paremman putken?

Perkele ku ei vakioo oo ja 50 stage 6 pytty leiponu :s ei oo muutku 70cc pytty.. Onko kuriton vakio parempi ku next-r ton kanssa ?

Re: Virityspaketin spekulointi

13.4.2012 16:39

No ei todellakaa. Jos nyt pakottava tarve on saada se ajoon, ni kyllä se nyt menee vähä aikaa Nextin kaa.

Re: Virityspaketin spekulointi

13.4.2012 16:40

Väännä ite putki?

Re: Virityspaketin spekulointi

14.4.2012 0:27

Reetuhai2 kirjoitti:No ei todellakaa. Jos nyt pakottava tarve on saada se ajoon, ni kyllä se nyt menee vähä aikaa Nextin kaa.


Joo laitoin nextin kanssa ja kyllähän se silläkin nyt jonkin aikaa menee

Re: Virityspaketin spekulointi

14.4.2012 0:54

En kyllä suosittelis hirveesti ajelee nextin kaa, pytty ei tykkää.

Re: Virityspaketin spekulointi

14.4.2012 13:18

Mikä tuossa roxissa on, kun ottaa hyvän piikin paikalta mutta melkein heti sen jälkeen laiskistuu ja
kiihtyy helevtin huonosti. Onko varin säädöt vituilla vai mikä on?

Virit:
Motoforce racing 50cc
Yasuni R
Malossinmultivar
4,5g rullat
motoforce evolution kytkin
motoforce valkoset kytkinjouset
Hebo pun vp-jousi

Re: Virityspaketin spekulointi

14.4.2012 13:41

Liian pieni suutin? Olettaen että siinä on sähköryyppy, aluksi siis kulkee hyvin kun ryyppy on päällä mutta ei kestä kuin parisataa metriä niin hyytyy siihen kun ryyppy menee pois ja alkaa käydä liian laihalla. Itsellä teki noin kun oli liian pieni suutin teharin kaa.

Re: Virityspaketin spekulointi

14.4.2012 13:42

Käsiryyppy ja 80 suutin paikalla mikä kokonen pitäs vaihtaa?

Re: Virityspaketin spekulointi

14.4.2012 13:43

Voi se hyytyä myöskin liian isolla suuttimella mutta tällöin sillä kestää yleensä ajaa muutaman km ennen kuin hyytymisen huomaa. Ei se varmaan ainakaan liian pieni ole jos kerran on käsiryyppy. Onko sulla vakioputsari jossa on vielä kuri paikallaan?

Re: Virityspaketin spekulointi

14.4.2012 14:12

vakioputsari ilman kuria on paikalla ja kokeilin 87 suutinta muttei paljoa auttannu.

e: Hihna varmaan lusiti ku vaihoin sen niin alko kulkeen, mitä nyt vähän kävin testaan.

Re: Virityspaketin spekulointi

15.4.2012 16:43

Tyhmä alkaa taas kyselemään. Eli roxiin tulossa siis Stage 6 Pro Replica&Sport Pro vari. Kelpaako ton varin mukana tulevat rullat&jousi? Entäs mikä suutin noille? Ja paljon huiput? =D

Re: Virityspaketin spekulointi

15.4.2012 18:59

Jousiks laitat Malossin Punaset, kytkinjouset ja vp-jousen. Rullista en osaa sanoo, suutin joku 10-15 numeroo isompi, sun pitää ite testaa mikä on sopiva, ja huiput pyörii varmaan siinä 75-85.

Re: Virityspaketin spekulointi

16.4.2012 19:11

Scooterattack kertoo kyllä näin: "The variator comes adjusted for use with a 50cc cylinder and a Stage6 ProReplica exhaust system." Eli siis varin mukana tulevat rullat ja vp-jousi toimii hyvin, kytkinjousiksi noi Malossin punaset. Itellä oli noi ja kulki n. 75

Re: Virityspaketin spekulointi

17.4.2012 8:55

Onko toi 70cc airsalin ilmajäähy yhellä paolla oikeasti noin paska?

Settinä 17,5mm dellu, tg RS2, s6 vari ja kaikkea pikkukivaa.

Kokeiltu 5g, 5,5g, 6g ja 6,5g rullilla, kaikilla menee jonku 85 ja kiihtyy samanverra ku viilatulla vakiolla ja pro replicalla samoje osie kaa. VP- jousestakaa ei voi johtua, koska malossin punasta ja s6 jäykintä kokeiltu.

Paljo tulis maksamaa jos vaihtas nestekamat toho? Tarviiko muuta ku syylärin, sähköpumpun ja letkut?

Saa tarjota myös neste- ja ilmajäähytteisiä halpoja/hyväkuntosia pyttyjä mieluiten ilman mäntää toho minarellin pataa.

Ja toho s6 varisäätöön, ni toimii joo noilla mukana tulevilla. Ite oon huomannu että jotku 5-5,2g rullat o parhaat vakiopadalla, replicalla ja s6 varilla, mukana tulevat on 5g. :)

Re: Virityspaketin spekulointi

17.4.2012 10:24

Kirjoittelin aiheesta joskus artikkelin tietopankkiin, kannattaa tsekata. Käytännössä syyläri, nestepytty, letkut ja pumppu ovat tärkeimmät komponentit. Lisäksi pumpulle voi rakennella säätöjärjestelmän, itselläni on tällä hetkellä työn alla 5%-100% portaaton kierrossäätö.

Kannattaa katsoa setin kasaus, mäntä oikeinpäin? Imusarja, onko tilaa 17,5 mm kaasarin virtaukselle? Oikeanlainen tulppa? Sytytys, onko vakio, jonkinlaista rajoitinta siellä puolella? Mittaa myös squish, eli välys männän ja kannen välissä YKK, lisää tietoa tietopankissa artikkelissa "virittämistä pintaa syvemmältä" (tjsp).