Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
28.9.2011 20:54
Läppäohjatussa koneessa on todellakin paljon enemmän tehoa kuin mäntäohjatussa, älä ihmeessä ota niitä läppiä pois. Ne on siellä hyvästä syystä. Kannattaa lukea alan kirjallisuutta jos haluat niiden olemassaoloon selityksen
28.9.2011 20:57
Luistiohjattu
Sellasen ku sais värkättyä skodesta ni kyllä repis, paljon tehoa korkealla, kapealla tehoalueella, eli täydellinen omaan makuun.
Mutta mitä menetän kun ton 70cc muokatun airsalin, RS2:sen ja muitte perus sporttikamojen kanssa on "vaan" 17,5mm, eikä 21mm?
29.9.2011 7:02
Tehoa ja vääntöä.
29.9.2011 10:04
No eipä toi tullu yllätyksenä, mutta miten paljon konkreettisesti huippuja ja kiihtyvyyttä.
29.9.2011 14:11
Kyllä sen eron tuntee selvästi, 21 vääntää uskottomattoman hyvin ja tuo kulkuakin aika kivasti.
29.9.2011 14:46
Kannattaa ostaa suoraan litteäluistinen, jos haluaa kunnolla tehoeroa. Huippuihin kaasarin koko ei vaikuta juurikaan, mutta vääntöä (=bensankulutusta) tulee huomattavasti lisää.
29.9.2011 16:59
Tosta litteäluistista oliki piikkipuolella puhetta, ni käsittääkseni ei ole tehoeroa täyskaasulla, koska silloinhan luisti on "katon" kanssa tasassa kummassakin, eikä pyöreäluistin aiheuttama pyörteily osakaasulla vaikuttaisi.
Ja 21mm pgbg racingiha se on mielessä, saa hyvi toho perus imukaulaan, saa muokatun vakioputsarin kiinni ja saa käytettynä alle 60e. Hinta on tärkein tekijä, mutta en kyl mihinkään tnt paskaan sorru
29.9.2011 18:01
Ite oon ainaki huomannu sen, että isommalla kaasarilla todellakin mennään lujempaa.
19mm PHBG kans huiput jäi S6sp70cc kamojen kans 94km/h ja 24mm litteeluistisen kaasarin myötä mentiin yli 105km/h.
Toki tuo kaasarin malliki vaikuttaa.
19mm suuttimet kokeiltiin väliltä 90-110, paras oli 92.
24mm suuttimet kokeiltiin väliltä 95-120, paras oli 108.
Vääntöä, kierrosherkkyyttä ja raakaa tehoahan tuli jumalattomasti lisää noiden välillä.
Kaasuun vastaavuuskin oli helpompi säätää.
Viimeiset rippeet sain vielä jälkeenpäin irti bensapumpulla.
Ite suosittelen tuota (Keihin) 24mm PWK kaasaria näihin medium/upper sportti peleihin.
Lower sporttiin menee loistavasti tuo 21mm PWK.
29.9.2011 18:09
Meneekös tuo kaasuvaijeriin nätisti ja mites ryyppy? Tollane s6 ryyppyvaijeri löytyyki. Ku mietin ton keihinin osien saantia, ja aika moniha on ns. kopiokeihineitä, ni mites laatu.
Ku toi 21mm lortto ois helppo asentaakki, ku osaa saa ja paljon.
30.9.2011 21:44
Olikos noissa 21 ja 24 millisissä PWK:ssa Powerjet?
30.9.2011 23:00
Vaihoin vakio kaasarin tilalle 18 dellorto phbg, niin kaasuvaijeri jää liian pitkäksi. Eli, kun vääntää kaasua niin kierrokset ei nouse ollenkaan. Pitääkö mun lyhentää kaasuvaijeria ja jos pitää niin miten?
1.10.2011 10:39
Koita nyt ekaks kiristää ne kaikki säädöt.
1.10.2011 10:49
Juu, sain nyt toimiin, ku siitä kaasarin päältä puuttu se putki.
1.10.2011 13:07
Shape kirjoitti:Olikos noissa 21 ja 24 millisissä PWK:ssa Powerjet?
Kyllä on. Sen saa pois, jos haluaa ostamalla reiättömän suuttimen. Ilmajäähyssä tuosta ainakin on hyötyä. Kuuma kone tykkää rikkaasta seoksesta. Esim. kannen lämpö alle 100 astetta, ei ryyppy päällä pysty ajamaan. Yli 120 astetta, ryypyn kanssa tehot kasvavat. Nestejäähyssä tätä "lämmin/kuuma kone" -eroa ei juurikaan ole (lämmöt pysyvät paremmin kurissa), mutta ilmajäähyssä ero on huomattava.
2.10.2011 23:03
Mikä vakio 17,5mm dellorton kaasari Gilera DNA:ssa on ja siinä on sähköryyppy?