Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

16.11.2008 18:37

Jahas, nyt sitten ongelmaksi osoittautui ne nyloni holkit, mitenhä ne saa kaivettuun sieltä pois?

17.11.2008 9:15

Minä kaaduin eilen boosterilla :nolo: ja nyt rengas näyttää olevan vähän kierossa :s , kun ratti on suorassa. Miten renkaan sais takasin suoraan, eihän se kaatumisesta voi vääntyä :eek: . Auttaisko jos löystäis t-palaa :|

17.11.2008 9:25

NosSami kirjoitti:eihän se kaatumisesta voi vääntyä :eek:
veikkaisin että stonga vääntyny tai kiertynyt kiinnikkieiden kohdalta, Löysää stongan kiinnikkeitä, suorista tanko, kiinnikkeet kireelle.

18.11.2008 13:36

GrapL kirjoitti:Jahas, nyt sitten ongelmaksi osoittautui ne nyloni holkit, mitenhä ne saa kaivettuun sieltä pois?

Muistaakseni omat lähti ihan putoamalla, ellei niin koita jollain koukulla kaivaa. Tai pamauta paineilmaa sinne, joko lähtee tai ei.

18.11.2008 19:06

Karvan0ppa kirjoitti:Päästämällä ilmaa järjestelmään, se kyllä kadottaa jarruista kaiken tehon ja tuntuman.

En kyllä ymmärrä miksi joku tavoittelee huonompia jarruja ajokkiinsa?


En tarkota että jarrujen pitäisi huonontua ihan sitä vain kun yritän keulia :D niin kun pitää siitä kahvasta kiinni ni ei meinaa käsi pysyä tangossa, kaverilla on kyllä hyvät jarrut mutta ne ottavat kiinni vasta vähän myöhemmin.....kun mulla on nitrossa sellaset jarrut että heti kun vähän hipasee kahvaa niin ottaa kiinni mutta jos ei niitä saa säädettyä muuten kuin että jarrut huononevat niin en sitten tee mitään

19.11.2008 10:24

noniin oli sitten viimeöinen myrsky kaatanut pyöräni ja onneksi ei sen suurempaa damagea tullut muuta kuin että bensat maassa, kuoret ja peili halkeamilla ja etujarruvalo pimeä. mistähän pitäis lähtee ettimään vikaa että sais ton jarruvalon taas toimii?

19.11.2008 14:39

kahenkilonsiika kirjoitti:noniin oli sitten viimeöinen myrsky kaatanut pyöräni ja onneksi ei sen suurempaa damagea tullut muuta kuin että bensat maassa, kuoret ja peili halkeamilla ja etujarruvalo pimeä. mistähän pitäis lähtee ettimään vikaa että sais ton jarruvalon taas toimii?

Tsekkaappa tuleeko sinne lampulle virtaa, ettei se vaan olisi rikki.. Yleismittarilla tai sit tökkäset lampun plussan akun plussaan ja miinuksen miinukseen. Noi lamput ei oikeen tykkää tärinästä/kolhaisuista joten se on saattanut hyvinkin mennä rikki.

19.11.2008 20:50

jkoljo kirjoitti:
kahenkilonsiika kirjoitti:noniin oli sitten viimeöinen myrsky kaatanut pyöräni ja onneksi ei sen suurempaa damagea tullut muuta kuin että bensat maassa, kuoret ja peili halkeamilla ja etujarruvalo pimeä. mistähän pitäis lähtee ettimään vikaa että sais ton jarruvalon taas toimii?

Tsekkaappa tuleeko sinne lampulle virtaa, ettei se vaan olisi rikki.. Yleismittarilla tai sit tökkäset lampun plussan akun plussaan ja miinuksen miinukseen. Noi lamput ei oikeen tykkää tärinästä/kolhaisuista joten se on saattanut hyvinkin mennä rikki.


normaali takavalo ja takajarruvalo siis palaa mutta etujarrulla jarruttaessa valo ei syty. käsittääkseni kummatkin jarrut yhdistyvät samaan lamppuun vai olenko väärässä?

19.11.2008 20:54

Etujarruvivun katkaisija on siis rikki. Sellainen useimmiten kierrettävä tötterö jossain lähellä kahvaa, ja siitä lähtee johdot.

19.11.2008 23:34

jusutus kirjoitti:Etujarruvivun katkaisija on siis rikki. Sellainen useimmiten kierrettävä tötterö jossain lähellä kahvaa, ja siitä lähtee johdot.


ahaa no kiitoksia, täytyypi katella huomenna sitten valosalla. onkohan muuten minkälainen homma laittaa sellanen kuntoon?

19.11.2008 23:43

Yleensä niitä ei liiemmin korjata, vaan uusitaan. Maksaa ehkä femman.

24.11.2008 20:23

jusutus kirjoitti:
GrapL kirjoitti:Jahas, nyt sitten ongelmaksi osoittautui ne nyloni holkit, mitenhä ne saa kaivettuun sieltä pois?

Muistaakseni omat lähti ihan putoamalla, ellei niin koita jollain koukulla kaivaa. Tai pamauta paineilmaa sinne, joko lähtee tai ei.


Ei vaan lähe perkule, toiselta puolelta lähti sen takia kun iskarista oli pullahtanu öljyt, nii sen nylonin alla oleva seegeri tuli nätisti pois vetämällä rajusti. Samaa yritin toisellekki puolelle mutta se nylonin alla oleva segeri onki tiukemmassa eikä tule poies. Uusia kikkoja otetaan vastaan.

24.11.2008 21:51

Mitä paremmat pihdit niin sitä helpommin lähtee. Lorauta vaikka tinneriä sinne että se liottaa vähän paskoja pois, ja yritä uudelleen.. Kyllä sen pitäs kohtuullisella vaivalla sieltä lähteä. Oma keula oli melkeen uudenveronen ni ei ollu liiemmin ehtiny mitään likaa sinne keräämään -> lähti todella helposti hyvillä pitkillä pihdeillä.

24.11.2008 22:06

Hmm. Kiitos vinkeistä, mutta mitenkä meinasit pihdeillä ottaa otteen noista nyloneista? tuntuu murtuvan aika helposti eikä ne niin väljät olis että pihdit mahtuis ympärille.

Ne päällimmäiset seegerit sai napattua ihan ns. terävillä piirtopuikoilla, varovasti kuitenki otin ettei ne vääntyis. Nyt vaan pitäis saada tosta toisesta se nyloni pois, jotta sais sen alla olevan seegerin vedettyy pellolle. Alkaa ideat loppumaan, mutta pitää käydä laittaa yön yli jotain irrottavaa sinne..

jospa se nylonin alla oleva seegeri ns. irtoaisi seinämistä ja saisin liukuputkesta vetämällä koko höskän pihalle.. näinhän siis toinen puoli irtosi, tosin irroittajana toimi iskunvaimentimen nesteet jotka oli pullahtanu pihalle..

6.12.2008 12:42

http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... s_id=23607

http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... s_id=23610

Onko noissa niin huomattava ero, että kannattaa maksaa 45.50€ enemmän tosta ''paremasta'' iskarista? Boosteriin siis etin jousta, ja samalla aattelin että ostan muutaman sentin pidemmän, kun perä tuntuu matalalta vakio-iskarilla höystettynä 4cm koropalalla.