Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

2.8.2012 13:58

Pari sivua aikaisemmin oli kuva kaasarin luistissa oleva kuristin ympyrähommeli. Mitenkäs sen sitten saa pois, kun veljen Baotianissa on täysin samanlainen luistikuristinpaska, kuin siinä kuvassa ja näyttää olevan aika kiinteästi kiinni, eli jos revin sen pois, niin ei taida enään takasin saada? Jos se meinaan huonontaa vain mopon kulkua, kun ottaa sen pois, eli onko varmaa tietoa tästä? ja onko se se musta ympyrä vai se keltainen?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

2.8.2012 18:41

Mikäs toho nyt vaihteeks tuli? Oli seissy pariviikko pihalla, vesisatees välil. Sitte ku lähin ajamaan, toimi ihan täydellisesti, laakista käyntii, eikä mitää vikaa. Hetken ku kerkis ajella, alko hyytymään, ja sammu. Sitten ku käynnisti, sammu aina kun väänti kaasua sen verra että oli kierrokset mittarin mukaan 4000.
Tässä vaiheessa epäilin ryyppyä, mutta myöhemmin ei kylmänäkään pysynyt tyhjäkäynnillä. Kaasarin otin irti ja puhistin, tulpan vaihdoin, ei vaikutusta.
Huomasin siinä sitte, että tulpan johosta se suojakumi, mikä menee sen langan ympärillä oli halki, eli paljasta kuparilankaa näky yhest kohtaa, Onko tossa vika? Vai ventiillivälykset? Vai onko vettä päässyt bensan sekaan, tosin sitä epäilen, kun tyhjäkäynti toimii ihan hyvin hetken kunnes sammuu, eikä savuta.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

4.8.2012 20:50

TemeM kirjoitti:Mikäs toho nyt vaihteeks tuli? Oli seissy pariviikko pihalla, vesisatees välil. Sitte ku lähin ajamaan, toimi ihan täydellisesti, laakista käyntii, eikä mitää vikaa. Hetken ku kerkis ajella, alko hyytymään, ja sammu. Sitten ku käynnisti, sammu aina kun väänti kaasua sen verra että oli kierrokset mittarin mukaan 4000.
Tässä vaiheessa epäilin ryyppyä, mutta myöhemmin ei kylmänäkään pysynyt tyhjäkäynnillä. Kaasarin otin irti ja puhistin, tulpan vaihdoin, ei vaikutusta.
Huomasin siinä sitte, että tulpan johosta se suojakumi, mikä menee sen langan ympärillä oli halki, eli paljasta kuparilankaa näky yhest kohtaa, Onko tossa vika? Vai ventiillivälykset? Vai onko vettä päässyt bensan sekaan, tosin sitä epäilen, kun tyhjäkäynti toimii ihan hyvin hetken kunnes sammuu, eikä savuta.


Ekana kannattaa aloittaa siitä, että ottaa kaasarista bensaletkun irti ja myös imukaulan puolelta letku irti. Imaisee vaikka ihan suulla siitä imuletkusta ja testaa että bensa tulee tankilta oikeasta bensahanan ja suodattimen läpi.
Sitten jos lähtee käyntiin hetkeksikään, niin heti seuraavan sammumisen jälkeen sytytystulppa irti, jos se on märkä, niin kipinän puutetta/heikkoutta ja jos kuiva niin ei saa yksin kertaisesti polttoainetta --> katse kaasuttimen puolelle.
Anna kun arvaan, niin oletettavasti originelli kaasutin käytössä?
Itse sain taistella tovin tuon kiinan valmiste kaasuttimen kanssa, kunnes ostin Keihin tekeleen, katosi monta ongelmaa siinä vaiheessa...

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

4.8.2012 23:04

Vakio kaasari, mutta suht uusi.
Sain toimimaan, mutta välillä "meinaa" hyytyä, ja kyllä se tossa polttoaineen saanissa on.
Kaks kikkaa tein, ja toimii, tiiä sit kumpi autto.
Suihkuttelin CRC:tä jokapaikkaa, johtoihi, kaasarin päälle yms..
Ja toiseks käynnistin sillai, että peitin sormella ilmansaantia, sitten ku otti kerran kunnolla sillai kierroksia, toimi jo tyhjäkäynti iha ok, ja kesti antaa kierroksia, ihme laitoksia nuo..

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

8.8.2012 0:20

Veljen Baotiani kiihtyy yleensä suht hyvin, mutta jos pääsee matalille kierroksille, vaikka kaupunkiajossa, niin siittä kun pistää kaasun pohjaan, niin alkaa "tökkiin" ihan kun kävis laihalla, mutta onko tuo sitten mahdollista, kun mopo lähes vakio, ainoo "viritys" että ilmansuodatinboksista otettu suodatin pois ja pistetty boksin päähän TNT ilmanputsari, mutta kuristinlaippa on boksin sisällä vie ja jos sen ottaa pois, niin huononee vaan. Paikallaan takarengas ilmassa kaasuttaessa kiihtyy kierrokset "tappiin" hyvin ilman ongelmia. Oisko bensansuodatin tukossa? Tuolla on kumminki jo melkein 10tkm ajettu, et onko jotain huoltoa, mitä kannattaisi tehdä? Ajattelin ehkä ottaa kannen irti ja poistaa palotilasta ja männän päältä karstat? Tuolla on ajettu suurin osa ajosta luultavasti kaasu ainakin lähes pohjassa.

Ja mistä se sit johtuu, kun on uus akku ja kaikkee, mut kone ei lataa sitä. Valot pelaa ym. ja moottorikin käy, mutta akkua se ei lataa?
Viimeksi muokannut [leipuri] päivämäärä 13.8.2012 16:34, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

8.8.2012 14:24

Miten on, onko noissa kiinan skoden kaasuttimissa kovinkaa suuria laatueroja kun on hintaeroja:
http://www.dh-motors.net/tuotteet.html?id=137/550
ja
https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/2841

vai onko molemmat samaa kamaa?

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

8.8.2012 14:30

Eipä siin suuria laatueroja ole. Senkus vaan tuon halvemman ostat.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

11.8.2012 0:50

Nyt on pakko kysyä.

Kannattaako tuommoiseen kymco agilityyn tehdä suoraa putkea?
Vireinä 72cc, pipercross, isompi suutin (92), kevyemmät rullat, rajottamaton holkki ja cdi.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

11.8.2012 1:09

No onhan suora putki aina paras, mutta en usko että siittä hirveämmin hyötyä on.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

11.8.2012 23:21

Hyvää tai oikeastaan huonoa päivää! Tänään tuli sitten avattua se Kymcon yläkerta ja pieni yllätys oli kyllä vastassa männän ja venttiilien/palotilan suhteen :D

Näin kirjoittelin tänne 12.7:
J00N4 kirjoitti:Moro, nyt tarttis taas helppiä! Eli skoba toiminu moitteetta eiliseen asti, mutta kun eilen käynnisti tuli putkesta melkosesti savua ja savu oli sinisen väristä. Venttiilinkopan huohotusletkusta tulee edelleen sitä höyryä, mutta nyt samalla huomasin että se on alkanut taas haista paskalle ja voimakkaasti :s Eikai nyt vaan kannentiivisteessä ole vikaa?
Teki siis tätä samaan tänään!

Ja näin vastailitte:
Reetuhai2 kirjoitti:Hyvin vahvasti vaikuttas että polttaa öljyä, ota yläkerta auki ja selvitä mikä paikka vuotaa.
Zoneri kirjoitti:Tai sitten venttiilinvarren kumit on paskana.
Reetuhai2 kirjoitti:No niin, yläkerta auki ja selvittää mikä vuotaa. Venavarren kumit, kannentiiviste, männän/öljyrenkaat, vai mitä. Paha sitä on kenenkään sanoa konetta näkemättä ja avaamatta.


Noh öljyähän se paska on polttanut ja paljon.. Männän päällä oli parin millin paksuinen karstakerros, kuin myös palotilassakin: Kuva1, Kuva2 ja Kuva3

Tilaan nyt heti alkuun uuden sylinterisarjan, mutta mistä tuo nyt sitten johtuu? En nimittäin uutta mäntää viitsisi pilata :D

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

11.8.2012 23:25

Miks tilasit uuden sylkän? Vanha menee vielä hyvin, mäntä myös. Hiekkapaperi käteen ja karstat pois. Sitte selvität mikä paikka vuotaa.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

11.8.2012 23:38

Reetuhai2 kirjoitti:Miks tilasit uuden sylkän? Vanha menee vielä hyvin, mäntä myös. Hiekkapaperi käteen ja karstat pois. Sitte selvität mikä paikka vuotaa.

Sen takia että siinä tulee mukana uudet männänrenkaat, tiivisteet ja venavarsien kumit. Eihän sillon mikään enää voi vuotaa?? Vosiko tossa olla kyseessä venavälykset? Meinaa ku avasin ton venakopan niin TOP asennossa välystä ei ollu imussa ollenkaan :O

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

11.8.2012 23:40

Ei se venavälyksistä oo kiinni. Enkä usko että se renkaista vuotas.

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

12.8.2012 0:58

Reetuhai2 kirjoitti:Ei se venavälyksistä oo kiinni. Enkä usko että se renkaista vuotas.

Vaan? :D Kannentiiviste näytti ihan hyvä kuntoselta..

Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

12.8.2012 1:03

Kumminkaan ei paljoo ajettu(?) ja kaikki renkaat ehjiä(?) niin aika epätodennäköstä että sieltä. Kannentiiviste tai venavarsien kumit.