Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
15.6.2012 20:54
Noniin auttakaas tietämätöntä
Eli Bw's pätkii ajaessa.
Sähkövika, ei kaasari.. Siitä ollaan varmoja.
Seuraavat osat olen vaihtanut ja ne ovat uusia: Tulppa, tulpanhattu, johto tulpanhatulta sytytyspuolalle, sytytyspuola, jännitteensäädin, akku, sulake ja helekutin kallis (51e) starttirele.
Jos vilkkujen johdot tai valojen ottavat kiinni runkoon, voiko se aiheuttaa pätkimisen? Jos ottaisi vilkkujen ja valojen piuhat kokonaan irti? Vai osuuko joku yksinkertainen piuha jostain johonkin tai on poikki?
Vai voisiko olla että CDI-Boksi rikki?
Tattista etukäteen!
16.6.2012 0:45
Tarkista impulssikäämi, että onko paikallaan.
16.6.2012 12:21
Tarkista maajohdot ja testaa toisella cdi boksilla.
16.6.2012 13:43
Voiko aeroxin magneeton kopan avata ilman että purkaa vesipumpun/vedet tulee ulos?
16.6.2012 15:43
No voipas, päätin kokeilla ennen kuin sain vastauksen ja hyvin lähti pois ilman että vedet levis tupiin. vaan eipä ollut vauhtipyörä löysällä aiheuttamassa kolinaa jota ihmeteltiin, vaan syyksi paljastui leipassut kiertokangen laakeri.
16.6.2012 17:42
Mikähän vois olla yleisesti skootterissa vikana kun ei ajossa kierrä eikä kulje.Skootteri on gilera dna.Jalustalla kiertää hikiseen 8000.Kylmällä koneella kun lähtee ajaa kiihtyy hyvin mut kun kone lämpiää saman tien niin alkaa vaan hyytyy ja lopuks ei kule mihinkään.Kaasari putsattu,hihna vaihettu,rullat tarkistettu,tulppa vaihettu.Oisko pytty väljä vai oisko kytkin loppu.
16.6.2012 17:56
Onko paljon ajettu ja milloin on vaihdettu mäntä? Koliseeko vakioputki?
16.6.2012 18:16
thounimakarooni kirjoitti:Tarkista impulssikäämi, että onko paikallaan.
Sori vähä heikossa hapessa kaikki nää sähkötietämykset eli voisitko hieman tarkentaa?
Millainen se impulssikäämi on ja missä se on?
Sori oikeesti mitään hajua näistä sähköhommeleista
Kiitso vastauksesta
!!
Edit: Joo eli impulssikäämi on jossakin siellä magneetossa? Kun siellä putken edessä on tuuletin joka jäähdyttää moottoria, voiko sitä kautta vaihtaa impulssikäämiä? tai muita osia? Koska en oikeen voisi purkaa mopoa osiin kerrostalo alueella :/
Vai onko ainut tapa vaihtaa jotain magneetosta purkamalla puolet moposta?
Viimeksi muokannut kimbah päivämäärä 16.6.2012 18:43, muokattu yhteensä 1 kerran
16.6.2012 18:17
ramba__ kirjoitti:Tarkista maajohdot ja testaa toisella cdi boksilla.
Kiitosta vastauksesta, elikkä missä niitä maajohtoja ylipäätään menee? Akusta johonkin?
16.6.2012 18:56
Ajettu reilu 18000km.Männällä varmaan ajettu 8000-11000km.Ei taida putki kolista mut mikä ois jos kolisis.
16.6.2012 22:27
kimbah kirjoitti:ramba__ kirjoitti:Tarkista maajohdot ja testaa toisella cdi boksilla.
Kiitosta vastauksesta, elikkä missä niitä maajohtoja ylipäätään menee? Akusta johonkin?
Koneeseen varmaan yksi tai kaksi, ja runkoon eripuolille 2-4kpl.
16.6.2012 23:25
kimbah kirjoitti:ramba__ kirjoitti:Tarkista maajohdot ja testaa toisella cdi boksilla.
Kiitosta vastauksesta, elikkä missä niitä maajohtoja ylipäätään menee? Akusta johonkin?
Kiinalaisissa yleensä menee yksi piuha suoraan moottoriin kiinni.. Kyllä se yksikin riittää..
16.6.2012 23:35
Nalle90 kirjoitti:Ajettu reilu 18000km.Männällä varmaan ajettu 8000-11000km.Ei taida putki kolista mut mikä ois jos kolisis.
Variaattoriin kannattaa uusia vastapainejousi, on varmasti kuoleentunut, jos on vielä alkuperäinen.
18.6.2012 23:12
En tiejä meneeks tää kysymys oikeesee osotteesee mutta missä sijaitsee skootterien runkonumero? Kun ois tarkotus vaihtaa toi manki skootteriin niin pitäs kattoa että runkonumero täsmää papereiden kanssa.