Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

12.7.2011 19:50

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Olettaen että putki ei ole saanut reilummin runtua ja katti heilu sisällä irrallisena, en keksi yhtäkään positiivista seurausta sen poistamiselle.
Tuossa meikäläisen tapauksessa katalysaattori oli irronnut ja kolisi siellä välillä putken tukkien. Kulkuhaluja ei ollut enään kuin 35 km/h asti. Hyvin mielenkiintoista oli tuossa, että sisäosat olivat sulaneet kuprulle. Äänenvaimentimelle menevä putkikin oli katalysaattorin kohdalta sulanut lyttyyn ja mutkalle, joten pakokaasut eivät päässeet juurikaan kunnolla tulemaan ulos.

Mulla on ollut kolme uutta katalysaattorillista pakoputkea tuossa 4 vuoden aikana. Jokainen niistä on mennyt samalla tavalla rikki. Pahimmillaan putki on kestänyt 2 kuukautta, jolloin tuli töihin kuljettua 30 km yhteen suuntaan. Omasta mielestäni tuo katalysaattori on turha, sillä se ei vain kestä. Viimeistään palamaton bensa tai öljy tekee siitä jossain vaiheessa toimintakyvyttömän, vaikka se ei irtoaisikaan.

Mutta eipä siitä katalysaattorin postamisesta hyötyä olekkaan, jos se on tukevasti siellä kiinni, tehoa sillä poistamisella ei saa.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

12.7.2011 19:51

Sekin auttaa että ottaa änkästä villat pois, ja imuääniä saat vaparilla.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

12.7.2011 19:53

Sampsu kirjoitti:Ei varmaan liity aiheeseen mut miten sais kunnon pärinä äänet mopoon?!? Kyseessä on "Yamaha dt" vakioputkella.
Saanko kysyä mitä hyötyä niistä kovemmista äänistä on? Itse en tiedä kuin haittoja

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

13.7.2011 17:21

Nyt ku kysyttii ni saa enemmi -99, ku ne on iha kikseissä ku mopo pärisee iha sikana, ei oo omakohtasta kokemusta :lol: Itekkää en tajua noita jonneja ku pitää lähtee kauheat äänet vaikka ei oo tehoa, sen ymmärän että esim. tk:n putkissa on kauheat äänet, mutta on niissä tehoakin.

Oikeastan haluaisin ite tota pro replicaa hiljasemmaks, kauheat kilkatukset ja paukkeet. Onkoha toi joku vanhempi malli ku ei oo e- hyäksytty ja ääntä lähtee vaik villat kunnos ja 100% varmasti ei vuodakkaa?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

14.7.2011 6:54

Shape kirjoitti:Suorasuihkutusmalleissa ei ole laisinkaan katalysaattoria, sillä moottori alittaa päästönormit ilman sitä.


Noku kun korjaamolla sanoivat että olisi??
Ja kyse ei ole virittämisestä vaan et skoban saisi ajoon.
On ronkittu suuttimien tiivisteitä ,uus ilmakompura ,bensapumppua ,tulppia vaihettu ,sähköpiuhoja tarkistettu yms.
Käy tyhjäkäyntiä mut kun rupee ajaan niin toimii noin 500m ,jonka jälkeen ei ota kierroksia vaan röpöttää tai pätkii/aivastelee.
Noista oireista vaan toi korjaaja päättelis et katti olis rikki ku moottori lämpii?
Tuol merkkikohtas piaggio purejet tarkemmin selvitetty mit tehty.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

14.7.2011 14:39

http://www.easyparts.nl/showarticles/0- ... utket.html
Kellään tietoa ovatko hyviä putkia? Ei ainakaan pahan hintasia ole.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

14.7.2011 14:42

Hintasa väärtejä ehdottomasti, mutta eivät niin tehokkaita kuin kilpailijoiden kalliimmat putket.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

14.7.2011 18:28

hökä kirjoitti:
Shape kirjoitti:Suorasuihkutusmalleissa ei ole laisinkaan katalysaattoria, sillä moottori alittaa päästönormit ilman sitä.


Noku kun korjaamolla sanoivat että olisi??
Ja kyse ei ole virittämisestä vaan et skoban saisi ajoon.
On ronkittu suuttimien tiivisteitä ,uus ilmakompura ,bensapumppua ,tulppia vaihettu ,sähköpiuhoja tarkistettu yms.
Käy tyhjäkäyntiä mut kun rupee ajaan niin toimii noin 500m ,jonka jälkeen ei ota kierroksia vaan röpöttää tai pätkii/aivastelee.
Noista oireista vaan toi korjaaja päättelis et katti olis rikki ku moottori lämpii?
Tuol merkkikohtas piaggio purejet tarkemmin selvitetty mit tehty.

Liian iso suutin. Koitappa vaikka 5 numeroo pienemmällä.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

14.7.2011 18:51

Purejetti on ruiskupeli...

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

14.7.2011 23:26

.
Viimeksi muokannut Sampsu päivämäärä 28.10.2011 16:53, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

15.7.2011 16:47

Moikka!

Olisikos täällä kellään tietoa sopivimmasta suuttimesta hukkaputken poiston yhteydessä. Ja myös vakiosuuttimesta. Mopo siis Piaggio Typhoon vm98 jolloin kaasarina tietojeni mukaan on 12mm lortto. Käykö siis 6mm kierteiset suuttimet. En ole tuota jaksanut käydä turhia aukomaan joten aattelin kysyä josko joku sattuisi omaamaan esimerkiksi kokemukseen perustuvaa tietoa. ;D

Kiitoksii vastauksista etukäteen :)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

15.7.2011 17:59

Joku n. 5 numeroo isompi vois olla hyvä.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

15.7.2011 19:30

Kuullostaa joo tutulta, no, siintä vois lähtee liikenteeseen.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

23.7.2011 15:14

onks toi leovincen tt tai zx hyvä putki tohon piaggio nrg ja paljo menis ja kiihtyiskö hyvin tolla

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

24.7.2011 18:12

ZX on parempi, hyvä ja tehokas putki vakioon.