26.9.2011 21:13
26.9.2011 21:18
jkoljo kirjoitti:Tottakai jos kaasuttimen sekä imukanavan koko antaa periksi. On aina eduksi poistaa koneesta pullonkauloja. Muista sitten että läppien tulee olla hyvänlaatuiset, ts. vakioläpät tuskin kestävät kovin paljoa vakiota suurempaa taivutuskulmaa päivittäisessä käytössä.
26.9.2011 22:02
26.9.2011 22:39
27.9.2011 15:47
27.9.2011 16:17
27.9.2011 23:54
jkoljo kirjoitti:Turha uskoa tai olla uskomatta mitään 2t-vehkeiden kanssa. Vika voi olla yllättävässäkin paikassa, ja vain hyvin kokenut kuljettaja osaa tehdä tarkan vikadiagnoosin tietyistä ongelmista.
Jos nyt oletetaan että kone toimii hyvin ryypyn ansiosta, kohokammioon tulee tarpeeksi bensaa. Miksi ainetta sitten ei mene koneelle asti ilman ryyppyä.. Vika voi olla vain yhdessä paikassa, pääsuuttimessa. Tsekkaa ettei siinä ole mitään roskaa.
Kone booaa aika huolella jos vika on pääsuuttimessa, eli jos booausta ei esiinny, katso variaattorin puhtaus & hihna, sekä sylinterin/männän kunto. Kuinka paljon mopolla on ajettu?
27.9.2011 23:57
justdoit kirjoitti:jkoljo kirjoitti:Tottakai jos kaasuttimen sekä imukanavan koko antaa periksi. On aina eduksi poistaa koneesta pullonkauloja. Muista sitten että läppien tulee olla hyvänlaatuiset, ts. vakioläpät tuskin kestävät kovin paljoa vakiota suurempaa taivutuskulmaa päivittäisessä käytössä.
Nelareissahan ei taida (kai) olla läppiä niin miksi sitten 2-tahdissa? Oisko mitä haittaa jos ottaisi läpät pois
28.9.2011 1:28
28.9.2011 14:48
Gilerafan kirjoitti:justdoit kirjoitti:jkoljo kirjoitti:Tottakai jos kaasuttimen sekä imukanavan koko antaa periksi. On aina eduksi poistaa koneesta pullonkauloja. Muista sitten että läppien tulee olla hyvänlaatuiset, ts. vakioläpät tuskin kestävät kovin paljoa vakiota suurempaa taivutuskulmaa päivittäisessä käytössä.
Nelareissahan ei taida (kai) olla läppiä niin miksi sitten 2-tahdissa? Oisko mitä haittaa jos ottaisi läpät pois
Ei oo jos hommaat sellasen männän, mikä on muotoiltu sillee että se toimii ilman läppiä. Niinku vakio pv:issä. Muuten se ei toimi.
28.9.2011 18:42
28.9.2011 18:48
28.9.2011 18:51
Reetuhai2 kirjoitti:Gilerafan kirjoitti:justdoit kirjoitti:jkoljo kirjoitti:Tottakai jos kaasuttimen sekä imukanavan koko antaa periksi. On aina eduksi poistaa koneesta pullonkauloja. Muista sitten että läppien tulee olla hyvänlaatuiset, ts. vakioläpät tuskin kestävät kovin paljoa vakiota suurempaa taivutuskulmaa päivittäisessä käytössä.
Nelareissahan ei taida (kai) olla läppiä niin miksi sitten 2-tahdissa? Oisko mitä haittaa jos ottaisi läpät pois
Ei oo jos hommaat sellasen männän, mikä on muotoiltu sillee että se toimii ilman läppiä. Niinku vakio pv:issä. Muuten se ei toimi.
Ei se mäntä siihen vaikuta vaan pytty. Vanhemmissa vakio PV:issä on mäntäohjattu pytty niin ei ole läppiä, mutat nykyaikaisissa on kaikissa vehkeissä läppä ohjattu.
28.9.2011 18:54
28.9.2011 20:03