Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

26.9.2011 21:13

Tottakai jos kaasuttimen sekä imukanavan koko antaa periksi. On aina eduksi poistaa koneesta pullonkauloja. Muista sitten että läppien tulee olla hyvänlaatuiset, ts. vakioläpät tuskin kestävät kovin paljoa vakiota suurempaa taivutuskulmaa päivittäisessä käytössä.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

26.9.2011 21:18

jkoljo kirjoitti:Tottakai jos kaasuttimen sekä imukanavan koko antaa periksi. On aina eduksi poistaa koneesta pullonkauloja. Muista sitten että läppien tulee olla hyvänlaatuiset, ts. vakioläpät tuskin kestävät kovin paljoa vakiota suurempaa taivutuskulmaa päivittäisessä käytössä.


Nelareissahan ei taida (kai) olla läppiä niin miksi sitten 2-tahdissa? Oisko mitä haittaa jos ottaisi läpät pois :)

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

26.9.2011 22:02

Ois, et saa skopaas käyntiin. Tai näin ainakin on peugeoteissa :D

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

26.9.2011 22:39

Nelarissa kun seos kulkee venttiileiden kautta, kakstahdissa läppien. Kannattaa opetella vähäsen sitä kakstahdin toimintaa.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

27.9.2011 15:47

Onko liian suuri kaasutin s6 50cc alumiumnille?
http://www.scooter-center.com/scoweb/pages/productdetail.grid?product=288621640331680&target=productdetail&category1=A&category2=CAT
Löytyisiköhän vielä halvemmalla jostain?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

27.9.2011 16:17

Ehkä hieman liian suuri, itse laittaisin 19mm kaasarin maksimissaan tolle pytylle.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

27.9.2011 23:54

jkoljo kirjoitti:Turha uskoa tai olla uskomatta mitään 2t-vehkeiden kanssa. Vika voi olla yllättävässäkin paikassa, ja vain hyvin kokenut kuljettaja osaa tehdä tarkan vikadiagnoosin tietyistä ongelmista.

Jos nyt oletetaan että kone toimii hyvin ryypyn ansiosta, kohokammioon tulee tarpeeksi bensaa. Miksi ainetta sitten ei mene koneelle asti ilman ryyppyä.. Vika voi olla vain yhdessä paikassa, pääsuuttimessa. Tsekkaa ettei siinä ole mitään roskaa.

Kone booaa aika huolella jos vika on pääsuuttimessa, eli jos booausta ei esiinny, katso variaattorin puhtaus & hihna, sekä sylinterin/männän kunto. Kuinka paljon mopolla on ajettu?


pääsuuttimessa ei ollu vikaa ja en tiiä tuleeko kohokammioon ees pensaa mutta ainaki kaasuttajaan menevä pensaletku on täynnä pensaa. Ois kohan neula venttiilissä tukos?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

27.9.2011 23:57

justdoit kirjoitti:
jkoljo kirjoitti:Tottakai jos kaasuttimen sekä imukanavan koko antaa periksi. On aina eduksi poistaa koneesta pullonkauloja. Muista sitten että läppien tulee olla hyvänlaatuiset, ts. vakioläpät tuskin kestävät kovin paljoa vakiota suurempaa taivutuskulmaa päivittäisessä käytössä.


Nelareissahan ei taida (kai) olla läppiä niin miksi sitten 2-tahdissa? Oisko mitä haittaa jos ottaisi läpät pois :)


Ei oo jos hommaat sellasen männän, mikä on muotoiltu sillee että se toimii ilman läppiä. Niinku vakio pv:issä. Muuten se ei toimi.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

28.9.2011 1:28

Ihmettelin täs et miks ei mun Benelli haluu oikee lähtee käyntii, nii et mikäs kaasari Benelli 49xs on vakiona ku tuosa on nyt kiinni Dellorton PHVA 175?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

28.9.2011 14:48

Gilerafan kirjoitti:
justdoit kirjoitti:
jkoljo kirjoitti:Tottakai jos kaasuttimen sekä imukanavan koko antaa periksi. On aina eduksi poistaa koneesta pullonkauloja. Muista sitten että läppien tulee olla hyvänlaatuiset, ts. vakioläpät tuskin kestävät kovin paljoa vakiota suurempaa taivutuskulmaa päivittäisessä käytössä.

Nelareissahan ei taida (kai) olla läppiä niin miksi sitten 2-tahdissa? Oisko mitä haittaa jos ottaisi läpät pois :)

Ei oo jos hommaat sellasen männän, mikä on muotoiltu sillee että se toimii ilman läppiä. Niinku vakio pv:issä. Muuten se ei toimi.

Ei se mäntä siihen vaikuta vaan pytty. Vanhemmissa vakio PV:issä on mäntäohjattu pytty niin ei ole läppiä, mutat nykyaikaisissa on kaikissa vehkeissä läppä ohjattu.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

28.9.2011 18:42

mikäs vois olla dellorto 20 mm kaasuttimesta kun tosta kuvan jutusta vuotaa bensaa ulos todella paljon ja toisella puolella on sama juttu. miten sais tän bensan vuodon loppumaan?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

28.9.2011 18:48

Sen tiiän et toi on ylivuotonippa.

Ja spekuloin että sulla on joku tukkeessa/neulaventtiili paskan jos tuolta tulee bensaa, tai koho huonosti. Kannattaa purkaa kaasari ja katella.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

28.9.2011 18:51

Reetuhai2 kirjoitti:
Gilerafan kirjoitti:
justdoit kirjoitti:
jkoljo kirjoitti:Tottakai jos kaasuttimen sekä imukanavan koko antaa periksi. On aina eduksi poistaa koneesta pullonkauloja. Muista sitten että läppien tulee olla hyvänlaatuiset, ts. vakioläpät tuskin kestävät kovin paljoa vakiota suurempaa taivutuskulmaa päivittäisessä käytössä.

Nelareissahan ei taida (kai) olla läppiä niin miksi sitten 2-tahdissa? Oisko mitä haittaa jos ottaisi läpät pois :)

Ei oo jos hommaat sellasen männän, mikä on muotoiltu sillee että se toimii ilman läppiä. Niinku vakio pv:issä. Muuten se ei toimi.

Ei se mäntä siihen vaikuta vaan pytty. Vanhemmissa vakio PV:issä on mäntäohjattu pytty niin ei ole läppiä, mutat nykyaikaisissa on kaikissa vehkeissä läppä ohjattu.


Tuoko nou läpät paljonkin tehoa vai onko niitä vain halvempi tehä?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

28.9.2011 18:54

Mikä on kaasuttajassa vialla jos suuttimet on kunnossa ja kaasuttajaan menee pensaa, mutta moottori ei saa riittävästi pensaa?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

28.9.2011 20:03

Piperin kanssa 100-suutin varmaan ihan hyvää luokkaa? Kaasarina siis 17.5 PHVA. Ei booaa, paitsi kylmänä vähän, eikä röpellä, eli on sopivankokonen? 90:llä booas, 110:llä vois koittaa.