Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

1.5.2009 22:09

Voisko sytytyksessä olla jonkinlainen häikkä ku Samurai 110cc korkeilla kierroksilla röpöttää ja kuulostaa ihan kuin tulppa ois menny, mut kokeiltu uudella tulpalla. Mistä kannattaisi aloittaa, alakierroksilla toimii moitteettomasti.

1.5.2009 22:12

*SMotard* kirjoitti:Voisko sytytyksessä olla jonkinlainen häikkä ku Samurai 110cc korkeilla kierroksilla röpöttää ja kuulostaa ihan kuin tulppa ois menny, mut kokeiltu uudella tulpalla. Mistä kannattaisi aloittaa, alakierroksilla toimii moitteettomasti.



Neula liian korkealla.

2.5.2009 2:43

Tony92 kirjoitti:
buubaa kirjoitti:Vittusaatana lähti vähä aika sitten tulppa ittestään stage 6:sen kannesta irti vaikka oli kunnolla kiristetty, tänään sitten vaihdoin tulpan ni kierteet meni -.- Mistähä toha stage 6 sport pro 70:seen saa uuden kannen`?


vie se kansi jonnekki moottori korjaamolle , ne laittaa siel uudet jengat sinne sellasella hienolla tavalla :D


Löysin varastosta 70cc malossin kannen ja heitin kiinni niin toimii nyt sillä :) Meiän ukko kyl sano että saa itte tehtyä uudet kierteet sinne stage 6 kanteen..

2.5.2009 10:18

buubaa kirjoitti:
Tony92 kirjoitti:
buubaa kirjoitti:Vittusaatana lähti vähä aika sitten tulppa ittestään stage 6:sen kannesta irti vaikka oli kunnolla kiristetty, tänään sitten vaihdoin tulpan ni kierteet meni -.- Mistähä toha stage 6 sport pro 70:seen saa uuden kannen`?


vie se kansi jonnekki moottori korjaamolle , ne laittaa siel uudet jengat sinne sellasella hienolla tavalla :D


Löysin varastosta 70cc malossin kannen ja heitin kiinni niin toimii nyt sillä :) Meiän ukko kyl sano että saa itte tehtyä uudet kierteet sinne stage 6 kanteen..



Tuskin saa, ellei taitoa/työ välineitä löydy :D. Kannattaa vaan viedä jonnekki koneistamolle, ei maksa paljoo. Ne hitsaa sen reijän umpeen ja sitte vaan tekee kierteet siihen.

2.5.2009 12:54

RaCeR! kirjoitti:
*SMotard* kirjoitti:Voisko sytytyksessä olla jonkinlainen häikkä ku Samurai 110cc korkeilla kierroksilla röpöttää ja kuulostaa ihan kuin tulppa ois menny, mut kokeiltu uudella tulpalla. Mistä kannattaisi aloittaa, alakierroksilla toimii moitteettomasti.



Neula liian korkealla.


Korkealla, eikös ku neula on korkealla nii yläkiekat eivät muutu, alakiekat vaan? Tarkoititko että neulan lukkoprikka on liian ylhäällä että pitäis säätää alemmas?

2.5.2009 18:49

*SMotard* kirjoitti:
RaCeR! kirjoitti:
*SMotard* kirjoitti:Voisko sytytyksessä olla jonkinlainen häikkä ku Samurai 110cc korkeilla kierroksilla röpöttää ja kuulostaa ihan kuin tulppa ois menny, mut kokeiltu uudella tulpalla. Mistä kannattaisi aloittaa, alakierroksilla toimii moitteettomasti.



Neula liian korkealla.


Korkealla, eikös ku neula on korkealla nii yläkiekat eivät muutu, alakiekat vaan? Tarkoititko että neulan lukkoprikka on liian ylhäällä että pitäis säätää alemmas?



Just sitä. Prikkaa pykäkän tai 2 alemmas nii voi erittäin hyvällä tuurilla toimia :D

2.5.2009 20:17

kertokaas mikä tuota mun trekkeriä oikein vaikaa! kun ajaa jonkun aikaa niin alkaa kaasua väännettäessä pätkimään , ritisemään,rätisemään!!! aina kun tulee pienikin ylämäki niin jo vonkaa.. sama juttu kun ajaa 2päällä , ei kärsi kaasua vaan alkaa ritisemään... ääni on aivan selvästi sähköinen. vaihdoin jokuaika sitten uuden tulpan ja nyt tuli hommattua koko kytkinsetti , rullat ja hihna, eli ääni ei voi tulla variaattorista!

viikolla käyn todennäköisesti ostamassa uuden cdi:n tai puolan :paha:

3.5.2009 15:20

RaCeR! kirjoitti:Tuskin saa, ellei taitoa/työ välineitä löydy :D. Kannattaa vaan viedä jonnekki koneistamolle, ei maksa paljoo. Ne hitsaa sen reijän umpeen ja sitte vaan tekee kierteet siihen.


Ei todellakaan hitsaa umpeen sitä reikää, siihen laitetaan melkeimpä aina helicoil kierre.

4.5.2009 14:40

_sm_ kirjoitti:kertokaas mikä tuota mun trekkeriä oikein vaikaa! kun ajaa jonkun aikaa niin alkaa kaasua väännettäessä pätkimään , ritisemään,rätisemään!!! aina kun tulee pienikin ylämäki niin jo vonkaa.. sama juttu kun ajaa 2päällä , ei kärsi kaasua vaan alkaa ritisemään... ääni on aivan selvästi sähköinen. vaihdoin jokuaika sitten uuden tulpan ja nyt tuli hommattua koko kytkinsetti , rullat ja hihna, eli ääni ei voi tulla variaattorista!

viikolla käyn todennäköisesti ostamassa uuden cdi:n tai puolan :paha:

Kokeile pienempää suutinta

4.5.2009 19:05

RaCeR! kirjoitti:Tuskin saa, ellei taitoa/työ välineitä löydy :D. Kannattaa vaan viedä jonnekki koneistamolle, ei maksa paljoo. Ne hitsaa sen reijän umpeen ja sitte vaan tekee kierteet siihen.


Ja näitähän löytyy ja nyt toimii ;)

4.5.2009 23:55

weicco kirjoitti:
RaCeR! kirjoitti:Tuskin saa, ellei taitoa/työ välineitä löydy :D. Kannattaa vaan viedä jonnekki koneistamolle, ei maksa paljoo. Ne hitsaa sen reijän umpeen ja sitte vaan tekee kierteet siihen.


Ei todellakaan hitsaa umpeen sitä reikää, siihen laitetaan melkeimpä aina helicoil kierre.


Just tota Helicoilia tarkootinki :D en vaan muistanu nimee

5.5.2009 15:12

julle93 kirjoitti:
_sm_ kirjoitti:kertokaas mikä tuota mun trekkeriä oikein vaikaa! kun ajaa jonkun aikaa niin alkaa kaasua väännettäessä pätkimään , ritisemään,rätisemään!!! aina kun tulee pienikin ylämäki niin jo vonkaa.. sama juttu kun ajaa 2päällä , ei kärsi kaasua vaan alkaa ritisemään... ääni on aivan selvästi sähköinen. vaihdoin jokuaika sitten uuden tulpan ja nyt tuli hommattua koko kytkinsetti , rullat ja hihna, eli ääni ei voi tulla variaattorista!

viikolla käyn todennäköisesti ostamassa uuden cdi:n tai puolan :paha:

Kokeile pienempää suutinta


en usko että on suuttimessa? tulppa on kuitee musta. Kävin paikallisessa mp-liikkeessä kysymässä ja sanoivat , että kampiakselin laakerit olisi mahdollisesti paskana :eek: mitä helv*** skootterilla on ajettu alle 9000 ??!?!! ja nyt jo koneremppa...

Missä vika???

7.5.2009 21:02

Noniin aloitetaanpas.... Elikkäs minulla on kiinan ihme skootteri Fude Sport street elegance 50cc. Ja ongelmana on kun ei tule kipinää. Tulpan olen vaihtanut eikä tullut kipinää. Ja kun mittasin virta mittarilla että saako se virtaa niin näytti täysiä lukemia siinä tulpan johdossa... Missä voisi olla vika kun ei kipnä tule

Terv. Tietämätön

8.5.2009 19:06

Kyselenpä täältä neuvoa, kun tuolta toisesta topicista ei tullut mitään vastausta :nörtti:
Elikkäs, ois tommonen Peugeot skootteri ja on ollut vissiinkin vuodesta 2003 lähtien varastossa :D (3000km ajettu) Elikkä jonkun aikaa seisonnassa ollut.
No tuossa alkuviikosta kaasarin puhistanut, ilmanputsarinkin, uuden tulpan laittanut kärkiväliltäänkin ok. Ihan hyvin toimi aluksi ja kävin tuossa kylillä ajamassa (n.10 km ajoin) Niin alkoi ihan prkl:leesti pätkimään ja räpeltämään. Saattaa tietyllä kierrosluvulla todella hyvin kiertää van heti kun kaasua käyttää niin räpeltää.
Kaasarin puhistin uudestaan, jos joku paska oli siellä -> ei mitään vaikutusta. Kahtoin myös, että antaako kipinää niin antoi hyvin.
Eilen sitten keksittiin, että toimiiko jos uuden tulpan ostaa. :D No yllättävän hyvin toimi aluksi ja lähti heti sähköstartilla käymään! (aikasemmalla tulpalla ei lähtenyt kuin polkasulla) Ajoin jonku puoli kilometriä, niin alkoi samat oireet kuin entisellä tulpalla.

Tämän saarnan jälkeen epäilisin, että olisiko kenties jtn sytytyksessä vikaa.
Mutta kertokaahan mikä voisi olla mahdollisesti vikana, kiitos.

8.5.2009 19:50

itsekkin olen sillä kannalla että sytytyksessä olisi jokin vikana, kaverilla oireili samalla tavalla kun CDI-boksista oli yks piuha katkeemassa. kannattaa vaan käydä kaikki maholliset osat läpi kuten puola, CDI-boksi ja niitten väliset johtimet, paras olis jos vaikka saa kaverilta lainata varmasti toimivia osia