Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
11.8.2014 22:31
Molemmat käy ihan hyvin. Täytösmäärät ja monta muutakin säätöarvoa löytyy huolto-oppaasta. Tuolta sivun alareunasta voit ladata osat 1 ja 2 -
http://www.jm-racing.fi/
13.8.2014 14:23
Kysymys!
Moro! Mul on soliferin sfr vm.2010. Mul on pikku probleemo ku siin on rajotin ja sen kans menee sen 45km/h loivaa alamäkee hyvällä säällä 48km/h. Ilman rajotinta kulkee joku 60-65 tasasella tosin sekin on mittarin mukaan.. Mikä on suurinpiirtein oikea nopeus toho mittarilukemaan? Nii ja se 45km/h tuntuu niin pirun hiljaselt ku ajaa vähä pidempääki suoraa ni autoilijat kertyy taakse kun nopeusrajotus on sen 50km/h.. Aattelin kysyy et pystyyki skootterii pitää ilman rajotinta, jos ajaa liikenne sääntöjen mukaan, mutta max sen 50-55km/h mittarinmukaan ilman sakkoa/pelkoa poliiseista. Skootterin olen ostanut käytettynä 150€ jolloin kone leikannut kiinni. Korjatti on mäntä vaihettu yms. Mitä nyt tarvitaan että kulkee taas Viime omistaja sanoicettei ole viritetty enkä ole purkaessani huomannut mitään virityksiä.. Eli saisinko asiallisia vastauksia kiitos!
13.8.2014 15:11
Näiden kinuskien mittarit on aivan yksilöitä. Ei muuta kun älypuhelimeen GPS-nopeusmittari ja mittaat sillä huiput niin tiedät paljonko omas heittää. Sigma on kans hyvä vaihtoehto jos saat kiinnityksen patentoitua jotenkin.
14.8.2014 17:58
Tuossa päivällä sattu autokoulun opettaja peruuttamaan autolla s8 nokkaan ja pitäs ilmeisesti katteita alkaa katteleen uusiks, mut mistähän sais tuohon mopoon uudet katteet?
14.8.2014 18:05
Kerro nyt edes merkki ja malli (siis se tyyppikoodi). On näitä kiinalaisia sen verran montaa että tuohon on melkeinpä mahdoton vastata.
http://www.jm-racing.fi/baotian.php#mallit
17.8.2014 17:22
Kysytäämpäs vielä yksi asia automaattiryypystä, mitä en saanut selville netin syövereistä.
Eli kuuluuko automaattiryypyn se kierre kiertää pohjaan asti? Purin ryypyn, ja en epähuomiossa tullut katsoneeksi oliko se ns. "Korkki" kierretty ennen purkamista pohjaan. Säädetäänkö tällä kierteellä jotenkin ryypyn toimintaa?
17.8.2014 17:41
Ei se kierre ole vissiin koskaan pohjaan saakka kierretty. Sillä saa jonkin verran säädettyä sen ryypyn päälläoloaikaa.
http://youtu.be/QLxprxrfOikTuon verran mittasin omasta ton välin.
17.8.2014 21:06
Kiitoksia vaan -Zone-:lle vastauksista. 2 vuotta seissyt skootteri tuli käytettyä moottoria lukuunottamatta suhteellisen osissa. Kaikki toiminnot ja sähköt pelaa nyt bensamittaria myöten. Samalla putsailin koko skootterin ja sen osia. 3000km ajetusta tuli käytännössä kuin uusi. Myös heikot osat kuten tulpan ja hatun vaihdoin NGK:n tuotteisiin ja varin rullat kepeempiin (kiihtyy ja vääntää hyvin ja 100kg:n alla menee vielä 45-50km/h) Kiva oli n. 15 vuoden tauon jälkeen rassailla tämmöisiä. Kyllä kelpaa töihin ajella skootterilla auton sijaan
17.8.2014 23:21
Noita vanhempiakin postauksia voi lueskella jos ylimääräistä aikaa sattuu olemaan. Aika montaa vikapaikkaa tuolla on jo aiemmin puitu mitkä ovat näissä yleisiä ja niistä on hyvä tietää etukäteen jos sattuu iskemään tienpäällä. Toivotaan että duunimatkat menee ongelmitta. Mopoilu on loppujen lopuksi aika mukavaa näin seniorinakin
18.8.2014 18:53
Nyt on jos joku osais nopeesti auttaa oisin todella kiitollinen. Siis mulla on tommonen tavallinen kiinan skoba johon olin vaihtamassa mäntää niin ongelmana on se kun nokkaketju ei mene nokkaakselille. voiko se lähteä kampiakselilta ja miten sen saisi takaisin sinne? nimittäin ne laaheimet vai mitkä onkaan on ihanoikein ja kun pyörittää konetta niin ketju ei pyöri kuin jos sitä vetää todella lujaa.??
18.8.2014 19:16
Olethan varmasti kiristäjän muistanut irrottaa ? Se laitetaan paikalleen vasta kun ketju on paikallaan ja tietysti se kiristäjän lukitus pitää vapauttaa. Sen ketjun ei pitäisi päästä tulemaan alarattaalta pois. -
http://scooter-ns.ucoz.com/images/foto1/dvr1.jpg
18.8.2014 21:11
kyllä sen ketjun saa alarattaalta pois nm. kokemusta.. pitkällä ohuella tasapäisellä ruuvarilla avittaa sen varovasti sinne rattaalle takasin.
18.8.2014 21:35
Kiitos!Joo kyllä kiristin on poissa se on vaan eli lähteny sieltä rattaalta. Huh pelkäsin jo että koko lohkon joutuu aukasee mutta jos se kerta sörkkimällä menee niin hyvä homma. Onko miten paha saada takaisin?
18.8.2014 22:38
Elä nyt lähde sitä kampuran rattaalta irrottelemaan. Kun pistät ketjun puoleenväliin ratasta ja pyöräytät niin helposti menee paikalleen.
19.8.2014 6:51
Se lähti jo sieltä kampuralta koska ei se mene paikoilleen vaikka pyörittäisi sitä ratasta vähäsen ja ketju pyörii tyhjää kun käsillä sitä pyöritää