Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tekniset ongelmat

11.7.2012 17:49

Mikä tuohon roxiin tuli ku ajaessa sylkäs putkesta booas ja sammu eikä lähe nyt käyntiin ja välillä sylkee putkesta ku yrittää polkea.

Re: Tekniset ongelmat

11.7.2012 22:03

Chekkaa että tulpanhattu on kunnol kii mul ainaki tekee just tollee jos lähtee töyssys irti.varmaa oot kyl älynny jo testata :s

Re: Tekniset ongelmat

11.7.2012 22:19

Vaihdappas tulppa.

Re: Tekniset ongelmat

15.7.2012 11:41

Sellaistaa ongelmaa nytten, ettei derbi atlantis lähde käymään.

Eli pikkuveli sadekelillä oli ajellut kauppaan ja sieltä lähtiessä ei lähtenyt enään käyntiin.
Antaa kipinää, saa bensaa, kokeiltu toisilla tulpilla, kaasari yms. putsattu. Sylinteriin kun laittaa bensaa, derbi ei edes yritä käyntiin eli jostain pääsee paineet pois? Kummiskin siellä on kovat puristukset, samanlaiset kuin aijemmin.

Kiitos niille jotka jaksaa vaivautua! :)

Re: Tekniset ongelmat

15.7.2012 14:07

Ajattelin nyt tänne pistää, eli kurkkasin tankkiin taskulampun kans etä kuinka vähän siellä on bensaa ja siellähän sitte jotain pieniä hiekan jyviä leijuskeli tankin pohjalla, eli miten nyt putsaan sen?
Bensaletkusta valuttaa bensat pois ja sitten huuhtelee sen tankin ?

Ja voiko tuo olla syy kun ajaa niin yhtäkkiä tehot katoaa ja kierrokset laskee, sitten ku käyttää kaasun pois niin taas vetää vähän aikaa :s Ajattelin syyks että ei oo bensaa, mittari näytti nollaa mutta oli siellä vähäsen bensaa.Sitten huomasin että siellä oli tuota hiekkaa.

Re: Tekniset ongelmat

15.7.2012 14:26

Yam4ha

Ettei ole sitten kannentiiviste mennyt? Kyllä sen pitäisi nätisti muutamalla polkasulla lähteä käymään jos antaa kipinää ja bensaa pistää tulpanreijästä sisään. Voi olla myös että kipinä ei ole tarpeeksi vahva, silloin sytytyksessä vikaa. Sytytyspuola voisi olla silloin syy.

Entäs ilmanputsari? Ettei olisi vain päässy se kastumaan?

Re: Tekniset ongelmat

15.7.2012 14:35

Joo siis kaikki putsarit sun muut puhdistettu yms.
Hyvä kipinä tulee, kannentiiviste, kampiakselin stefat vaihettu n. 200km sitten kun kampura vaihettiin.

Sitähän minäkin, että kyllä siellä joku vuotaa kun sehän pitäisi lähteä käyntiin kun laittaa bensaa sylinteriin jos mikään ei vuoda. Nooh, pitääpä aukaista näin aluksi kansi ja kattoa tiiviste.

Re: Tekniset ongelmat

15.7.2012 16:29

Oiskohan toinen stefa pullahtanut ulos?

Re: Tekniset ongelmat

15.7.2012 16:40

Joo pitää ne kattoa. Mutta eikös silloin myös puristuksia häviä?

Re: Tekniset ongelmat

15.7.2012 16:44

Ei. Eihän ne stefat puristuksiin vaikuta. Jos nyt kampikammion painetta ei lasketa.

Re: Tekniset ongelmat

15.7.2012 23:21

Mikä helvetti voi boosterissa olla, kun ottaa vieläkin imuvuotoa vaikka oon yläkerran ja imukaulan/läppien tiivisteet tehny kaikki uusiks :| Eli käy tyhjäkäyntiä sillee aaltoilevasti ja ajosta ku heittää kaasun pois nii jää jurnuttaa kovilla kierroksilla. Viriä metran hm 68cc, giannelli shot, 21mm phbg pipercrossilla 85 suutimella(koitan vielä 90 suuttimella ku sellanenki löytyy). Ei toimi ryyppy päällä sen paremmin..

Re: Tekniset ongelmat

15.7.2012 23:53

Noniin roxissa hieman ongelmaa ja oma tietämys loppui ...

Eli ajoin noin 30km matka-ajoa ei mitään kauheaa rääkkäystä vaan rauhallisesti 50km/h. No sitten roxi alkoi hyytymään ja loppuen lopuksi alkoi kuulua ihme rahinaa, aivan kuin hihna oisi ollut sanomassa itseään irti. No heti seis ja roxi sammuksiin, varikoppa auki ja hihna oli aivan normi kunnossa.

Siitäpä koppa kiinni ja polkemaan, mutta kuuluu ihme rahina ääntä ? Mutta silti hörähtikin käyntiin, mutta sammui saman tein ja kuulosti sen verran pahalle, että soitto kyydille ja roxi jäi odottamaan hakua.

Nyt kun sain roxin pihaan, ensin tarkistin pytyn tietysti = aivan uutta vastaava. No sitten kokeilin välystä kiertokangessa, sivuttais suunnassa about 1cm :o Onko aivan normaalia? No eihän siinä, kokeilin että kuuluuko rahina kun pytty oli poissa, niin vieläkin kuului.

Seuraavaksi variaattori auki ja vari pois. pyöritin kampiakselin päästä niin se systeemi siitä stefan edestä ( startin isomman rattaan päältä laukesi ja ne kuulat + jouset tuli ulos. No sitten se pienempi ratas pois, että sain sen suuremman käsiini niin se laakeri siinä suuremman rattaan sisässä näytti aika kuoleelle + kärsineelle. No kaikki hilppeet oli nyt poissa variaattori puolelta ja pyöritin kampiakselin päästä niin rohinaa ei enää kuulunut, välystä ei ollut sivu suunnassa mutta ylös alas oli sen verran, että kädessä tuntui hieman.

Mutta mitäs nyt? Mistä tämä rohina johtui ja tarvitseeko alakertaa alkaa avamaan ja mennä '' tuntemattomalle alueelle'' mitä en olekkaan vielä tutkinut :D

Eli voisiko olla vika vain variaattori puolella, vaiko sitten runkolaakereissa, tai jossain muualla?

Re: Re: Tekniset ongelmat

16.7.2012 0:00

Rajis- kirjoitti:Mikä helvetti voi boosterissa olla, kun ottaa vieläkin imuvuotoa vaikka oon yläkerran ja imukaulan/läppien tiivisteet tehny kaikki uusiks :| Eli käy tyhjäkäyntiä sillee aaltoilevasti ja ajosta ku heittää kaasun pois nii jää jurnuttaa kovilla kierroksilla. Viriä metran hm 68cc, giannelli shot, 21mm phbg pipercrossilla 85 suutimella(koitan vielä 90 suuttimella ku sellanenki löytyy). Ei toimi ryyppy päällä sen paremmin..


Tiivisteliimaa koklaa laittaa tiivisteen kera.


Ekille, siis ymmärsinkö, että kiertokanki liikkui ylösalas vähän? Jos sitä tekee niin alakerran remonttia kannattaa tehdä. Sivusuunnassa heiluntaa saa olla. Paljos tuo vehe on ajettu?
Viimeksi muokannut Zoneri päivämäärä 16.7.2012 0:07, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Tekniset ongelmat

16.7.2012 0:02

Siis jos tuntuu välystä kun otat kampiakselin päästä kiinni ja koitat liikutella sivuille niin silloin on runkolaakeri(t) vaihtokunnossa, siitä se rahinakin luultavasti kuului. Kiertokangen sivuttaisvälys on normaalia mutta pituussuuntaista välystä ei saa olla.

Re: Re: Tekniset ongelmat

16.7.2012 0:15

Zoneri kirjoitti:
Rajis- kirjoitti:Mikä helvetti voi boosterissa olla, kun ottaa vieläkin imuvuotoa vaikka oon yläkerran ja imukaulan/läppien tiivisteet tehny kaikki uusiks :| Eli käy tyhjäkäyntiä sillee aaltoilevasti ja ajosta ku heittää kaasun pois nii jää jurnuttaa kovilla kierroksilla. Viriä metran hm 68cc, giannelli shot, 21mm phbg pipercrossilla 85 suutimella(koitan vielä 90 suuttimella ku sellanenki löytyy). Ei toimi ryyppy päällä sen paremmin..


Tiivisteliimaa koklaa laittaa tiivisteen kera.

Tollasesta tiiviteliimasta teinki kaikki tiivisteet, ei luulis vuotavan..