Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

10.7.2011 0:19

Meilkeimpä joka ikisessä E-hyväksytyssä putkessa on samanlainen. Eli joku holkki alkukäyrässä.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

10.7.2011 1:21

Tai suppilo/kartioputki. Helposti poistettavissa kun poraa/hiooo kuristuksen hitsipisteet ja antaa varovasti taltta & vasara-yhdistelmää. Joissain tehareissa on lisäksi äänenvaimentimen päädyssä tai välipillissä kuristus. Tämän todentaminen onnistuu ruuvaamalla äänenvaimennin irti.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

11.7.2011 0:44

[Paljohan toi mun Tecnigas Tek tehari syö tehoi tost Stage6 sport pro 70ccst?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

11.7.2011 1:31

Varmaan joku pari heppaa. Vaihtaisin kyllä paremman putken, sais paremmin tehoa irti, ja konekki tykkäis enemmän.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

12.7.2011 7:07

Onko kukaan poistanut katalisaattoria Gilera purejet "ruisku"-03.
Jos on niin missä kohtaa katti sijaitsee putkessa?
Ei viittis pilkkoa koko putkee.

Pikaisia vastauksia

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

12.7.2011 11:04

Suorasuihkutusmalleissa ei ole laisinkaan katalysaattoria, sillä moottori alittaa päästönormit ilman sitä.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

12.7.2011 16:18

Mitä muute tuolla SR ditekin putkessa on, ku itekki tiedän tosiaa ettei kattia löydy mutta se putki painaa varmaa 10kg :D Jossaki oli kuva avatusta mut ei ny satu löytymää.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

12.7.2011 16:48

ainakaa siel ei oo tyhjää

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

12.7.2011 16:49

Näkymä on varmaan hyvinkin pitkälti tämmönen:

Kuva

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

12.7.2011 16:52

Hyvin mielenkiintoisen näköinen on kyllä. Mikä putki toi on?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

12.7.2011 16:57

Gilera Runnerin ja Piaggion NRG:n vakioputki.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

12.7.2011 18:48

Kertokaahan miksi se katalysaattori pitäisi poistaa putkesta, jos sellainen on sinne laitettu? Kattihan ei ole kuristus eikä havaittavasti vaikuta tehoihin. Olettaen että putki ei ole saanut reilummin runtua ja katti heilu sisällä irrallisena, en keksi yhtäkään positiivista seurausta sen poistamiselle.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

12.7.2011 18:53

Itsekkään en jaksaisi nähdä vaivaa katin poistoon, kun esim. minarellin vakioputki on niin törkeän tukoinen muutenkin. Ainoastaan jos on tukkeessa/poikittain ja heiluu siellä. Varsinkin kun harva meistä on niin hyvä hitsaamaan että saa siistillä saumalla umpeen tuon putken.

Paljon viisaampi idea ostaa vaikka gianelli go, niitä saa 40e käytettynä ja uutenaki halpa ainaki ulkomailla, voin luvata että on törkeän laiska mutta ei oo ainakaa kattia :D

Ex mopo meni 85 katillisella putkella näi ot:na, poisto ei auta mitää, mitä kokeilin katitontaki putkea.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

12.7.2011 18:55

///
Viimeksi muokannut Sampsu päivämäärä 28.10.2011 16:55, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

12.7.2011 18:57

Meeppä mopopuolelle.

Toiseksee tiedätkö miten noloa on kun mopo ei kulje mutta pärisee, tunnen jo nyt myötähäpeää.

3. Poraa reikiä putkeen/änkkään tai ota änkkä pois.

4. Kuuntele vittuilua ja ihmisten repeilyä.