1.10.2005 10:25
No huh huh , kysessähän on muovinen kappale johon tulee jo P240:llä selviä naarmuja ja tyyppi kertoo hiovansa 40-80:llä. Edes auton pelleistä ei hiota maaleja pois alle P80:sen.Barbi kirjoitti:Joyzy kirjoitti:En jaksanu käydä ettii mistää tälläst. Elikkä minkälaisilla hiomapapereilla ootte hionu katteita ennen maalausta. Oon nytte hionu 100 ja 240, minkälaisella sen jälkee kannattaa alkaa hiomaan ?
öö mä en ainakaan ite oo ikinä hionu 240 hienommalla katteita... 40-80 aloitettu ja sit siitä aina 240 asti se on ihan riittävän hienoa kohan vaan vetää pohjamaalin ennen varsinaista maalia...
23.1.2006 20:50
23.1.2006 20:58
juhana11 kirjoitti:joo eli ex omistaja oli kaatunu(minähän en kaatumista harrasta) ja ny o vasemmal puolel komiat naarmut, mitenköhän kannatas alkaa niit naarmui paikkailee, tarttisko maalat sit koko kate vai sekotuttaa maalit tai kattoo jostai värikartast, ettei tulis mitää sävy eroi??
23.1.2006 21:33
23.1.2006 21:45
sasu` kirjoitti:juhana11 kirjoitti:joo eli ex omistaja oli kaatunu(minähän en kaatumista harrasta) ja ny o vasemmal puolel komiat naarmut, mitenköhän kannatas alkaa niit naarmui paikkailee, tarttisko maalat sit koko kate vai sekotuttaa maalit tai kattoo jostai värikartast, ettei tulis mitää sävy eroi??
Maalaat vaan koko katteen, tai jos ne naarmut ei ole kovinkaan isot niin joku thyyning tarra siihen päälle
23.1.2006 22:17
23.1.2006 23:33
23.1.2006 23:54
24.1.2006 9:44
Nicky kirjoitti:No huh huh , kysessähän on muovinen kappale johon tulee jo P240:llä selviä naarmuja ja tyyppi kertoo hiovansa 40-80:llä. Edes auton pelleistä ei hiota maaleja pois alle P80:sen.Barbi kirjoitti:Joyzy kirjoitti:En jaksanu käydä ettii mistää tälläst. Elikkä minkälaisilla hiomapapereilla ootte hionu katteita ennen maalausta. Oon nytte hionu 100 ja 240, minkälaisella sen jälkee kannattaa alkaa hiomaan ?
öö mä en ainakaan ite oo ikinä hionu 240 hienommalla katteita... 40-80 aloitettu ja sit siitä aina 240 asti se on ihan riittävän hienoa kohan vaan vetää pohjamaalin ennen varsinaista maalia...
Muoviosia hiottaessa ei ole mitään tarvetta hioa P320:stä karkeammalla.
Maali kyllä tarttuu hienompaankin hiomajälkeen, kunhan vain käytetään pohjalla tartunta-ainetta ja kunnollista pohjamaalia. Tartunta-aine maksaa n.20 ¤/spray purkki ja saa automaalaamoilta.
Bassetti kirjoitti:Jos on suht' hyvätuloinen ja/tai harvoin mopoa naarmuttava äijä kuskina niin kannattaa tilata suosiolla uudet katteet rikkoontuneiden tilalle täältä. Tuolta löytyy alkuperäisosat lähes skodeen kuin skodeen. Sehän näissä muoviluodeissa on hyvä puoli että katteet ovat aika pieninä osina, joten aika halvalla saa naarmuuntuneen katteen tilalle ostettua uuden eikä tarvitse koko mopoa purkaa. Ainakin omassa Atlantiksessa on katteet aika pieninä osina purettavissa ja vaihdettavissa. Isoin kate on etukate, n. 180 euroa ja sivukatteet n. 100 euroa kappale. Jalkatilan kate ja polvien kohdalla oleva sisäkate maksavat kumpikin n. 50 euroa kappale. Ja nuo EP:n myymät katteet ovat alkuperäisiä varaosia eikä mitään universal-tarvikeosaa eli sopivat varmasti hyvin paikalleen ja tulee takuulla oikea värisävy. Itse olen aika tarkka katteiden suhteen ja vaihtaisin kyllä katteet suosiolla uusiin jos käyvisivät liian naarmuisiksi vaikken vielä ole kaatunut kertaakaan. Lisäksi olen aika tumpelo noiden käsitöiden kanssa enkä osaa alkaa korjailemaan noita katteita.
24.1.2006 14:52
24.1.2006 21:25
Ninja88 kirjoitti:Maalaa koko mopo kerran ku lähet maalaamaan..
Vanhat maalit pois hiomalla karheammasta hienompaan, sitten naarmuihin kittiä ja uutta hiontaa. Seuraavaks pohjamaali pariin otteeseen ja sit varsinainen maali, monta ohutta kerrosta. Lopuks päälle lakka tai vahaa.
Siis tiivisti kiteytettynä...
24.1.2006 23:27
Ootsä tosissas?? Tosta saa kumman käsityksen.. Vituiks menee, jos meinaat PÄÄLLEMAALATA naarmut jollain Sprayllä yms. Vedä ennemmin päälle värillistä vahaa ja korjauskynää.juhana11 kirjoitti:Ninja88 kirjoitti:Maalaa koko mopo kerran ku lähet maalaamaan..
Vanhat maalit pois hiomalla karheammasta hienompaan, sitten naarmuihin kittiä ja uutta hiontaa. Seuraavaks pohjamaali pariin otteeseen ja sit varsinainen maali, monta ohutta kerrosta. Lopuks päälle lakka tai vahaa.
Siis tiivisti kiteytettynä...
tuossa kyllä lukee että ONKO KELLÄÄN KOKEMUSTA PÄÄLLE MAALUKSESTA , kai sen nyt kuka vain tajuaa että kun maalaat koko katteen niin tulee varmasti paremip, mutta kun tarkoitus on kuitenkin päälle maalata naarmut eli miten se kannattaisi tehdä?kellään kokemusta millasen jäljen niin saa?
8.2.2006 22:45
8.2.2006 23:21
8.2.2006 23:22
apexi90 kirjoitti:miten/millä saa muoviosii kiilotettuu/hoidettuu ku mun jalkatilakattees on kauheet naarmut&kulumisjäljet ja ne pitäis saada peitettyy/poistettuu ilman maalausta..