Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
5.7.2012 12:58
Stefat + läpät? Bensansaanti?
5.7.2012 15:16
Veikkaan vahasti variaattorin puolen stefaa, että se vuotaa tai on rikki.
Antaa kipinää yms.?
5.7.2012 16:15
Joo ois taas tämmöne pikku kysymys: Roksin sain pelittämään iha perkelee hyvi ku laitto 17.5mm dello. Sain ajettua kaks päivää (80km) kunnes ennää lähteny käyntii. Sähköstarttu inisee paljon nopoeammin kuin yleensä ja polkiessa ei tunnu olevan mitään vastapainetta. Tsekkasin kipinän, bensat sun muut. Otin tulpan pois ja testasin niin ei paljoa painetta polkiessa tullut. Oma päätelmäni on se että step2 1200km ajettuun mäntään 75km/h vauhissa huuattaminen sulatti mäntään reijän. Sillä leiponu se ei ole...likkuu mäntä sen verra hyvi... Ite ihmettelen sitä et se lähti käyntti hetkeks vielä ninku kolmantena päivänä, mut ku aloin kaasuttaa nii sammu ja sen jälkee ilmeni noi oireet(ei käyntii...) Tosiaan todennäkösesti on se mäntä nytte sulanu tai jottai, ja uusi pitäisi hankkia...Nyt pitäs vaa tietää: mikä mäntä kannattaa hankkia. 50cc pyttylle, proreplica, tietenkisäädöt, vapaavirtausfiltteri ja 17.mm kaasarille? En mielelläni yli 50e haluaisi pulittaa.. Tiedän että kamala romaani ja ettei välttämättä tähän topikkiin sovi, mutta nakelkaapa jotai hyviä mäntiä, mitä tuolla budjetilla sais!
5.7.2012 16:25
Katso ensin varin puolen stefa, voi olla hyvin irti.
5.7.2012 16:34
Ja jos ekaks katot sen pytyn ja männän, että missä kunnossa on. Eikä leipominen meinaa että menee kone jumiin.
5.7.2012 20:22
Ei tämä tänne kyllä kuulu mutta laitetaan silti
Eli oon tilaamassa tuohon stagen sport pro:hon mäntäsarjaa, niin minkä mie valitsen tuolta sivusta jossa lukee "kolvtyp"? A-kolv,B-kolv,C-kolv vai D-kolv?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=17870
5.7.2012 20:38
Eli, A,B,C, vai D Mäntä jos en ihan väärin ymmärtänyt. Valinta riippuu ihan siitä miten paljon sun pytylläs on jo rullailtu jne.
5.7.2012 20:49
Onko sama homma tuola SA:lla ko siellä on vielä enemmän nuita valintoja
ja en kyllä yhtäään tiä paljon tuolla on ajettu
https://www.scooter-attack.com/shop/#!/en/Yamaha/Aerox-50-as-from-1999/Cylinders/Cylinder-Heads-and-Pistons/AS6PISTSPORT70-Piston-Stage6-Sport-Pro-70cc.htmlvarmaan jonku B tai c kannattee lyä paikalle? mutta tuossa SA:lla on aika monta vaihtoehtoa...
Haittaakohan tuommonen pikkunen muutaman millin "patti" tuossa pytyssä mitään?
ei ole mikään terävä, mutta tarviiko sen olla terävä katkomaan männänrenkaan?
tuossa vielä kuva:
5.7.2012 21:29
Miksi skootterin huippunopeus laski kun otin prikan pois??? Ennen meni 60kmh ja nyt vain 55kmh. Vireinä 17.5 lortto ja pakoputken kuri poistettu sekä 4.5 rullat (vakiot 5). En ymmärrä...
6.7.2012 1:22
Eli mulla on MBK Booster, jossa kiinni polinin 50cc, 19mm dellorto, gianellin tehari. Mopo lähtee hyvin käyntiin, mutta ei ota kierroksia ollenkaan. Olen kokeillut 60-90 kokoisia suuttimia, mutta suuttimen koko ei ole vaikuttanut mitenkään. Tulppa vasta vaihdettu ja kokeiltu toisia sähköjä eli niissä vika ei ole. En tiedä näinkö oikein, mutta kun otti ilmanputsarin pois niin kaasarista olisi tullut pakokaasua välillä:D läpät on kyllä uudet ja läppärunko näytti olevan kunnossa.
7.7.2012 18:26
Moi ! nyt ois kaikki roksissa kunnossa, mutta yksi asia vielä kalvaa ! skoba ei lähde heti kaasua painattaessa piikillä vaan siinä on noin 3-5sek viive
mistä tällainen johtuu? ollaan kokeiltu malossin vihr,sin,pun kytkinjousilla ja malossin keltaisella ja punaisella vastapaine jousella, mutta mikään ei tähän auta! rullat on 4.2g
pitäskö hommaa keveemmät rullat?
7.7.2012 21:34
samuppoika kirjoitti:Miksi skootterin huippunopeus laski kun otin prikan pois??? Ennen meni 60kmh ja nyt vain 55kmh. Vireinä 17.5 lortto ja pakoputken kuri poistettu sekä 4.5 rullat (vakiot 5). En ymmärrä...
Mikä skootteri mahtaa olla kyseessä? Onko rullien kevennys tietoon perustuva ja tarkoin harkittu peliliike vai pelkkää toivoa suorituskyvyn parantumisesta?
7.7.2012 23:50
samupoika:
Otitko samalla kurin pois? Hihna kulunut, jolloin prikan poiston takia luistaa viielä enemmän..?
9.7.2012 21:48
Juu elikkäs kuri poistettu ja rullat vaihdettu aikasemmin onnistuneella lopputuloksella. Nyt kun halusi hilata nopeutta sinne 7kympin pintaan ja nappas prikan pois ni nopeus sit laskiki. Tuo hihna onkin jo 15tkm vanha tiedä sitten vaikuttaako (?) Laitoin prikan takaisin, mutta nopeudessa ei päästy takaisin 61 vaan 57, joka kertoisi vian olevan myös jossain muussa. Skootterihan on yamaha jog.
9.7.2012 21:51
Kokeileppas vaihtaa se hihna jos on tosiaan 15tkm ajettu