Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

28.5.2012 15:10

ramba__ kirjoitti:Prikka pois.


Onko tässä sellane jonka voi vaan ottaa pois, vai pitääkö ostaa rajoittamaton holkki? En itse omista pulttipyssyä joten en voi avata ja kattoo

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

29.5.2012 15:49

Jompikumpi.. Jos on holkki niin viilaat sen "pykälän" siitä pois. Lainaa pulttipyssyä ja katso.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

29.5.2012 16:27

taas vaihteeks meni kierteet paskaks keewayn pytystä.. siihe mihi pistetää putken pultit.. se oli nyt m8 voiks sen suurentaa m10? vai halkeeks se sit jos siit tulee liian iso? vai onko mitää muita vaihtoehtoja ku ostaa uus pytty? just ostin uuen putken ja koettakaa veikata onko rahaa uutee pyttyy..

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

29.5.2012 16:34

Pistä vasta mutterilla?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

29.5.2012 16:41

toiselle puolelle saaa mut toiselle ei mahu mutteria taakse.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

1.6.2012 11:57

Miten ois korjaus irtokierteellä? Eli Helicoilit, Recoilit yms.
Tästä tietopläjäys aiheeseen http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=296.0
Nuo sarjat on tosin melko hintavia, mutta eiköhän sulta joku tuttu löydy jolla on vermeet ja korjaa kierteen pientä velotusta vastaan :)

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

1.6.2012 12:42

layeez kirjoitti:Onko tässä sellane jonka voi vaan ottaa pois, vai pitääkö ostaa rajoittamaton holkki? En itse omista pulttipyssyä joten en voi avata ja kattoo

Avaa variaattorinkoppa ja tunnustele sormella. Prikka liikkuu akselilla, holkki luonnollisesti ei. Saatat joutua vähän löysäämään hihnaa takavarin puolelta (purista hihnaa yhteen keskeltä) jotta prikka liikkuu, jos on liikkuakseen. Joka tapauksessa ei sitä varia tarvitse avata todetakseen tilanteen.

Variaattorin aukaisemiseen on lukemattomia muitakin keinoja kuin pulttipyssy, niistä lisää tietopankissa.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

1.6.2012 16:02

Pitäisi minarelli kone laittaa vesijäähyksi, sillä on nyt ilmajäähdytteinen.

Kysymys kuuluu:

Tietopankissa sanotaan, että Piaggion koneisiin tarvitsee avata vedenkierto. Minarellin koneisiin ei tarvitse, sillä veden sisään- ja ulostulot ovat moottorilohkon ulkopuolella?

Kiitos etukäteen kaikill vastanneille! + Onko joku löytänyt hyväksi todettuja sähköpumppuja? Boschilta sai muistaakseni hyviä?

+ Voiko vakio mallisen kytkikellon sorvata toimivaksi? ( ajatellen parempaa jäähtyvyyttä, meinaan tuon 70cc:n kanssa kuumenee pirun nopiaan.. ) vai kannattaako ostaan suoraan uus kytkinkello? Stage 6 wingbell tai vastaava.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

1.6.2012 18:57

Uus kytkinkello vaan, esim. juuri tuo Wingbell joka maksaa n.38€. Minarellissa tosiaan tulee tuo vesipumppu siihen magneetonkopan päälle, ei tarvi lohkoja modailla. Sähkönen pumppu kannattaa, jos haluat kaiken tehon takapyörälle, mutta mekaaninen on varmempi ja ei niin vikaherkkä.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

1.6.2012 20:01

Sunnuntaiajelua tullaan tällä vain harrastamaan, joten sähkönen pumppu tulee.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

1.6.2012 23:33

Kyllä sanoisin sähköisen pumpun olevan vähintään yhtä varma, kuin mekaanisen. Kummasti ne toimii muissa menopeleissä, joten mikä tekee siitä epäluotettavan mopossa. Toki käyttäjästä johtuvat virheet ovat mahdollisempia, mutta kyllähän rautakangenkin saa poikki.

Solikka, päättelit aivan oikein, eli Minarellin nestejäähdytteisessä vaakakoneessa on nesteen ulos- ja sisääntulo sylinterissä, joten lohkoja ei tarvitse modata nesteen kiertämistä varten.

Tässä on hyväksi todettu pumppu.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

2.6.2012 13:02

Tietopankki kirjoitti:Ihan aluksi pitää tehdä selväksi, että mekaaninen pumppu on ehdottomasti parempi valinta päivittäiseen ajoon.

Kirjoittajat: jKoljo & Shape


Eli muutaman kerran viikossa tällä tullaan rälläämään, ja aikomuksena on saada kaikki tehot irti osilla joita hankin, joten tietopankinkin mukaan sähköinen pumppu olisi minulle sopiva vaihtoehto..

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

12.6.2012 0:22

Tota noin, paha sanoa et luetaanko tää menopeli mopoksi vai skootterisi koska tässä on ketjut, mutta ei vaihteita mutta jokatapauksessa. tämä on ns.mökkimopo, sellanen aika pieni, minkälie rungosta kasattu, kottikärry renkaat omaava, moottori on ilmeisesti jostain ruohonleikkurista ( 3.5hp tecumseh) ei hajuakaan että montako kuutioinen ja max nopeus varmaankin about ~30kmh :D osaisko kukaan neuvoa tai edes arvailla miten tästä saisi lisää tehoa.irti ?:D koko mopo on varmaan yli 10vuotta ainakin vanha, mutta ajettu maximissa 50km :D tuttuni siis rakensi tämän mulle kauan aikaa sitten joten tää on itserakennettu :D jos joku viitsisi edes arvailla että miten saisi lisää tehoa irti ... :D aika mahdoton tehtävä mutta yrittäkää ees ;D

edit. toki välejä pidentämällä mutta tehot voi loppua kesken .

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

12.6.2012 20:49

Jos halutaan tehoa nii eiköhän se ensimmäinen kohde oo moottori, eli siitä varmaan kannattas pistää enemmän infoa.
Yleisesti noi ruohonleikkurin koneet ainaki leikkureissa on "rajotettu", eli ei kierrä nii paljoo ku pystyy, en sit tiedä onko tohon mopoon jätetty orkkiskaasari, vaihdettu joku oikee tai laitettu kiertämään sen maximin. Jos rajotin on pois nii voi pidentää välejä, mut leikkurin koneet luonnollisesti pamahtaa hetken ajon jälkeen max kierroksilla. Oon nähny ja kuullu kymmenittäin leikkurin moottoreita joista koko kanki tullu pihalle

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

13.6.2012 12:03

Osaisko joku auttaa kun gilera dna 50cc ei oikein kierrä eikä kule.Putsasin kaasarin mut ei auta yhtään.Mihin asti tämmösen pitäis kiertää.Rupee pätkii jo 6000 ja sit kun huuattaa niin pääsee 8000 mut alkaa pätkii.Mopo on vakio.Oisko tulppa vaihtoa vaille.