Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

6.7.2011 23:19

Missä kohtaa on Tecnigas Next-R:rän piikki oikeen? Se o vähä hukassa väärien kytkinjousten takia, joten, mikä näist Malossin 1,6 (valkoinen, löysin) -> 2,2 (musta, kirein) olisivat optimit kyseisen putken kanssa? (Ja tietenkin kokoni takia että jaksaisi vetää.)
Linkkiä kierroslukutaulukost: http://www.apriliaforum.com/forums/show ... p?t=226077

Meinaako noi palkkialueet sitä että palkin alkupäässä nappaa kiinni ja pitää sen tehoalueen palkin loppuun saakka?
Mitkä ois parhaat, laitteena Kymco Super 9 AC vakio pannulla ja vakio 14 mm Keihin PB:llä joka jaksaa vetää yllättävän hyvin, kytkimestä on enää kaikki kiinni.. Laitteessa on myös Multivar 6,7 gr rullilla, vakiona oli 8,5 gr, jotkut 4,7 - 7,0 gr ton kanssa?
Olen aikuinen kuski ja eihän tuommoinen pikkuskootteri paljoa jaksa vetää virittämättä meikäläistä.. Auttakaa miestä mäessä kun hyytyy sen kytkimen takia kun se ei pidä sitä vauhtiaan yllä vaan se kytkin ottaa aivan liian alhaalta.. Ja kytkimessä on tällä hetkellä Malossin keltainen +15% vastapainejousi, ja hihnana Dayco kevlar racing (Anteeksi offtopic mutta ilmoitimpa nyt kumminkin.) Skootteriin on tulossa Malossi Fly clutch, ja siihen kytkinjousipaketti eri kireyksisiä, koska vakio kytkimeen ei sovi mitkään kytkinjouset, vaikka kuinka olen etsinyt ja haluaisin mahdollisimman paljon suosia Malossia. Testasin tänään paljonko laite menee tasasella, tasaisilla kierroksilla piikkiin yltämättä ja 70 se kulki mutta pienissäkin mäessä heti hyytyi 50 paikkeille.. Kunnon jyrkässä alamäessä keräsi vauhtia jotakin 90 paikkeilla ja yli mutta ei 100 yltänyt. Tietyssä kohtaa laite nykäisee mukavasti, jossain 50 paikkeilla ja siitä 60 Multivarin ja vpn ansiosta mutta siihen se jääkin sen piikin tulemattomuuden takia..

Kiitos vastaajille jo etukäteen.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

7.7.2011 16:26

Gilera Runner Purejet -04 kyseessä: eli olen nyt selannut noita tehoputki keskusteluja kymmeniä sivuja ja ei yhäkään hajua millainen putki olisi hyvä ostos/sopiva vesijäähyiseen ruiskukoneeseen.

Kokoonpano olisi siis seuraava:
Malossi multivar
Malossin 70cc kitti Malossin ecun kanssa (sylinteri vaihtuu ehkä tehokkaampaan myöhemmin joten putkessa saisi olla varareserviä)
jäykemmät kytkinjouset/vp-jousi tietty sekä keveämmät rullat.

Ongelmana lähinnä löytämieni putkien sopivuus purejettiin joten vinkit eivät olisi pahasta.Kiitos etukäteen!

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

7.7.2011 23:38

Mikä malossin pytty on? Sporttiko? Putkeks nyt kannattais pistää Stage6 Pro, tai R1200 jos aiot vaihtaa tehokkaamman pytyn. Luulisin että Pro:ta ainakin löytyy.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

8.7.2011 3:17

Eiköhän se sport ole tuon Malossin kitin mukana :)

Stage6 Pro:ta en ole Purejettiin löytänyt. Eli alkaa näyttää joko Yasuni R "budjettiputki" tai 80e lisää ja Polini SuperRace. Polinissa liene enemmän potentiaalia jos nälkä kasvaa syödessä. Ei tuohon nyt kuitenkaan mitää liki 400e:n high end putkea kannata tuhrata.

Ehdotuksia?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

8.7.2011 8:59

Laita Gianelli Shot. ;)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

8.7.2011 13:39

Tuo on itselle aika tuntematon putki ja ei siitäkään näytä löytyvän Gileraan sopivaa mallia? V2 löytyy Runneriin mutta ei pureen.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

8.7.2011 14:02

Eiks noissa ole sama mosa? Vai onko tuossa joku erimerkin kone ku piaggio?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

8.7.2011 14:58

On sama moottori mutta silti esim. suomalaisilla sivuilla (ja joillain muilla) maininta "ei käy purejet malliin". Easypartsilla on myös eritelty purejet ja runner sopivuuslistassa, ja purejettiä ei listasta löydy. Kaasutinversiot samasta moottorista kyllä ovat listalla.
Tietty varmuuden saan kun laittelen sinne viestiä mutta kyllä 99% varmasti sanovat että ei passaa.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

8.7.2011 22:34

Kuinkas yleistä näissä skootterin tehareissa on, että äänenvaimennin karstoittuu todella paljon? Kaverilla on nimittäin joku Yasunin putki, ihmetteli kun kulkee vain 45-50 kun ennen kulki 70, nyt kun otti änkän kokonaan pois niin kulkee ainakin 75? Mahtaisikohan 2t-mixin käyttämisellä olla osuutta änkän tukkoisuuteen? :nörtti:

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

9.7.2011 0:40

onko tuo jokin kuristus? jos on niin millä tuon saisi pois?
putki on siis gianelli go

http://tinypic.com/view.php?pic=2nkml4m&s=7

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

9.7.2011 1:16

haraa kirjoitti:onko tuo jokin kuristus? jos on niin millä tuon saisi pois?
putki on siis gianelli go

http://tinypic.com/view.php?pic=2nkml4m&s=7


Onhan tuo kuristus, sen saa pois helpointen dremelillä tai poraamalla.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

9.7.2011 11:07

Jamppa^ kirjoitti:Kuinkas yleistä näissä skootterin tehareissa on, että äänenvaimennin karstoittuu todella paljon? Kaverilla on nimittäin joku Yasunin putki, ihmetteli kun kulkee vain 45-50 kun ennen kulki 70, nyt kun otti änkän kokonaan pois niin kulkee ainakin 75? Mahtaisikohan 2t-mixin käyttämisellä olla osuutta änkän tukkoisuuteen? :nörtti:


Ei se äänenvaimennin yleensä karstoitu, muistaakseni noissa yasunin putkissa on kuristus änkässä nii voi olla et se on menny tukkoon jos sitä ei ole otettu pois.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

9.7.2011 12:55

Jaa, täytyypi kaverill tuosta sanoa, ja änkkä on varmaankin suhtkoht helppo purkaa kurin poisottamiseksi?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

9.7.2011 14:39

On, parit ruuvit irti niin kuori jo lähtee irti.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

9.7.2011 23:53

Kesäpallo kirjoitti:Ihan näin perusinfoa vaan; Tecnigas Trek -pakoputkessa on kuristus heti alkukäyrässä. Suppilo yhdellä hepillä kiinni. Muita kuristuksia putkessa/äänenvaimentimessa ei taidakaan olla.

Onko Next-R:ssä samanlaine kuri?