Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

18.9.2011 23:27

Reetuhai2 kirjoitti:No voihan sitä avartaa, jollaki kaiverrat, mutta en olis niin varma että tulee kovin hyvä enkä ite tuskin lähtis tekee.

Taidanpa vaan suosiolla hommaa isomman, mut nyt ku tääl kaasutin puolella ollaan niin voisin kysyä tässä samalla, että johtuuko tämä edes imukaulasta, eli:
Tekniikkana on Malossi Sport, Gianelli Reverse, Dellorto 19mm PHBG 110-suuttimella, Pipercross, Stage6 etuvariaattori, ja tarvittavat säädöt on kohillaan ainakin variaattorin puolella. Vika on siis siinä että ei pysty ajamaan kun 2 tai 3/4 kaasulla, mutta toimii moitteettomasti niin eli vääntää, kulkee sen 66-68 ja vääntää ja kiihtyy erittäin hyvin ylämäkeen, jopa nostaa nokkaa lähdettäessä liikkeelle. Mutta kaasu pohjassa kiihtyy huonosti, huonommin kun pintakaasulla, ei röpötä, ehkä vähän kuuluu sellasta "BOOO" mutta kulkee eteenpäin eikä meinaa sammuilla kuten yleensä booaamisella tarkotetaan. Eri kokoisia suuttimia oon kokeillu(76, 95, 102, 110), seosruuvi on vakio asennossa eli 1½.

Eli toimii muuten täydellisesti mutta ois kiva jos täydellä kaasullakin vois kiihdytellä ja ehkä huippujakin tulis ku sais sen toimimaan.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

19.9.2011 8:45

Koitappa vielä isompaa suutinta.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

19.9.2011 9:10

Eiks ku boooaa täydellä kaasulla meinaa että saaa liikaa ilmaa? Eli isompaa suuntinta vaan. :)

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

19.9.2011 9:23

Saa liian vähän bensaa. Aina saa joko liikaa tai liian vähän bensaa.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

19.9.2011 16:35

Missä asennossa neulan sokka on? Siirrä keskimmäiseen jos ei ole jo siinä.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

19.9.2011 18:10

Mutat eipä neula täyskaasulla mitään vaikuta.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

19.9.2011 18:36

Nèmesis, oothan ottanu suuttimen alta sen metallilevyn joka kuristaa bensan saantia?
Tuokin on aika yleinen ongelma.

Ottakaa nyt jo huomioon se, että jos se saa ihan liikaa bensaa niin se voi ilmetä myös "BOOOO"

Jos olisin Nèmesis niin kokeilisin vaikka 92 kokoista suutinta.
Tämänkin asian on jo moni mun tietääkseen sanonut.

Meilläpäin on kymmeniä mopoja jotka käy ihan liian rikkaalla ja sen takia booaavat.
Omistajat tunkevat vieläkin isompia suuttimia ja taivastelevat miksei toimi.

Ei se ratkasu aina löydy isommasta luvusta?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

19.9.2011 20:11

Paljo muute auttaa iha oikeasti 21mm kaasari ton 17,5mm tilalle, ku on viilattu ilmajäähy airsal, TG RS2, varihilppeet uusittu, s6 läppärunko ja tämmöstä, eli perus sporttisetti.

Aattelin vaa et jos halvalla saa ni voisha sitä kokeilla, mut tuoko se nyt älyttömästi tehoa lisää.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

20.9.2011 6:57

Kyllähän siinä tuntuva ero pitäis olla, on toi jo sen verran iso muutos. Eri asia olis joku 17,5->19mm.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

20.9.2011 16:59

Mut kapaisin iha konkreettista tietoa, että huiput, kiihtyvyys ja kaikki, kokemuspohjalta, ei viitti alkaa rahaa tunkemaa sen takia lisää et se saattaa vähä perseessä tuntua.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

20.9.2011 20:43

J-P@ kirjoitti:Nèmesis, oothan ottanu suuttimen alta sen metallilevyn joka kuristaa bensan saantia?
Tuokin on aika yleinen ongelma.

Ottakaa nyt jo huomioon se, että jos se saa ihan liikaa bensaa niin se voi ilmetä myös "BOOOO"

Jos olisin Nèmesis niin kokeilisin vaikka 92 kokoista suutinta.
Tämänkin asian on jo moni mun tietääkseen sanonut.

Meilläpäin on kymmeniä mopoja jotka käy ihan liian rikkaalla ja sen takia booaavat.
Omistajat tunkevat vieläkin isompia suuttimia ja taivastelevat miksei toimi.

Ei se ratkasu aina löydy isommasta luvusta?

Tuossa metallilevy hommassa vois olla jotain perää, neulan sokka on keskimmäisessä niinku kuuluukin, ja nimen omaan se booaus on enemmän sellasta että se ei saa bensaa tarpeeks luistin asentoon nähden, ainakin kun mulla on ennen booannut se on ollu sellasta boo ja oireilee kun kääntäisi virranpois, mutta nyt on niin että se kulkee ja kiihtyy mutta huonommin kun esim pintakaasulla. Kokeilen vielä kattoo onko siinä jonkinlainen metallilevy. Sivuutin siksi tuon 92 suuttimen kokeilun koska olen kokeillut 95 suutinta ja tuskin se 3 numeroa pienemmällä suuttimella yhtään sen paremmin toimii.

EDIT: Tarkistin kaasarin vaihdoin 102 suuttimen, nyt toimii täydellä kaasulla, mutta booaa vähän lähdettäessä liikkeelle...ja kaasu hirttää täydellä kaasulla todella usein, johtuu siitä helvetin pitkästä jousesta varmaan joka jää kiinni johonkin.

EDIT2: 102 suuttimella booailee tosi paljon varsinkin lähdössä, täydellä kaasulla ei niinkään. Ja kiihtyy huonommin kun 110 kokoisella suuttimella. Voisiko joku keskustella minun kanssa YV:eillä tästä ongelmasta niin hoituu nopeammin pois alta.
Viimeksi muokannut Nèmesis päivämäärä 21.9.2011 17:17, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

21.9.2011 17:09

Tietääkö kukaan malaguti phantom f12 vm.98 vakosuutimen kokoa?Tai minkä kokonen kannattais laittaa kun on tecnigas next-r tehari ja prikka pois?Ja oon aatellut ostaa viä multi varin.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

21.9.2011 19:09

Tietääkö kukaan mikä kaasuttajassa on vikana jos sinne menee pensaa, mutta moottoriin ei riittävästi?

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

21.9.2011 19:28

Gilerafan kirjoitti:Tietääkö kukaan mikä kaasuttajassa on vikana jos sinne menee pensaa, mutta moottoriin ei riittävästi?

Todennäkösesti suutin tukossa, tai neulaventtiili.

Re: Keskustelua kaasuttimista #3

21.9.2011 19:29

Mitä tarkoitat riittävällä?