Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

21.6.2011 8:37

Laitetaanpas vähän tietoa Hebon Perfomerista ja Stage6 Pro Replicasta. Moni varmasti tietää, että S6:en on tehokkaampi, mikä myös pitää paikkansa jos noita kahta vertaillaan, mutta Hebo on yllättävänkin tehokas. Hebo on erittäin ylävääntöinen putki, alkaa vetämään vasta todella ylhäällä, mutta vetää sitten kyllä aivan loppuun. S6:en alkaa vetämään aikaisemmin ja vetää myöskin loppuun saakka. Piikkien tehokkuus on lähes sama, mutta S6:en vie siinä vain vähän.

Sitten moni, jotka ovat putkea hommaamassa niin kiinnostaa huiput. Hebolla 86,7 @ GPS. Säädöt: 17,5mm Dell'rto, S6 imukaula, läppäventtilli ja hiilikuitu läpät, Motoforce kuriton putsari, S6 SP etuvari, hihna, R/T kytkinkello, S6 etulautanen, 4,75 rullat, S6 mediumi kytkinjouset ja 15% vp. S6:lla 90,3 muuten samoilla paitsi 22%.

Eli jos näistä kahdesta pitäisi valita on Pro Replica valinta. Tehokkaampi, halvepmi ja tyylikkäämpi. :)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

21.6.2011 9:18

Tuli tosiaan vähän hulluuteltua ja nurin mentyä, mutta onneksi putkeen ei tainnu tulla mitään näkyviä vaurioita. Ihan siihen päähän tuli pikku lommo, mutta eipä tuo ajossa paljon mahda haitata. =P Pitää tosin vaihtaa vakioputkeen nyt hetkeks että saa vakuutusyhtiölle kuvat mutta eipä voi mitään. :D

Niin ja tosiaan, Leovince ZX-R:ää oon tässä nyt testaillut ja hyvin pelittää. Äänet on luvatun alhaiset, sanoisin että vakioputken tasoa, mutta vähän möreämmät ja hieman korkeammat. Ja hyvin jaksaa vääntää. =)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

21.6.2011 22:53

Millanen putki toi yasuni z on? onko hyvä 70cc kanssa? onko siinä paljon eroa verrattuna tollaseen top performancen nardo replica putkeen? paljon maksaa uutena?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

2.7.2011 18:04

http://moponviritys.blogspot.com/2010/0 ... ennin.html Vois melkeen kokeilla. Kun moni on tehnyt silleen että on lisännyt tehariin siihen kohtaan mihin änkkä tulee niin jonkun prikan, milloin pakokaasulle jää pienempi pakoaukko ja on tuonut tehoo vaik kui paljon lisää. Kumpi kannattais tehä tehojenpuolesta? Lisätä se prikka vaiko porata noi änkän sisällä olevat levyt? Onks kellään ees kokemusta? Stage6 Pro replicalle oisin tekemässä nuo.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

2.7.2011 19:29

Sori, mutta mitähän ihmettä? Kannattaakohan ihan kaikkea uskoa, mitä joku kirjoittaa blogissaan?

Ensinnäkään S6 Pro Replican vaimentimessa ole mitään levyjä tai vastaavia, jotka haittaisivat pakokaasujen virtaamista. Toisekseen sen prikan lisääminen taas haittaisisi kaasujen liikkumista ja luonnollisesti paisuntakammion paineilpulssit eivät tällöin resonoisi oikein.

Parempi, että jätät nuo viritykset sikseen teharin kanssa, sillä ylimääräisten patenttien teko ei varmana tehoa tuo. Lisäksi koventuneet äänet aiheuttavat varmasti negatiivista asennetta mopopoikia kohtaan muissa ihmisissä.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

2.7.2011 22:02

Mistä on edes tullut sellanen juttu että joku olis pistäny änkän alkuun prikan tuomaan tehoa? Joku joskus ajatteli sillä tavalla rajoittaa tehoa, mutta ei nostaa...

Ja eikös noita ihme levyjä ole joidenkin putkien paisarissa, eikä änkässä. ja niitä levyjähän ei kannata poistaa paisaristakaan.

Tietenkin PV:n vakioputken änkässä on ne kaks ihme levyä, mutta kaikki sanoo että niitäkään ei kannata poistaa.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

5.7.2011 23:40

Alko taas kerran himottelemaan tehari aeroxiin... Kaasalaiselta aattelin tilata... Stage6 pro replicaa ei näytä olevan, eikä ollut keväälläkään. Hyvä hinta/laatusuhde olis hyvä olla kohillaan.

Gianelli extra cr? Laser x-pro?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

6.7.2011 0:13

Jos teho kiinnostaa, niin Laser X-Pro. On ehkä paras putki pro replican jälkeen 50cc:lle. Tai sitte ostat käytetyn pro replican.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

6.7.2011 0:31

Reetuhai2 kirjoitti:Jos teho kiinnostaa, niin Laser X-Pro. On ehkä paras putki pro replican jälkeen 50cc:lle. Tai sitte ostat käytetyn pro replican.


Jeps, sitä aattelin, että hommais syksyks kun alkaa opiskelut uudessa paikassa.

Paljonko veikkaat huippunopeudeksi jos laittaa +15 vp- ja kytkinjouset ja rullat tuon kanssa? Tietysti myös suutin. Saisiko 80-90?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

6.7.2011 0:33

Jaa-a, en oo roxien sielunelämään perehtyny, mutta kai se jotain 75-85 ehkäpä vois mennä. Paha sanoo kun ei oo kokemusta roxeista.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

6.7.2011 0:36

Reetuhai2 kirjoitti:Jaa-a, en oo roxien sielunelämään perehtyny, mutta kai se jotain 75-85 ehkäpä vois mennä. Paha sanoo kun ei oo kokemusta roxeista.

Njees, ehkäpä tuota 80 veikkaisin. Stage6 on kyl oudosti kadonnut kaasalaiselta...

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

6.7.2011 11:46

S6:n osat ovat erittäin suosittuja niin ne häviävät nopeasti. Hommaat vaan sen Replican niin saat kulkemaan oikeillä säädöillä + 80. :)

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

6.7.2011 14:56

Osta gianelli extra cr, itellä kulki pelkällä putkella 84 tasasella ja tietenkin oikeilla säädöillä ja prikka pois.
Gianelli extra ottaa tosi repäsevän piikin ja lähtee sutien liikkeelle. ;)
Ite kun ostin easylta niin maksoi 100e eli hyvä/hinta laatusuhde.

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

6.7.2011 18:13

Apua kaivattaisiin, päätöksenteko on hankalaa :)

Pyöränä siis Benelli 49X, mikä mahtaa olla paras tehoputki, kun kaasuttimena on Dellorto 17,5?

+15 vp ja kytkinjouset tilaisin toki samalla, multivari on kaapissa ja venailee vaan rullia, mitkähän mahtas olla ok?

Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

6.7.2011 21:41

_keijomies_ kirjoitti:Ite kun ostin easylta niin maksoi 100e eli hyvä/hinta laatusuhde.


Niin muttei maksa enää. ;) Pari kaveria, jotka ovat vaihtaneen Extran Replicaan niin sanovat, että Extra on lussumpi kuin Replica, ja itse olen samaa mieltä. Omat tulokseni eivät tosin aivan ole vertailukelpoisia koska Extralla ajaessa oli hieman löystyny vp, mutta silti..