28.6.2014 18:26
-Zone- kirjoitti:Samaa paskaa ne kaikki kiinan nelarit on.
9.7.2014 21:58
9.7.2014 22:24
Akilrl kirjoitti:heti ku paine sylinterissä kasvaa ja sit vaan pumppaa. Hetken ku yrittää niin pumppaa jo tyhjäkäynnilläki
10.7.2014 0:26
-Zone- kirjoitti:Akilrl kirjoitti:heti ku paine sylinterissä kasvaa ja sit vaan pumppaa. Hetken ku yrittää niin pumppaa jo tyhjäkäynnilläki
Olisiko tästä suomenkielistä versiota
10.7.2014 1:16
10.7.2014 1:39
-Zone- kirjoitti:No puristusten vuoksi se ei kannen välistä kyllä vuoda se on varma. Kyllä siihen muu syy on jos kansi valskaa. Tuo sun kaasun pumppaamistarve viittaa kyllä ihan sinne kaasariin ja nekään oireet ei tuohon kanteen sovi. Näissä kun sen pitäisi aika tavalla vielä puskea öljyäkin sieltä kannen välistä mikäli se vuotaa.
Ihan ensiksi tutki se kaasari läpikotaisin, sen jälkeen imukaula ja bakeliitti. Niistä bakeliiteista kun murtuu palanen jos liikaa kiristää imukaulaa ja sitten se vetääkin jo sokeaa ilmaa välistä. Bensahanan toimivuus kannattaa myös varmistaa. Niitä oli itsellä useita sohloja kunnes kyrpiinnyin mokomiin alipainepaskoihin kokonaan ja nyt on ollut jo pitkään käytössä manuaalihana. Ei enää yhtään ongelmia silläpuolen.
Sen jälkeen tutkitaan SAC (secondary air cleaner ) mikäli sun mallissa on se. Kaikkein järkevintä on poistaa mokoma paska kokonaan käytöstä. Ne aiheuttaa usein ongelmia ja savua se voi lykätä tuon kautta pihalle aika paljonkin.
10.7.2014 4:53
Akilrl kirjoitti: (käy siis itekseen pumpaten, en itse pumppaa)
10.7.2014 10:23
-Zone- kirjoitti:Akilrl kirjoitti: (käy siis itekseen pumpaten, en itse pumppaa)
Nää sun selityksesi on kyllä..
10.7.2014 13:30
10.7.2014 16:10
-Zone- kirjoitti:Tuota nimitetään tyhjäkäynnin vaeltamiseksi ja ensisijainen syy niihin on imuvuoto, mutta väärä bensapinnan korkeus voi olla toinen mahdollinen syy. Myös tuo että kaasua käännettäessä se pyrkii sammumaan viittaa polttoaineen vähyyteen. Bensapinta saattaa olla liian alhaalla eli että se hörppii välillä suuttimen läpi ilmaa. Tietysti takerteleva neulaventtiili voi tehdä samaa. Samaten bensahana jos se ei virtaa riittävästi. Hanan heikkoon virtaukseen voi myös olla niinkin arkinen syy kuin puutteellinen tankin korvausilma. Se on ollut näissä kylläkin harvinaisempi vika.
Bensahanoissa on ollut useinkin sohlomisia ja kaasaritkin nyt tunnetusti on vähän mitä on. PItsellä on yksi cvk:n kopio PD19J jossa kaikista putsauksista ja muutoksista huolimatta on kuollut kohta siirryttäessä tyhjäkäyntipiiristä pääsuutinpiirille. Se vaati myöskin aika poikkeuksellisen tyhjäkäyntisuuttimen ylipäätään toimiakseen verrattaessa toiseen samanlaiseen samassa moottorissa. Uutena sen ostin ja aina se on ollut samanlainen. Epäilen että siellä on jokin valuröpö yms osittainen tukkeentuma suutinputken sekoitusilmakanavassa. Toisessa kaasarissa taas oli se neulaventtiiliongelma josta aiemmin jo kirjoitinkin ja sekin siis uudesta saakka.
Jos ryyppysuutin on tukossa ja ryyppy vielä päällä oireet on samat kuin imuvuodossakin oireiden poistuessa kun ryyppy menee pois päältä. Kylmänä käyntiin saaminen on tietysti siinä tapauksessa työlästä.
Kyllä mä edellelleen ja entistä vahvemmin epäilen syyksi polttoainepuolta. Joko imuvuoto tai sitten se hörii suuttimen kautta sekaan ilmaakin. Oireet viittaa siihen. Tietty jos se vuotaa kannen välistä niin korjaa tietenkin se, mutta kovien puristusten vuoksi se ei kyllä vuoda. Jos vuotaa, niin siihen on jokin muu syy. Pistit että venttiilit on uudet. Onhan ne myös asianmukaisesti läpätty tahnalla? Oireet ei kylläkään suoranaisesti viittaa niihin, mutta varmistelen nyt vain.
Se ettei se lähde tyhjäkäynnillä käyntiin johtuu mitä luultavimmin tyhjäkäyntiruuvin ja seosruuvin väärästä säädöstä. Seosruuvihan vaikuttaa vain tyhjäkäyntialueella. Eli ensin kierrä tyhjäkäynti niin isolle että se käy tyhjäkäyntiä, sitten hae seosruuvilla kohta jossa moottori käy suurinta kierroslukua. Sitten tyhjäkäynti sopivaksi ja varmistetaan vielä seosruuvilla ettei löydy kohtaa jossa kierrokset taas nousee. Tämä säätö tehdään aina vasta normilämpöselle koneelle. Seosmittarilla mitattuna näin tehty säätö on ideaalista hivenen laihan suuntaan, mutta ei vaarallisen paljon ja paremmaksi sitä korvakuulolla harvemmin saakaan.
Kumpikaan säätö ei tosin aiheuta käynnin vaeltelua ja se tulisi ensin selvittää. Imuvuoto on ensisijainen, sen jälkeen bensapinnan korkeus ja polttoaineen virtauksen riittävyys. Se pitkäiskuinen kampura muutes ei pitäisi vaatia sylinterin alle korotuspalikkaa sillä siinä on lyhyempi kiertokanki kuin vakiossa, mutta jos olet squish band:in mitannut että korotusta se vaatii niin sitten se vaatii. Näissä on ollut niin paljon koneistusvirheitä että kaikki on mahdollista. On mullakin 2 kpl 72cc sylinteriä joista naraku on 0,10mm matalampi kuin tuo merkitön.
Mä itse olen puristussuhdemuutoksissa tehnyt muutoksia aina ensisijaisesti työstämällä ainetta männän päästä. Tämä siitä syystä että puristussuhdetta taas nostettaessa ei tarvitsisi kantta laskea niin paljon kun männän uuteen vaihtamalla sitä saa taas helpommin. Toki palotiloihinkin on tullut koskettua mutta muotoilussakin olen pyrkinyt välttämään suuria puristussuhteeseen tekeviä muutoksia. Männän päätä työstänyt ensisijaisesti.
10.7.2014 19:01
10.7.2014 21:35
-Zone- kirjoitti:Joo se on vähän sellainen kun osa kysyjistä on hädin tuskin 15 täyttänyt ja tekninen tietämys rajoittuu legopalikoiden yhteenliittämiseen niin siksi kyselen välillä tyhmiä. Kuten venttiilien läppäilystä yms. On tällä nimittäin joskus ollut niitäkin jotka on ne vain vaihtaneet kanteen ja sitten ihmetellään kun molemmat venat valskaa ihan uusilla osilla.
-Zone- kirjoitti:Oletettavasti olet sen nokan ajoituksen tarkistanut kasatessa. Se voisi selittää sen yskimisen. Toinen mm. mahdollinen on venttiilin ajoittainen takertelu ohjaimeen, mutta se käytännössä tarkoittaa lähes aina sitä että venttiililautanen on ottanut kontaktia männänpäähän jolloin venan varsi hivenen taipuu ja alkaa takerteleen. se tosin tietysti tarkoittaa että vena alkaa myös valskaamaan. Olisi hyvä saada paikannettua minne se yskii. Löystynyt vauhtipyöräkin voi yskiä imu tai pakopuolelle kun sytkän perusennakko heittelee.
-Zone- kirjoitti:Joo sen pitkäiskuisen kampuran kanssa ei normisti kuuluisi joutua käyttään korotuspaloja mutta koneistuksethan näissä on usein sinnepäin. Mäkin jouduin jyrsiin lohkoa jo 72cc sylinteriä laittaessani. Syy:
Toisella foorumilla "kani" niminen käyttäjä sai uuden kannen jonka koneistukset oli tätä tasoa..
http://aijaa.com/img/b/00570/12710939.jpg
-Zone- kirjoitti:Ja ihan varmistukseksi eihän se sylinterin alapään koroke peitä öljykanavaa kanteen. Öljypumpultahan tulee öljykanava pinnapultinreikää pitkin venttiilikoneistolle.
11.7.2014 13:49
13.7.2014 17:36
13.7.2014 20:06