Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

19.5.2012 18:49

Joku johto kulunut ja vetää maihin/maa johto irti.. Putsaa myös kaasari ja kato läpät varmuuden vuoksi.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

19.5.2012 20:17

Gogge kirjoitti:Joku johto kulunut ja vetää maihin/maa johto irti.. Putsaa myös kaasari ja kato läpät varmuuden vuoksi.

Ei oo oikeen hajuu noista sähköistä joten en oikee tiiä mitä pitäs tehä.. Taidan vaan viedä jonnekki huoltoon :s

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

20.5.2012 15:06

Mikähän mahtaa rakasta Hyosung skootteria taas vaivata? Käytiin kaverin kanssa hieman ajelulla johon kuului mm. skootterin uppoaminen syvään mutaan takarengasta myöden sekä lammessa ajoa + muuta päätöntä raiskausta metsässä. Nyt ei tahdo käydä normaalisti, ihan niiku ei saisi bensaa välillä ollenkaan.

Kiihtyy normaalisti --> booaa/tukehtuu/jotain. Pysyy kuitenkin käynnissä.

Arvauksia? Vettä variaattorissa, kaasarissa, putkessa? tulppa/tulpanjohto? Kosteat meiningit oli ja kone kävi kuumana.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

20.5.2012 21:11

Putsaa eka kaasari ja kato että putsarissa ei oo mitää ylimäärästä.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

20.5.2012 21:18

Asiaan tuli selvyys, sai liikaa ilmaa.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

21.5.2012 15:25

***************************************************************************************************************************
Moeo!

Mikä mättää, kun Aerox -00, ottaa kierroksia hyvin alhaalla ja muutenki ihan riittävän paljon, mutta ei kuitenkaan kiihdy niinkuin pitäisi... ja prikan kanssa tai ilman kulkee molemmilla sen 60 km/h eli miksi ilman prikkaa ei nappaa kovempia huippu nopeuksia?

Leovince Zx, Kuriton
50cc
Malossi flyclutch, mustilla kytkin jousilla ja 60% VP
Doppler etuvari, 3,5gr rullat
Vakio ilmanputsari
17,5 kaasari, suutin 84.

Osat ovat kaikki lähes uusia, joten osat eivät olet kuolleentuneita!

***************************************************************************************************************************

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

21.5.2012 16:27

Eikö huuda tuollasella setupilla?Vaatiiko tuo zx noin korkeet kierrokset? :D

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

21.5.2012 17:36

Sehän tässä nyt onkin vähän outoa.. kyllä se nyt normaalia kovemmin huutaa, mutta ei nyt nii kovin kuitenkaa :))

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

21.5.2012 18:25

TietämätönVirittäjä kirjoitti:Sehän tässä nyt onkin vähän outoa.. kyllä se nyt normaalia kovemmin huutaa, mutta ei nyt nii kovin kuitenkaa :))

Vaihda rullat painavempiin

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

21.5.2012 18:25

Nonii eli auttakaas urpoa: Missä menee maajohto? Minkä värinen se on? mihin sen kuuluu osua / ei kuulu osua? Mopo toimii hyvin kunnes rupean seisomaan ja sitten alkaa pätkiminen eikä auta kun istun takaisin.. :|

Eikös toinen akun johdoista ole maajohto? Se on kuitenkin kiinni akussa, eikä pääse osumaan runkoon (olen ymmärtänyt että ei saisi osua?).

Ei vittis myöskää huoltoon viedä, kun tulee maksaa sen 300 ihan varmasti..

Kaasarissa saattaa olla myös vikaa elikkä jos otan sen irti, tarviiko joitain letkuja tukkia? Imukaula varmaan kannattaisi? :D Ja miten puhdistan? Heitänkö bensaan :D Ainakin lähtisi lika pois (about 5vuoden hiekat kaasarissa).

Voiko pätkiminen johtua jostain muusta kuin maajohdosta? Jostain ilkeästä pikku sähköjutusta lohkojen luona? Tai sytytyspuolasta? Eikös se ole siellä penkin alla?

Omasta mielestä mopo toimii aina hyvi siihen asti kunnes tulee ensimmäinen töyssy tai rupean seisomaan, eli aina kun lohkot, kaasari, penkki ja katteet "taipuvat" eri kulmaan..?

Ja jos ostan uuden kaasarin (16mm, tällä hetkellä 12mm kiinni), niin kannattaisiko sen uuden kaasarin letkut laittaa kiinni vai jättää vanhan ja laittaa ne sitten siihen uuteen kaasariin kiinni? Eihän tuollainen "pätkimisvika" voi olla kaasarin letkuista kiinni? Olen 90% varma että joku sähköjohto vittuilee :|

Kiitos etukäteen ja anteeksi romaanista, mutten osaa pukea paremmin sanoiksi tuota ongelmaa / tietämmättömyyttäni :|

Edit: voiko CDI-yksikkö olla myös paskana? Vai onko sillä mitään merkitystä pätkimiseen vai vaikuttaako se vain sytytykseen?

Edit 2: Tai mitään hyvää huoltopaikkaa espoon lähellä? kellään mitään hajua?

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

23.5.2012 0:10

TietämätönVirittäjä kirjoitti:***************************************************************************************************************************
Moeo!

Mikä mättää, kun Aerox -00, ottaa kierroksia hyvin alhaalla ja muutenki ihan riittävän paljon, mutta ei kuitenkaan kiihdy niinkuin pitäisi... ja prikan kanssa tai ilman kulkee molemmilla sen 60 km/h eli miksi ilman prikkaa ei nappaa kovempia huippu nopeuksia?

Leovince Zx, Kuriton
50cc
Malossi flyclutch, mustilla kytkin jousilla ja 60% VP
Doppler etuvari, 3,5gr rullat
Vakio ilmanputsari
17,5 kaasari, suutin 84.

No ensinnkäin nuo kytkinjouset ovat liian jäykät tuolle putkelle, koska nuo malossin mustat ottavat joidenkin mukaan noin. 7000kierroksessa kiinni, ja tuo leovince on alavääntöinen, joten ainakin löysemmät kytkinjouset sisään. Ja oisivatkohan rullat liian keveet? kannattaa myös katsoa onko pytty kunnossa ja onko puristuksia.

Osat ovat kaikki lähes uusia, joten osat eivät olet kuolleentuneita!

***************************************************************************************************************************

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

23.5.2012 0:20

Laitahan löysempi vp, vaikka S6 Medium.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

23.5.2012 15:14

Ongelmanahan tuossa on että kun laitan esim malossin punaset kytkinjouset niin lämpimänä ei ota enään yhtään kierroksia, siksi mustat jouset... Ja sama vika että ei lämpimänä mene jos löysempi VP jousi.. Ja rullat kun on painavemmat ni sitä huonommi se menee..

Pytyssä on puristukset kohillaan ja muutenkin kaikki kunnossa.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

23.5.2012 15:35

Jäähdytysreikiä varikoppaan.

Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

23.5.2012 19:10

Noni,

Ongelmana on siis ettei lähe käyntiin.
-Kannentiiviste oli menny
-Savu on ihan valkosta
-Saa kipinää, eikä ollut tulpasta kiinni.
-Kuului sellanen ihmeääni tossa koulumatkalla ja sen jälkeen kun pysähdyin niin hyyty. Semmonen vaisu nakutus.
-Jäähynesteitä katoo tankista ja kertyy paljon alipainetta. On (ainakin yritetty) ilmata.


Kaikki tämä on varmaankin seurausta kun jouduin ottamaan kannen irti tossa puoltoista viikkoa takaperin.... ei ole sen jälkeen toiminut kunnolla.