Ai niin. Menköön nyt sitten vaikka tännekin. Hivenen humalapäissä tehty virtauspenkiesittely Vers. 2.0 A'la zone http://www.mediafire.com/watch/jbh6bvdh ... penkki.mp4 (pahoittelen surkeaa äänen ja kuvanlaatua) Sillä nyt lähinnä tämän postasin, mikäli jos joku virtauspenkkiä kyhäilee, niin tästä saattaa poikia jollekin uusia ideoita.
Mikä vois olla baotianissa ( BT49QT-9) kun ajon jälkeen ei lähde käyntiin sitten millään? Kylmänä käynnistyy heti ensimmäisillä polkaisuilla. Kiinni 72cc, 5,5g rullat ja 90 suutin. Ei edes hörähdä lämpimänä.
-Zone- kirjoitti:Ai niin. Menköön nyt sitten vaikka tännekin. Hivenen humalapäissä tehty virtauspenkiesittely Vers. 2.0 A'la zone http://www.mediafire.com/watch/jbh6bvdh ... penkki.mp4 (pahoittelen surkeaa äänen ja kuvanlaatua) Sillä nyt lähinnä tämän postasin, mikäli jos joku virtauspenkkiä kyhäilee, niin tästä saattaa poikia jollekin uusia ideoita.
Aika hienosti toteutettu, varsinkin kun pystyy nokan kanssa säätämään suoraan. Auttaako paljonkin kanavien muotoilussa vai pystyykö kanavia tekemään "maalaisjärjellä" yhtään paremmiksi, monihan niitä on pirralla avarrellut, mutta ei oikein ole mitään todisteita toimivuudesta.
Oikeastaan mitään uutta ei tullut esille, mutta on pikemminkin vain vahvistanut näkemyksiä ja tähän käyttöön tuo oikeastaan onkin. Kanavien muotoiluista on viriopuksissa kirjoitettu jo vuosikymmeniä ja aika vaikea niihin on keksiä mitään kovin mullistavaa uutta. Helpottaa tuo sinänsä vähän että kantta ei tarvitse ruuvata koneeseen kiinni todetakseen tuliko parempi vai ei ja jos mittailee vähän väliä, huomaa nopeammin että muutokset alkaakin mennä taas jo huonompaan suuntaan.
Kanavien suurentaminen ei vakionostoisella nokalla juurikaan hyödytä. Pelkällä muotoilulla pääsee pienemmällä työllä samoihin virtausarvoihin. Vakiota suuremmilla nostoilla tulee jo kanavan suurentamisestakin hyötyä, joskaan ei niitä ole kauhean suurta järkeä mittailla jos nokassa ei kuitenkaan ole enempää nostoa. Pitäisi voida käyttää niitä nostoja myös käytännössä joten siinäkin mielessä se aiempi ruuvisäätöinen venttiilinosto oli turha kun homman voi hoitaa sillä nokka-akselillakin ilman turhia välimittauksia tönärillä nokasta.
Ja tuo on siitä outo että kun ekan kerran pistettiin kone kasaan 78-suuttimen kanssa, niin telineellä se kiersi hyvin loppuun asti ja ajossakin kiersi sentään sen 6k missä variattori tahtoo kiekat pitää, mutta nyt samalla suuttimella käy noin. Voisko olla sytytyksessä melkein vikaa?
Vieläkin kuulostais että ruoka vaan loppuu kesken. Onkos tuossa mallissa muutes se alipainetoiminen bensapumppu? Niissä ei muistaakseni ihan hirveisiin määriin riitä siirtokyky. Ainakin joku maailmalla sellaista ongelmaa valitteli. Laittoi kuulemma siihen sitten 150cc maxiscootterin bensapumpun. Kauhean pienen kuuloinen tuo sun suutin on. Mulla itselläni on 94 pääsuutin, joskin vakio alipainehässäkkä on kaasarina ja modattu vakioputsari.
Juu on alipainepumppu. Tuolla Scootdawg-foorumilla ehdottivat kasikakkosta suuttimeks. Mä kokeilin sillon kaupan pihalla 88-suutinta mutta sillä pätki ja iski mustaa savua. Nyt tolla kasikakkosella kun aikani käytin niin tulppa on kuivan noen peitossa.
Tuli hommattua tuollainen Baotian BT49QT-12 vm.-07. Vähän on kyllä hikinen laitos, tasasella gepsiin 51, niin pakkohan siihen on viriä laittaa. Ajatuksissa ainakin variaattorin rullat, 19mm imukurkku, vaahtofiltteri ja uus tulppa ja hattu. Mites noi variaattorinjouset, onko mitään järkeä lähteä sörkkimään? Mitäs muuta viriä tälläseen sitten saa? Tarkoitus ois päästä se 60km/h ja kiihtyvyyttä lisää. Vai pitääkö suosiolla lähteä kasvattamaan sylinteriä?
Ja sitten vielä että missä ihmeen kolossa on CDI-boksi, kun ei ole ainakaan siellä missä akku on.
pekuristo96 kirjoitti:Tuli hommattua tuollainen Baotian BT49QT-12 vm.-07. Vai pitääkö suosiolla lähteä kasvattamaan sylinteriä?
Kyllä. Monet kinkin juuri ostaneista luulee että se on kuristettu ja ne poistamalla paranisi, vaikka oikeammin se vakiomoottori on vaan yksi suuri kuristin. 72cc on hyvä valinta kaikin puolin. Sillä se on jo lähempänä 50cc 2T vakioskootteria.
Mää yhdyn edelliseen, aikani mä koitin kaikkia kuristuksia ettiä ja pikkuvirejä tehdä mutta kylmä totuus on se että vakiopytyllä ei tee mitään. Osta 72cc setti, virinokka ja liukurullat variaattoriin, niillä liikahtaa jo sopivasti 55-60.
itsellä tuo milan sportti seuraavanlaisella kokoonpanolla : 72cc ebayn "kp" männällä, ebaystä koson etuvari 7gr liukurullilla, A9 nokka-akseli ebaystä ja kanavista vain porrastukset otettu pois. näillä pääsee suoralla n.70km/h @gps ja huiput alamäkeen saatu 81km/h@gps. ja kiihtyy yhtä hyvin kuin vakio 2t skopa. nätisti pysyy liikenteen mukana tuolla vielä vastatuuleenkin pääsee 60km/h suoralla (Y) ensikesänä jos innostusta ja kyseinen skopa löytyy niin voisi heittää 50cc pytyn kiinni ja muuten samat setupit ja kokeilla kuinka huomattavasti tulisi vaikuttamaan
Aika paskat virtaukset pytyssä sitten tai variaattori huono näissä, sillä useampi muu 4t 50cc kone saatu kulkemaan aika vikkelästi Taitaa sitten jäädä vakioksi kun ei kiinnosta lähteä pyttyä irrottelemaan
pekuristo96 kirjoitti:sillä useampi muu 4t 50cc kone saatu kulkemaan aika vikkelästi
Samaa paskaa ne kaikki kiinan nelarit on. Kyllä mäkin sain meneen omani vakiopytyllä 70km/h kun sen vauhtiin sai. Kulku ei edes olekaan ongelma vaan se vaatimaton vääntö vakiopytyllä ja se reipaskin vauhti kyllä kuolee kun tulee vastaan ylämäki ja siinä sitten madellaan ylös. 72cc pytyllä se alkaa vääntämään ihan eritahtiin myös ylämäissä. Nokkana mulla on virijavaran vääntönokka. 72cc:llä olen päässyt 83km/h gepsiin pikkuvenaisella työstetyllä kannella. 92km/h olen päässyt 82cc ja isovenaisella kannella. Siitä kovemmat nopeudet alkaa olla jo 90cc pytylläkin työläitä kun ilmanvastus alkaa olla jo niin suuri tekijä. (nousee nopeuden neliöön)
Variaattori mulla on voimansiirtolevyä lukuun ottamatta vakio. Voimansiirtolevy on muutettu alusta alkaen muuttamaan välitystä momentin mukaan kun se on alkujaan 50% nopeuden mukaan toimiva. Kun yksi virivariaattori tuli ajettua loppuun, päätin että vakio vaan paras. Halpa uusiakin. Malossin violetti vastinjousi oli mulla löysempi kuin vakio niin senkin vaihdoin takaisin vakioksi. 6g käytän 82cc mutta riippuu vähän muustakin kokonpanosta. 72cc ja pikkuvenaiselle kannelle käy 5,5 rullat.
Jos ollaan tarkkoja niin mulla on sattuneesta syystä tällä hetkellä väliaikaisesti kiinni vähän outo kombo kun kiinni on 50cc pytty isovenakannella ja puristukset on mallia lehmän henkäys. Kulkee tuo silti 71km/h, mutta kiihtyvyys ei päätä huimaa 82cc pitäisi ruuvailla joko tänä- tai ensiviikonloppuna taas kiinni. Tarkoitus on kokeilla yhtä rankalla kädellä kevennetyä mäntää kasikakkosessa.