Korjaus, viritys, huolto, kuristustenpoisto...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

7.3.2013 20:32

Mikäköhän "Machi" on kyseessä.... Ostitko siihen tarkoitetun malossin jousen.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

7.3.2013 21:03

MBK Mach -04.

Kyllä ostin, sivullakin lukee, että pitäisi passata.. Eli tämä jousi. http://www.emc24.fi/product_info.php?cP ... ts_id=2388

E: Mistäköhän tuon malossin repäsin.. Täytyy palauttaa tuo jousi kun ei passaa vaikka pitäisi passata.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

14.3.2013 20:45

elikkäs on tälläinen ongelma. 2,5g rullilla kiertää sopivasti ajossa ehkä liikaakin mutta ei kulje mihinkään eikä kiihdy. Vp on malossin +50. 3g rullilla ei taas kierrä ollenkaan. elikkäs oliskos jäykempi vp jousi tarpeen?? Virit 70cc motoforce sport, 21mm kaasari, proreplica putkena. Ja viellä että hebon varilla 3,4g rullilla ei kierrä ollenkaan että kulkisi, mutta vakio vari ja 2,5g rullat kiertää mutta piikissä ei ole voimaa :x

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

14.3.2013 21:12

Korvakuulollako arvioit että milloin kiertää sopivasti? Rullat haetaan kohdalleen ainoastaan siten että kokeilet eri painoisia ja laitat ne millä kiihtyy parhaiten. Ja kiihdytystestinä esim 15-60kmh, nollasta lähtiessä kytkimen säätö sekoittaa arvioita. Minusta nuo rullat kuulostaa älyttömän kevyiltä. Ite lähtisin kokeilemaan jostain 4g ja sitte kokeilisin seuraavaksi kiihtyisikö paremmin 3,5g tai 4,5g rullilla ja niin edespäin. +50 malossin vp pitäis toimia, joku saattaa väittää muuta. Onko paikallaan kulunut vakiohihna vai joku yper viri kevlarhihna joka luistaa? Onko kaasari säädetty? Aluksi liian iso suutin kiinni että röpöttää kaasu pohjassa eikä ota kierroksia(takarengas ilmassa), sitten 5 numeroa kerrallaan pienempi kunnes röpötys häviää niin pääsuuttimen pitäis olla hehtaarilla ja kaasarin osuutta ongelmaan ei tarvi kovin paljon epäillä.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

14.3.2013 21:15

kaasari on säädetty oiken jo mutta ongelmana on se että jalalla kiertää sopivasti mutta kuin ajaa skootteri kiihtyy heikommin kuin vakio ja kulkee noin 40-50

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

14.3.2013 21:58

Ootko kokeillu painavempia kuin nuo 3,4g rullat? Kuulostaa niin kevyiltä että varmaan huutaa pahasti tehoalueen yläpuolella eikä jaksa kiihtyä mihinkään. Video auttais tässäkin. Putkesta nyt on varmaan kuri otettu? Kuinkahan "oikein" sinä sen kaasarin olet sitten säätänyt, nimittäin jos se sittenkin on vähän huonoissa säädöissä niin aika tehokkaasti se väännöt kadottaa jos on laihalla. Montako eri kokoista suutinta olet kokeillut? Jos vain yhtä niin en oikeen usko että on hyvissä säädöissä. Tuo tapa minkä selitin on aika pomminvarma keino saada ainakin pääsuutin kohdalleen. Mutta kyllä nuo rullat tuossa päällimmäisenä pistää silmään. Vakiovarilla 4,5g rullilla pitäs kiertää jo 8000-8500 luokkaa nii mites sitten 2,5g rullilla...noilla vireillä tehojen ei pitäis vielä kauheen ylhäällä olla.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

14.3.2013 22:13

hupsista :nolo: kävin tässä äsken kokeilemassa 100 suutinta ja röpötti yläpäässä kokeilen huomenna 95 suutinta jos kieräisi nätisti loppuun. elikkäs jos ei enää röpötä mahdollisimman isolla suuttimella sitten vasta rullien painoa. Enpäs tuota tiennyt että jos vähäsen laihalla käy niin tappaa kaiken väännön joten ei pääse tehoalueelle. Kuin skootteri oli 50cc niin aluksi kävi vähän laihalla mutta kiihtysi hyvin ja kulki. Isommalla suuttimella ei ollut mitään muuta hyöty kuin kulki vähäsen enemmän.
Mikäs tehoalue on proreplicalla ja motoforcen 70cc sportilla? Ja yksi juttu viellä että millä rullila alotan säätämisen :s Putkesta on kuri pois Ja olen kokeillut painavempia rullia

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

14.3.2013 22:23

Noilla osilla parhaat tehot on siinä 9000-9500rpm paikkeilla, ainaki tuossa on, tosin malossin pytyllä: http://www.pedparts.co.uk/c/asset/sports-pipe-blog/70ccMalossi.png

Laita siihen Hebon variin vaikka 4,5g rullat alkuun. Ja osta myös 4g ja 5g rullasarjat ja kokeilet millä kiihtyy parhaiten. Ja siinä kaasarin säädössä muista lämmittää konetta sen 3-5min ennen kuin alat päättelemään mitään ja ryyppy ei saa tietenkään olla päällä(sähköryyppyä ei toivottavasti ole). Eli rengas ilmassa kaasu pohjaan ja pitäisi alkuun olla niin iso suutin että ei ota täysiä kierroksia vaan röpeltää ja savuttaa, sitten pienennät suutinta 5 numeroa kerrallaan kunnes kiertää puhtaasti loppuun niin suuttimen pitäis olla hyvä.

Jos ei noilla ohjeilla edistystä tapahdu niin lähtisin miettimään oisko variaattorissa jotain väärin kasattu tai ilmavuotoa jossain imupuolella tai kenties raottaako läpät.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

14.3.2013 22:30

juu mulla on hebon varissa mukana tullet 4,5g rullat. Ja tänään kokeilin 95 suutinta ja annoin lämmetä koneen. savutti ja röpötti. joten pienennän suutinta ettei röpöttäisi. ja säädän variaattoria. Ja tältä päivältä heippa joten huomenna päivitellän missä mallilla on skootteri 8)

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

15.3.2013 16:37

juu vinkit olivat ihan hyviä mutta silti ei toimi. Kokeilin vakiovarilla 3g rullia ja ei edes ota piikki ja hebon varilla kokeilin 3,4-4,9g rullia eikä toivoakaan päästä tehoalueelle :paha:

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

15.3.2013 22:38

Jos tuo kiertää kuitenkin rengas ilmassa niin vika luultavasti sytytyksessä. Kaverilla oli suunnilleen sama setti Keewayssa, toimi parhaiten 4g rullilla (Multivar) ja Malossin punaisella vpjousella. Rullien keventämisestä ei ollut enää mitään hyötyä, sytytys liian myöhäisellä ja alkoi rajoittamaan.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

16.3.2013 0:39

voiko olla mahdollista kuin minulla on noi halppis kytkin jouset et jos ostais jäykemmät kunnon jouset, kuin nytten kytkin ottaa +50 jousilla kiinni samalla rpm kuin vakio tai jopa pienimmillä kierroksilla (kirotut kiinalaiset)

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

16.3.2013 0:59

Halppisjousista ei tuu muuta kuin rupia p*rsiiseen, kyllä kannataa laittaa kunnolliset (ja oikeat malli/kytkinkohtaset).

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

16.3.2013 1:12

juu ostan tossa kuin opintotuki tulee niin motoforcen racing evolution kytkimen. Pitäis ainakin tarpeeks jäykäks saada. Elikkäs skootteri voi tehdä tota eli ei pääse kuorma päällä tehoalueelle jos on liian löysät kytkin jouset eli ei ota piikkiä.

Re: Yleistä keskustelua variaattorista

16.3.2013 1:20

Voi hyvinkin, jos kytkin vaan luistaa kokoajan.